Gå til innhold

Hvor mange har fått sitt første barn etter fylte 35 år?


svingen2

Anbefalte innlegg

Heisann :-)

 

Jente på snart 35 år her. Mitt største ønske er å bli mor..Da jeg veldig snart fyller år så føler jeg at nå er det utfor bakke og klokken min tikker veldig fort.

Trenger kanskje bare en liten oppmuntring fra andre som har fått sitt første barn i voksen alder?

Sliter litt med sambo da han ikke er klar :(

(han er 7 år eldre enn meg..) Ingen av oss har barn.

 

Noen som har litt trøst å komme med? :-)

Er forresten vanvittig babyboom med 8 kjente rundt meg som skal ha baby i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk mitt første barn som 35 åring. Nr 2 som 38 åring.

 

Er 41 år nå og har lyst på nr 3, men det ser ut som det er for sent. Har vært til utredning og min fertilitet har dalt......så råder deg til å ikke vente for lenge!

 

Anonym poster: 0656c37a3bc06ffc68645de7c886d3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rådet deg til å ta en alvorsprat med samboer, som er godt voksen nå, fortelle at tiden begynner faktisk å gå ifra deg(sorry men d er sant) Skal dere ha barn er d bare å sette igang! Har du sjekket hvordan 'ståa' er med deg? (tenker da spesielt på AMH) slik at du vet at alt er ok?

Jeg får mitt første barn i september og da er jeg 39 år og 5 mndr for å være helt nøyaktig ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk første da jeg var 37 og 10 mnd og andre da var 40 og 9 mnd. De satt ila to pp. Håp for alle. Mannen er 4 år eldre. Jeg ønsker en til - er nettopp 42, men mannen ønsker ikke :(

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt første barn da jeg var fylt 38. Mitt andre da jeg var 40. Nå er jeg 42 og prøver på nr tre....Hadde to MA mellom en og to. Og hatt to nå etter nr to. Men gir ikke opp helt enda :-) og ikke gi opp du heller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller 36 på fredag som kommer nå, og venter nå første. Var heldig å traff blink på første forsøk og med tvillinger. Så her kommer det to jenter om ikke mange dagene.

 

Gleder meg vilt til å bli mamma( og få kroppen min tilbake hehe)

 

lykke til med familie forøkelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble gravid med første da jeg var 37. Da hadde vi ønsket barn siden vi flyttet sammen 3 år tidligere men måtte ha hjelp ved IVF grunnet "mannlig faktor". Da førstemann var 20 mnd følte jeg meg klar for å prøve nr to. Så vi driver med søskenforsøk. Dersom jeg blir gravid nå vil jeg være 40 og guttungen 3.

 

Noen ganger ønsker jeg at vi hadde begynt tidligere ( spesielt når jeg omgås venninner som er ferdige med småbarnstiden). Andre ganger er jeg veldig takknemlig for de årene vi hadde sammen før barn. For livet blir aldri det samme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid som 37-åring og fylte 38 før fødselen. Vært sammen med samme mann i 'ørti' år, og vi hadde egentlig ikke tenkt oss barn. Men så bestemte vi oss plutselig for å prøve likevel, for der ble gradvis et slags savn/tomrom. Var heldige og traff på første skikkelige forsøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rådet deg til å ta en alvorsprat med samboer, som er godt voksen nå, fortelle at tiden begynner faktisk å gå ifra deg(sorry men d er sant) Skal dere ha barn er d bare å sette igang! Har du sjekket hvordan 'ståa' er med deg? (tenker da spesielt på AMH) slik at du vet at alt er ok?

Jeg får mitt første barn i september og da er jeg 39 år og 5 mndr for å være helt nøyaktig ;)

Å så spennende og gratulerer :-)  Vet vi begge kan få..Tenkte å ta en alvorsprat med han snart ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt første barn da jeg var fylt 38. Mitt andre da jeg var 40. Nå er jeg 42 og prøver på nr tre....Hadde to MA mellom en og to. Og hatt to nå etter nr to. Men gir ikke opp helt enda :-) og ikke gi opp du heller!!!

Håper du får snart får nr 3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller 36 på fredag som kommer nå, og venter nå første. Var heldig å traff blink på første forsøk og med tvillinger. Så her kommer det to jenter om ikke mange dagene.

 

Gleder meg vilt til å bli mamma( og få kroppen min tilbake hehe)

 

lykke til med familie forøkelsen :)

Lykke til som tvilling mamma.Det blir nok kjempe spennende <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at man ikke er aleine :-)  

Alle disse svarene hjalp godt for selvtilliten min.

Håper at vi og kan begynne å prøve snart :-)

Og lykke til til alle dere som snart venter barn eller som prøver å bli gravide <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei alle sammen!

