Gå til innhold

Slutte med smokk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det for tidlig å gi smokken til Kaptein Sabeltann sin skattekiste når minsten er 2 år og 4 mnd?



Anonymous poster hash: d8022...091
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min på 2år og 9 måneder ga kaptein sabeltann smokken 1 juni. Frista han med at han skulle få kaptein sabeltann utsyr hvis kapteinen fikk alle smokkene. Han er veldig opptatt av sabeltann og vært det lenge. Jeg tok aldri valget for han, men spurte flere ganger og nevnte hver gang hva han skulle få. Han tok valget selv og kaste alle smokkene inn selv. Var en kjempe stolt gutt som handla utstyr etterpå. Det har gått helt supert, han spurte etter den etter par ganger, samme kveld og neste morgen. Forklarte da bare rolig at vi har ingen fordi han ga alle til kaptein sabeltann. Nå prater han aldri om den med mindre han stolt skal fortelle noen om hva han har gjort.  Og barnet mitt hadde smokken i munnen så og si hele tiden fordi det var en jævlig hyleorkester som kunne vare i timer hvis jeg tok den på dagtid.

Så eneste råd jeg kan gi er la barnet selv ta valget, men du kan gjerne legge litt press på det og friste med noe som barnet kun kan få på den måten.



Anonymous poster hash: 59d6c...8c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt :) Tror kasnkje vi skal satse på en liten pakke som er fra kaptein sabeltann som takk for smokken :) Er bare litt redd for at han er i minste laget.



Anonymous poster hash: d8022...091
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har god språk forståelse tror jeg det burde gå greit, men lurt å prate om det før dere skal dit, opptil flere ganger, slik at det ikke han blir vant med tanken og at det ikke kommer ut av det blå når dere er der :-D  Hvis barnet bruker smokk hele dagen kan det være lurt å begrense bruken litt på forhånd. Lykke til



Anonymous poster hash: 59d6c...8c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah.... Vi har en på tre, som er skrekkelig glad i smokken. 

Han har den kun om natten da, så det er ikke helt krise, men han bør vel slutte snart likevel. 

 

Problemet der er at han virkelig ikke bryr seg stort om Sabeltann, så hva bruker man som motivasjon da? 

 

Han har nylig sluttet med bleie, å sove på dagtid, byttet til ordentlig voksenseng osv osv, så det har vært en del forandringer rundt han i det siste. Sta er han også, så det enkleste hadde jo vært om jeg klarte å lure han til å tro at han selv hadde funnet på å slutte ;) 



Anonymous poster hash: 8119e...d55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis han har god språk forståelse tror jeg det burde gå greit, men lurt å prate om det før dere skal dit, opptil flere ganger, slik at det ikke han blir vant med tanken og at det ikke kommer ut av det blå når dere er der :-D  Hvis barnet bruker smokk hele dagen kan det være lurt å begrense bruken litt på forhånd. Lykke til

 

Anonymous poster hash: 59d6c...8c1

 

Han har god forståelse ja, og vi har spørt noen flere ganger om han skal gi Kaptein Sabeltann smokken. Da ser han litt skeptisk på meg, og svarer ett litt usikkert ja :P Han bruker kun smokk når han sover på natta og duppen på dagtid.

 

Anonymous poster hash: d8022...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hvis han har god språk forståelse tror jeg det burde gå greit, men lurt å prate om det før dere skal dit, opptil flere ganger, slik at det ikke han blir vant med tanken og at det ikke kommer ut av det blå når dere er der :-D  Hvis barnet bruker smokk hele dagen kan det være lurt å begrense bruken litt på forhånd. Lykke til

 

Anonymous poster hash: 59d6c...8c1

 

Han har god forståelse ja, og vi har spørt noen flere ganger om han skal gi Kaptein Sabeltann smokken. Da ser han litt skeptisk på meg, og svarer ett litt usikkert ja :P Han bruker kun smokk når han sover på natta og duppen på dagtid.

 

Anonymous poster hash: d8022...091

 

Han her var og veldig usikker når vi spurte, og vi var innom sabeltanns verden 3 ganger den dagen hvor vi bare kikka på alle smokkene andre har gitt fra seg og kikka på det han hadde så lyst på. Først den 3 gangen spurte vi han om han ville gi bort smokkene han også. Ja det ville han. Sa at da har du ikke smokk noe mer, ikke når du skal sove og ikke når du er lei deg. Men jo han ville fortsatt han. Men han sov med fullt utstyr i senga de første nettene og hatten har nesten grodd fast på hode hans. hehe

 

Og til deg med 3 åringen, er det noe annet han har veldig lyst på, noe han har vært opptatt av en stund som dere kan friste med? er jo mange muligheter for å bli kvitt smokken, er vel bare fantasien som setter grenser. En jeg kjenner kasta smokkene i havet til babyfiskene, og fikk helt nye fiskestang i gave fordi han var så opptatt av fisking.

 

Anonymous poster hash: 59d6c...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om noen som sendte smokken til kaptein sabeltann i posten, og dagen etter fikk de pakke i posten med kapteinsabeltann sin skute som takk :)



Anonymous poster hash: d8022...091
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...