Gå til innhold

Reise på ferie uten babyen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En familie som leier leilighet hos naboen, har stadig vekk barnevakt. Barnet er født i februar, altså ikke 4 mnd ennå. Jeg er også hjemme med baby, så jeg ser ofte at andre kjører vekk med babyen i bilen. Jeg snakker med mammaen ved "gjerdet" når vi er ute samtidig, og har tenkt over at hun ikke fremstår som veldig klok...

 

Altså forteller hun at i helga var hun og pappaen i utdrikningslag, de har vært på byen et par helger og om 2 uker skal de på sydenferie med vennegjengen uten babyen... Jeg ble paff men fikk spurt hvordan hun greide å være uten barnet sitt så lenge, og svaret jeg fikk var at det går så bra så!! Please si at dette er uvanlig!!

Jeg er ikke noen hysterisk mamma, kan godt sende bort barna når de er større på overnatting, men dette synes jeg var drøyt!

 

Anonym poster: b0752753dafbf560288f98089a3449fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som denne mamman er ung? Med min første var jeg nesten like dan. Reiste på danskebåt m.m og tenkte vel ikke klokt i alder av 21 år. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God gjennomtrekk oppi topplokket på denne frøkna virker det som.

 

Anonym poster: 16617272a301cace53cdaecfb1c75999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Ikke veldig ung, 23 tror jeg. Ingen av dem jobber, de reker rundt med babyen i baksetet. Ser ofte bilen utenfor kafé, kjøpesenter, bensinstasjon o.l.

Jeg kjører ofte større barn på aktiviteter på ettermiddagen, og ser dem titt og ofte.

 

Ikke det at man kun skal holde seg hjemme i permisjonen altså, men jeg har ikke hjerte til å være fra barnet mitt mer enn et par timer når far er hjemme. En ting er barnevakt om man må noe og ikke kan ta med babyen, men bare for å ha fri liksom??? Argumentet for å ikke ha med babyen på reise var at han er for liten!!! Hallo, sånne rølpeferieturer er noe man går glipp av når man blir foreldre!!!

 

Anonym poster: b0752753dafbf560288f98089a3449fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille er 15 mnd, og har ikke tenkt til å reise bort en helg uten henne enda...

Samme her. Min er også det og jeg drar han med overalt :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idiotisk å tilbringe så mye tid borte fra et lite barn. Barnet trenger tilknytning, og personer h*n kjenner.

 

Ah jeg blir oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i bryllup da frøkna var 10 mnd, husker jeg bare hadde hjemlengsel den kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner hakket på meg som ikke har vært borte fra baby/småbarn utenom når jeg var på jobb. Hun og barnefaren reiste jo til syden uten baby som var tre uker gammel. Som et eksempel. Synes forøvrig jeg ser henne på fylla i bikini med renselse. Mager trøst.

Hun har definitivt noe manglende mellom ørene og i hjertet. Har utallige eksempler på det. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt barnevernet uten å presentere meg og spurt dem om dette er noe å være bekymret for.

 

 

Anonym poster: fb0d9cee2e3e963fd49d57c755d03327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! Jeg har da både vært i utdrikningslag, bryllup & .... Hold dere fast - på nachspiel og min minste er bare 4 mnd. Så kjapt regnet, 5 netter borte fra babyen min. Barnevernet?? I alle dager?!?

 

Anonym poster: 8b87109dc940a2e2e13fcff9daf047c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt...

 

Må være noe som mangler??

 

Min minste er 3 år, og jeg syns ikke han er gammel nok til å være lenger enn en natt på overnatting.. Selv om det er hos bestemor.. Og bare da er tomhetsfølelsen overveldene! På meg altså.. Tenk å reise fra han i ei uke for å få "fri" Grøss..