 

Jeg hadde en MA i 2006 og fikk en nydelig sønn i 2007, 3 mnd før jeg ble 36 år gammel.

Hadde en MA i 2012 og håper på ny baby snart, selv om jeg har blitt 42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 37 med førstemann og 39 med andre. Vurderer å prøve på nr. 3, hvis alt går fint vil jeg være 41,5 ved fødsel.

 

 

Anonymous poster hash: f988d...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min første og foreløpig eneste tre uker før jeg fylte 36:) er nå 37 og vi jobber hardt med nr 2...om det skulle klaffe i år så vil jeg være to barns mor som 38 åring:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei HI. Du er bare 35 (hvis du har fylt år nå), så du har jo litt tid.

 

Men husk at hvis dere får problemer og må søke om hjelp til ivf eller lignende, så får du ikke dekt noe av det offentlige å ha fylt 38 år. Hvis du må betale alt selv er det veldig dyrt. Har hørt om at det offentlige er strengere enn det private når det gjelder godkjenning for ivf også. Da kan dere få det avvist hvis dere trenger hjelp, hvis det er noe galt med begge f.eks.

 

Ikke for å skremme deg, men ikke alle klarer å få barn sent i livet.

 

Lykke til uansett. Håper du får barnet du så sterkt ønsker deg. Jeg ga min et ultimatum, og han sa heldigvis ja, så skjønner godt smerten ved å være ilag med noen som ikke ønsker barn mens du selv vil ha.



Anonymous poster hash: dbd5d...2e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese at jeg bare er 35 år ;)

Selv føles det litt som utfor bakke nå hvis man vil bli gravid men

kjenner jeg får litt mer roen nå ved å lese svarene dere sender meg. Ikke at jeg vil utsette

prøvingen men bare det å se at flere og flere får barn i voksen alder senker stressnivået mitt.

Tusen takk til dere alle sammen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette var deilig lesing for meg også gitt;-) 36 år og i gang med første ivf-forsøk. Hos oss er det mannlig faktor som er årsak til ivf. Da vi startet utredningen sa jeg at vi hadde prøvd i litt over ett år, selv om vi bare hadde prøvd i 3-4 mnd. Glad for det nå, for det er mye ventetid ved ivf. I forbindelse med utredning tas en amh blodprøve som viser kvinnenes eggreserver. I tillegg måles fhs som viser kvaliteten på eggene. Dette er greit å finne ut av.

 

Vi har vært sammen i 6 år, og jeg var tidlig klar for å prøve. Min mann trengte lenger tid på å bli klar(han er også over 40 nå), og jeg angrer på at jeg ikke jobbet litt hardere for å overbevise ham om at vi ikke har all verdens tid slik at vi kunne startet før.

 

Mitt råd til deg er altså å jobbe litt med å "klargjøre" mannen, og å ikke nøle med å starte utredning om det skulle ta tid før spiren sitter. Ønsker deg uansett masse lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sønnen min kom 10 dager etter at jeg fylte 35, og han er min førstefødte.

Drømmen har alltid vært å få barn før jeg ble 35, og jeg bomma med 10 dager hehe.

Nå er vi igang med å få nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg var 38 da jeg fikk mitt første barn. Nå nærmer jeg meg 40 og jobber med barn nummer to (IVF)

Hadde alltid en plan i hodet mitt at jeg skulle ha mann og barn innen jeg var 30, men sånn er ikke livet. Er så glad jeg ventet noen år på å møte mannen i mitt liv. Litt mer stress i forhold til den biologiske klokken, men å få barn "sent" holder meg faktisk yngre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 38 da jeg fikk mitt første barn. Nå nærmer jeg meg 40 og jobber med barn nummer to (IVF)

Hadde alltid en plan i hodet mitt at jeg skulle ha mann og barn innen jeg var 30, men sånn er ikke livet. Er så glad jeg ventet noen år på å møte mannen i mitt liv. Litt mer stress i forhold til den biologiske klokken, men å få barn "sent" holder meg faktisk yngre :-)

så spennende! jeg er 42 og skal igang med nr to  :)  enig i at det holder oss yngre ;)  fant ikke mannen jeg heller før sent i livet, også hoppet vi i det med en gang!  ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Så lenge en virker, er en ikke for gammel, sa bestemora mi, som fikk en sønn i alder 43 !! jeg var selv 39 når jeg fikk min førstefødte, og prøver nå på nr 2, fyller snart 41 ! Førstefødte ble jeg gravid med på første egg etter avsluttet årevis med p-piller. Nr 2 lar seg vente på... er nå på tredje egg etter avsluttet p-pille bruk... skal teste om 7 dager.... kryss fingre...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...