Gå til innhold

Massere eller ikke massere et blåmerke for å få det hurtigere bort??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Au ja, men tenker at et blåmerket er blod under huden, om en masserer forsiktig, kanskje blodet trekker seg tilbake raskere???

 

Anonymous poster hash: 38f46...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan teste Hirudiod salve. Massasje kan hjelpe en liten smule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan prøve å legge varme omslag på. Det skal visstnok hjelpe på at det blir fortere borte.



Anonymous poster hash: 542d8...84f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå:( skulle ønske jeg aldri fikk blåmerket!!!

 

Anonymous poster hash: 38f46...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et blåmerker er blødning  under huden fra en knust åre. Vil tenke at det bare blir vondt verre av å massere det.



Anonymous poster hash: e3830...93c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som skal gifte deg på lørdag? Isåfall kontakt en makeup-artist som kan sminke deg før vielsen slik at blåmerket ikke synes. Det er desverre ikke så mye annet du kan gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å massere kan hjelpe masse og korte ned tiden med mange dager. Men... det er et men du skal være klar over. Hvis du først begynner å massere på det så hjelper det ikke å bare gjøre det litt, du må gjøre det ofte, mange ganger om dager. Og når du begynner å massere det så vil det virke større, fordi sirkulasjonen får blodansamlingen til å spre seg under huden. Altså ikke nytt blod, men det blodet som allerede ligger i blåmerket. Da må du ikke få panikk, men bare fortsette å massere mange ganger om dagen.

Bruk i tillegg Hirudiod-salve om natten og gjerne på morgenen også.

 

Hvor mye som forsvinner i løpet av uken er selvfølgelig avhengig av hvor stort blåmerket er i utgangspunktet. Er det veldig stort så er det større jobb for kroppen å bli kvitt. Likedan om det er mindre, men mer en kul med blod.

 

Hadde det vært meg ville jeg nok ha massert og massert og massert - fordi jeg ellers bruker lang tid til å bli kvitt blåmerker. Selv om du risikerer at det blir litt større i utbredelse, så blir det som regel blekere i fargen, og hvis du da har mer igjen på bryllupsdagen så er det gjerne enklere å sminke bort.

 

Og hvis du likevel synes det er et problem, så prøv å gi litt f... i det. Fortell alle hvordan du fikk det på utdrikningslaget, men fortell det slik at folk kan ha noe å le av. Og så får du bare retusjert bryllupsbildene dine slik at det ikke synes på bildene du sitter igjen med etterpå.

 

Drikk mye vann i løpet av uken slik at du skiller ut mer slaggstoffer også, det kan også hjelpe litt (drikk godt, men ikke mange liter om dagen, det kan bli for mye også).



Anonymous poster hash: 16c9b...038
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er meg som skal gifte meg! Dette ødelegger alt! Jeg tenker på det jææv**a blåmerket hele tiden!! Smører meg med salve 5 ganger daglig!! Åååå:(

Det var ikke sånn det skulle bli! Jeg ser helt misshandlet ut. Jaa, det er bare en dag i livet, men jeg har drømt om dette i alle år.. Å nå føler jeg dette ødelegger så mye... Er set virkelig ingen sjangse for at det kan gå bort til fredag? Idag er det lilla! Fikk det på fredag!!

 

Anonymous poster hash: 38f46...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det kan godt hende det er vekke til fredag, men ville likevel sørget for at en med god peiling har mulighet til å sminke det vekk dersom det fremdeles er synlig på fredag... Kan jeg spørre hvordan du fikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår at det er leit at du har fått et blåmerke på armen.

Men hva med å fokusere på det positive? Du skal gifte deg med mannen i ditt liv, du skal feire en stor dag med venner og familie, hvorfor bry seg om et blåmerke?

Du virker en smule opphengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det kan godt hende det er vekke til fredag, men ville likevel sørget for at en med god peiling har mulighet til å sminke det vekk dersom det fremdeles er synlig på fredag... Kan jeg spørre hvordan du fikk det?

 

Åå!! Håper det blir borte, selv om jeg har mine tvil! Det er så stort og kraftig:( hadde utdrikningslag på fredag! Og det de hadde funnet på var gjørmebryting!! Mot en annen brud som også var hadde utdrikningslag! Hun ble litt mer ivrig enn meg kan man vel si... Dette etterfulgt av et fall ut av taxien..

Huff!!! Så må har jeg et kjempe stort og et litt mindre. Begge to på armen! Har et stort på låret også, men det viser jo ikke under kjolen.

 

Idiotisk å ha utdrikningslag helga før bryllup!!! Ååååå;(;(

 

Anonymous poster hash: 38f46...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...