 

Anonym poster: 8a9032c60b2bc6d0a2f7537ec15a57b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt uforståelig for meg å ville være borte fra babyen sin. Jeg hadde hatt det så vondt av lengsel og stress! Det høres helt tåpelig ut, men slik er det. Og tenk hvordan babyen har det da - uten begrep om hvor mor (antagelig nærmeste omsorgsperson ellers) er - og uten begrep om tid. Blir så trist av slikt. Og oppriktig bekymret. Vi er virkelig skrudd sammen forskjellig.

 

Anonym poster: fb0d9cee2e3e963fd49d57c755d03327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart ringt BV. Foreldrene trenger foreldreveiledning, og det kan de få via BV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var selv mer hos min mormor (og morfar) enn mine egne foreldre fra jeg var tre uker til ca et år. Gjett hvem jeg er nærmest knyttet til den dag i dag når jeg er 33 år? Pappa er en ekte omsorgsperson, men min mor burde faktisk noen tatt tak i. Etter de skilte seg måtte jeg ordne alt selv fra jeg var veldig, veldig ung: slurvete tannpuss, ensidig og dårlig kosthold, dårlig bekledning, ingen normal daglig samtale eller omsorg, ingen oppfølging i forbindelse med skole og aktiviteter. Jeg måtte vaske egne klær, bake kaker til tilstelninger selv, lage middag om jeg og min bror ville ha (spaghetti eller Big1 pepperonipizza) etc. etc. Min mor er en høyst oppegående pedagog, lærer og nå "toppleder". Og hun er god på bunn, men mangler definitivt evne til omsorg. Jeg vet ikke om hun hadde utviklet en bedre morsfølelse og tilknytning om hun hadde vært sammen med meg som baby, men jeg håper i alle fall det.

 

Anonym poster: fb0d9cee2e3e963fd49d57c755d03327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnevernet har vel strengt tatt viktigere ting å ta seg av enn det der.vi er forskjellige, noen mener baby har det greit med besteforeldre eller tante/onkel men dde er på fest. jeg var på weekend tur da eldste var 4 mnd. det gikk meget bra. en ukes tur da hun var ti mnd, fortsatt ingen tilknyttningsproblemer, var i syden en uke da mellomste var 1 år og eldste da 2, 5. og i syden en uke da yngste var 10 mnd. de har ikke lidd noen ting. barnevernet trenger ikke komme hit for å veilede meg eller oss. barna har kost seg med besteforeldre som de treffer hver helg ellers og tante og onkel som de også treffer annenhver helg til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnevernet har vel strengt tatt viktigere ting å ta seg av enn det der.vi er forskjellige, noen mener baby har det greit med besteforeldre eller tante/onkel men dde er på fest. jeg var på weekend tur da eldste var 4 mnd. det gikk meget bra. en ukes tur da hun var ti mnd, fortsatt ingen tilknyttningsproblemer, var i syden en uke da mellomste var 1 år og eldste da 2, 5. og i syden en uke da yngste var 10 mnd. de har ikke lidd noen ting. barnevernet trenger ikke komme hit for å veilede meg eller oss. barna har kost seg med besteforeldre som de treffer hver helg ellers og tante og onkel som de også treffer annenhver helg til vanlig.

 

Syns du burde hatt litt veiledning jeg... Skjønner ikke at noen kan reise fra barna sine så lenge!! Ja!! Det er lenge!!

 

Anonym poster: 8a9032c60b2bc6d0a2f7537ec15a57b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det de alltid sier: Det gikk helt fint! - heldigvis dør babyer sjelden, men hadde de kunnet fortelle hvordan de føler seg når nærmeste omsorgsperson forsvinner.. :( Nei. En times separasjon per levemåned er en grei tommelfingerregel, spør du meg. Og det er virkelig maks.

