Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning?


Tiaronjaromeo

Anbefalte innlegg

Er 39+1 og de siste ukene har jeg hatt påvist proteiner i urinen (1+), blodtrykket mitt har gått litt (ikke mye!) opp og jeg har hatt mye vondt i hendene og under føttene i det siste. Sendte en urinprøve inn til dyrking for å se etter uvi, men der fant de ingenting.. Jeg vet ikke om de kan se om jeg har sf på en urinprøve jeg. Når jeg leser om sf så står det at hvis man har proteiner i urinen, høyt blodtrykk og hevelser i hender/føtter så kan det være det, så jeg synes det er rart at jordmoren min ikke har sagt noen om det til meg på kontrollene.. Blodtrykket mitt var ikke mer enn 130/80, men jeg har alltid hatt litt lavt blodtrykk. Er det noen grunn til bekymring??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ut ifra det du skriver syns jeg ikke det er noen grunn til bekymring :) Jordmoren din hadde nok sagt ifra hvis det var det. Blir ikke definert som sf før blodtrykket er over 145/95. Jeg hadde alvorlig sf, så har lest mye om det, og pratet mye med jordmor/legene om det :)

 

Lykke til videre med svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Du burde få litt ekstra oppfølging, for om det er sv.for så må du inn ganske med en gang på observasjon. Preeklampsi er ikke farlig under oppsyn, men eklampsi er risky. Det er veldig sjeldent med sv.for men har du hatt det før er det stor sannsynlighet for å få det igjen. Her går jeg stort sett kun og venter på det.... Lite kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det er undertrykket som er viktigst her! Altså det som er bak streken. Er undertrykket /90 ellerbocer reagerer de. Mitt blodtrykk lå på 125/85 på sist kontroll og det er nok til at de reagerer på meg. Men jeg hadde preekkampsi forrige gang, så sannsynligheten er ganske stor for at jeg får det igjen. Forskjellen er at jeg fikk det i uke 40 forrige gang og nå er jeg 36+3.. Så skal inn igjen for en ekstra sjekk i morgen. Har mye vondt i magen og spesielt på høyre side oppe ved ribbeina.

Så regner med at jeg får det nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...