Gå til innhold

Pengegave i bryllup


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal i bryllup i helgen & brudeparet ønsker seg bare penger. Noen med kreative tips? Altså ikke penger i konvolutt, men en sjekk,? gavekort?

 

Anonym poster: 14c30b6c5d10f6f9998888967114a369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dere ikke bare gi penger og et fint kort da? Det er jo det de vil ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke bestillingsgaver, ønskelister etc. Har enda til gode å kjøpe fra en gaveliste. Om gavene er direkte mislikt kan de jo bytte. Å lnske seg penger er jo bare rett og slett grådig.

 

Anonym poster: c808520e1b69994058d88a673354438d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Penge tre ;)

Kjøp en potteplante og fest penger til bladene, legg mynter i bunnen oppå jorda og heng noen i tråder fra grenene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke bestillingsgaver, ønskelister etc. Har enda til gode å kjøpe fra en gaveliste. Om gavene er direkte mislikt kan de jo bytte. Å lnske seg penger er jo bare rett og slett grådig.

 

Anonym poster: c808520e1b69994058d88a673354438d

 

Hvorfor det?

Her giftet et vennepar seg for 2 år siden ca, de hadde bodd sammen i 6 år allerede, og hadde alt de trengte, så de ønsket seg kun penger, som de øremerket til bryllups turen sin, da de skulle reise Europa rundt i bil :) Syntes det var flott jeg, bedre enn å ta imot ting man har fra før av..

 

de fleste ga bare penger, men noen av oss var mer kreative, de fikk 2 pengetrær, 1 ramme fylt med sedler osv :) Og de var overveldet over hvor snille folk var med dem, de hadde spart opp til turen selv også, så de hadde så de dekket det mest nødvendige, så kunne de bruke pengene de fikk til å skeie ut litt, og handle litt ol :)

 

Anonym poster: 8c354fc1ead3532078c45ee76997bc65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller kreativiteten på et fint kort. F.eks et selvlaget et med bilder av brudeparet i forskjellige situasjoner, på hyttetur, på første ferien sammen eller lignende.

Ellers synes jeg det er fornuftig at brudeparet heller ønsker seg penger enn gaver de regner med kommer til å bli liggende i en skuff. Jeg er ikke spesielt glad i å få lysestaker eller serveringsfat, selv om jeg forstår at det ligger omtanke bak. Jeg ønsker meg vanligvis ting jeg ikke kan ønske meg av andre, som f.eks. nytt bad. Derfor vil jeg heller ha penger enn ting jeg ikke har bruk for eller ser behov for.

 

Anonym poster: 89abd70f968f748d87a34baa1f1f5d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp i alle fall ikke sjekk! Nå for tiden er det noe skikkelig herk, for det er et styr å finne et sted hvor man faktisk får cashet ut sjekken, og i tillegg koster det masse i gebyr å få ut pengene. Da er det bedre å være kreativ med hvordan pengene blir gitt bort.

 

Ellers så synes jeg det er merkelig med dere som mener at man for enhver pris ikke skal gi folk det de faktisk ønsker seg til slike anledninger. Hva ER det for slags holdning. "Nei, jeg vil mye heller gi en gave til folk som de ikke ønsker seg, så de kan lære å være takknemlige for det de får". Personlig kjenner jeg at jeg mye heller vil gi folk ting de blir glade for, kanskje har ønsket seg i lang tid og ikke minst kommer til å sette pris på. Å gi en gave som enten blir byttet bort med en gang (altså gi folk jobb og ulempe ved å måtte bruke tid på å bytte det), eller som kommer til å bli gjemt bort i kjelleren er kjipt både for mottaker og giver, og ikke minst bortkastede penger og energi fra givers side.

 

Hva er så veldig galt med å gi og ønske seg penger i gave til sånne anledninger som bryllup? Det er nå en gang slik at VELDIG få nå til dags er i "etablererfasen" når de gifter seg. Som regel har man bodd sammen lenge, og er godt etablert med hus, bil, barn og alt man måtte begjære av husgeråd, som før var vanlig å hjelpe folk med ved bryllup. Nå til dags er folk oftere midt i småbarnsperioden, med alt det medfører av trang økonomi og liten egentid, så det å gi penger som de kan bruke på en bryllupsreise de ellers ikke ville ha hatt råd til (feks) og kanskje til og med hjelpe til med barnevakt dersom det er behov for det er jo en fantastisk gave de fleste ville sette pris på.

 

Det viktigste med gaver er ikke at en selv skal synes det er morsomt å gi (som i "åhhh.. det er så kjedelig å gi penger/gavekort"), men å glede den som får. I mine øyne...

 

Anonym poster: 603924317a7231974bb62f888af56b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...