 

Anonym poster: fb0d9cee2e3e963fd49d57c755d03327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken veiledning skulle de gitt meg da? fortalt meg at det jeg gjorde var galt? jeg er en ressurs syerk person og alt er på stell. barna er trygge, veloppdragne, og oppvakte barn. Det er ingenting som tilsier at vi må ha bv her for veiledning. dere må bare forstå at vi er alle forskjellige og at vo gjør ting forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Ikke veldig ung, 23 tror jeg. Ingen av dem jobber, de reker rundt med babyen i baksetet. Ser ofte bilen utenfor kafé, kjøpesenter, bensinstasjon o.l.

Jeg kjører ofte større barn på aktiviteter på ettermiddagen, og ser dem titt og ofte.

 

Ikke det at man kun skal holde seg hjemme i permisjonen altså, men jeg har ikke hjerte til å være fra barnet mitt mer enn et par timer når far er hjemme. En ting er barnevakt om man må noe og ikke kan ta med babyen, men bare for å ha fri liksom??? Argumentet for å ikke ha med babyen på reise var at han er for liten!!! Hallo, sånne rølpeferieturer er noe man går glipp av når man blir foreldre!!!

 

Anonym poster: b0752753dafbf560288f98089a3449fa

 

Du kan vel ikke være helt riktig navla, vel? Eller dere andre her inne også, som ikke klarer å klippe navlestrengen... Finnes dere virkelig der ute i virkeligheten, eller tuller dere? Det er ikke skadelig for ungene deres å slippe å se trynene deres i noen timer eller dager! Det kan være mer skadelig for enkelte foreldre å ikke få se og høre noe annet enn kolikkungen sin over for lengre tid. Så fint da at det finnes omsorgsfulle barnepassere blant venner og familie så foreldre kan kikke litt opp fra bleiespannet og vogga litt. Ærlig talt!

 

Anonym poster: 5935bd85ccf17f032622f81c78355039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det dessverre slik at de som trenger veiledning ikke forstår dette selv. Selv forstår jeg ikke hvordan en kan nyte en ferie uten barna/babyen. Kan heller ikke forstå hvordan en nybakt mor har behov for å drikke seg full og feste? Og bestemor eller barnevakt må også være blåst som gjør denne bjørnetjenesten for barn/barnebarn.

 

Anonym poster: b0752753dafbf560288f98089a3449fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FinogFjong

Drøft det med barnevernet du. Så er de ihvertfall orientert, og kan sette inn veiledning. Det høres ut som at disse foreldrene ville hatt god nytte av det. Det er helt legitimt å be om råd ang. disse foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Kunne aldri falt meg inn å dratt fra babyen min på 4 måneder. Jeg hadde savnet h*n sånn at noe særlig til ferie hadde det aldri blitt, ville engstet meg syk rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vår baby var 3 mnd fikk jeg og manne faktisk beskjed fra selveste helsesøster at vi burde ta oss en weekend borte fra babyen om vi hadde barnepassere som vi stolte på som kunne passe. Vi hadde ikke noe kolikk barn, men spedbarnsperioden er så pass slitsom uansett hvor snill baby du har at det alltid var deilig med et lite pust i bakken, dette var sitat helesøster. Så tviler nok på at bv hade sett på dette som omsorgsvik.

 

Anonym poster: a5a0a0c63cf61e496418e878f8c67afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yrild

huff det høres ikke bra ut. Jeg ville garantert sendt inn en bekymringsmelding til barnevernet slik at de blir oppmerksomme på hvordan de behandler barnet sitt. Vil tro at de blir tilbudt litt veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt...

 

Må være noe som mangler??

 

Min minste er 3 år, og jeg syns ikke han er gammel nok til å være lenger enn en natt på overnatting.. Selv om det er hos bestemor.. Og bare da er tomhetsfølelsen overveldene! På meg altså.. Tenk å reise fra han i ei uke for å få "fri" Grøss..

 

Anonym poster: 8a9032c60b2bc6d0a2f7537ec15a57b6

 

På tide å klippe navlestrengen!!

 

Anonym poster: 585c576264873408ae6f2e77506eacca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...