Gå til innhold

Hvorfor smokk utenom soving?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fatter ikke det tullet der. Babyer ok. Men etter 2 år så er det jo bare dumt !!!! Har praktisert bare ved soving fra 1 år vi. Alt etter er dull og dall. Blir irritert når jeg skal prate med 2.5 åringer med smokk i munnen.

 

Anonym poster: 06014532d66b3905a9ad0e69c1616ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si meg enig. Bestevenninna mi utsetter og utsetter smokkeslutten for hun orker ikke å ta kampen. Så er ungen som bestemmer det meste...

 

Anonym poster: f04a8ed68773f7065e8db90ac93dd7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke egentlig??? Fatter ikke stresset folk har rundt smokkeslutt før 2 års alderen altså!

 

Anonym poster: 8ab8440acf1de2e4961b3f3a652651d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på 1,5 år som jeg gledelig gir smokken til inn i mellom. Begynner han plutselig å hylgrine i bilen så setter jeg smokken i munnen hans og da er han still...nesten som en propp :P

 

Anonym poster: 422266061fee0ada727dd972e7f415fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke egentlig??? Fatter ikke stresset folk har rundt smokkeslutt før 2 års alderen altså!

 

Anonym poster: 8ab8440acf1de2e4961b3f3a652651d0

 

Helt enig. Merkelig så veldig enkelte skal legge seg borti oppdragelsen av andres barn når det gjelder dette.

 

Anonym poster: 489997c68d95b6dccf71fb995b406669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si at jeg i prinsipp er helt enig, men jeg sliter selv med å holde på den kodeksen.

Her i huset må jeg si at den fungerer som en "mute" - knapp når sutringen er på det værste (spesielt om vi skal endre dagsovingen, eller at det har vært krøll om natta så blir det gjerne krøll om dagen og) og så bruker vi den i bilen innimellom.

Men utenom det er det bare smokk og koseklut når mini skal sove.

 

Anonym poster: 1e56cbaccbafd93a67664d11ae61ba36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de aller fleste smokketrolla jeg kjenner er makeløse sutrete.. Huff blir smårar. Men dem om det. Bare syns det er trasig å se på at de snakker med smokk i munnen. Leker med smokk i munnen. Spiser med smokk i munnen, eller et tygg et smatt osv... jaja bare syns det ser dumt ut.

 

Anonym poster: 06014532d66b3905a9ad0e69c1616ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de aller fleste smokketrolla jeg kjenner er makeløse sutrete.. Huff blir smårar. Men dem om det. Bare syns det er trasig å se på at de snakker med smokk i munnen. Leker med smokk i munnen. Spiser med smokk i munnen, eller et tygg et smatt osv... jaja bare syns det ser dumt ut.

 

Anonym poster: 06014532d66b3905a9ad0e69c1616ccc

 

Det er ca det dummeste jeg har lest.

Nå har ingen av mine barn brukt smokk utenom soving etter en viss alder, men jeg kjenner flere som har det. Og tro meg, de er langt i fra de mest sutrete ungene.

 

Tror du ikke at det er masse dine unger gjør som blir sett på som irriterende?

Syns kanskje det er på tide å slutte å blande seg opp i hvordan andre oppdrar barna sine!

 

Anonym poster: 489997c68d95b6dccf71fb995b406669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TJa, jooo, jeg er heller ingen tilhenger at barn over 1,5-2 år bruker smokk på dagtid.

Jeg synes det er en stor forskjell på å bruke smokk ved soving og på dagtid mår de er våkne og leker.

 

Vi startet å kutte mere og mere smokken på dagtid fra 1 årsalderen. Men han fikk den når han var syk, lei seg, skulle sove eller andre trøstende situasjoner.

 

Nå er han 3,5 år og han får fortsatt bruke smokken ved soving. Det fordi han koser seg sånn med den, og fordi jeg ikke helt sjønner hvorfor han ikke skal få den kosen. Han spytter selv ut smokken etter han sovner, så han ligger ikke med den hele natta. ( med tanke på tannstilling)

 

Jeg er vel litt sånn motstander av å ta vekk denne tryggheten/ kosen fra de når dette er noe de virkelig koser seg med.

. De blir jo tidsnok store og voksne mener jeg.

 

Hva andre mener er opp til dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har aldri hatt noe stort behov for sutt på dagtid. Men hadde de hatt behov for den etter fylte 2 så hadde de fått den. Jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange bruker så mye energi på tidlig bleieslutt og sutteslutt. Blir de bedre voksne av dette? Jeg bruker energien min på å lære barna mine empati, gode verdier og holdninger.

 

Anonym poster: 8af5ad14eff8bb626322261c6957aa3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det heller ikke. At de skal leke med smokk, sykle med smokk, prate med smokk (hva i all verden e det du prøver å si?), smiler med smokk (eller gjør du det? Jeg kan ikke se den søte munnen din), prater bare om smokken som det viktigste i livet deres, og alle bildene av den skjønne ungen er med smokk i munnen! Og da gjerne med en smokk i hver hånd også!

 

Så det jeg lurer på er HVORFOR!? Hva er poenget? Vitsen? Fordi ungen vil? Er det ungen som er sjefen, altså?

 

Jeg har en 2-åring som er veeldig glad i smokken, får han bestemme sjøl, så leker han gjerne med smokken i munnen. Men han får ikke lov. Fordi det er JEG som bestemmer. Ikke han. Og han synes det er greit når jeg tar den fordi han VET at det er jeg som bestemmer!

 

Anonym poster: d3bf1322a80b1712182e1f02bac9996c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ungen ha smokk når den skal sove??

 

Når ungen ikke kan ha den når den er lei seg eller er sliten og trøtt, burde du strengt tatt ikke la ungen bruke den når han skal sove heller!

 

Anonym poster: 2ac45acf6886569b50b46eb9498fae7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hvordan dere kan si at ungen bestemmer, er sjefen osv.

 

Dersom man ikke har gjort noe forsøk, og dermed heller ikke gitt opp, så vet ikke ungen at han 'bestemmer'.

Er bare tåpelig snakk fra dere som antakelig ikke har fått ungene til å ta smokk og har holdt leven natt og dag...

 

Anonym poster: 12f8e2533e9d20548a8151d39cd7298e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner det heller ikke. At de skal leke med smokk, sykle med smokk, prate med smokk (hva i all verden e det du prøver å si?), smiler med smokk (eller gjør du det? Jeg kan ikke se den søte munnen din), prater bare om smokken som det viktigste i livet deres, og alle bildene av den skjønne ungen er med smokk i munnen! Og da gjerne med en smokk i hver hånd også!

 

Så det jeg lurer på er HVORFOR!? Hva er poenget? Vitsen? Fordi ungen vil? Er det ungen som er sjefen, altså?

 

Jeg har en 2-åring som er veeldig glad i smokken, får han bestemme sjøl, så leker han gjerne med smokken i munnen. Men han får ikke lov. Fordi det er JEG som bestemmer. Ikke han. Og han synes det er greit når jeg tar den fordi han VET at det er jeg som bestemmer!

 

Anonym poster: d3bf1322a80b1712182e1f02bac9996c

 

Whaaat? Her var det nazi-regime, håper du er mer omssorgsfull enn hva de få setningene her viser, for det du skriver her skremmer meg faktisk! Ser for meg lille 2 åringen som sitter og leker seg og koser seg, og har smokk, men så kommer mor og DRAR den ut. Fordi HUN er sjefen, HUN bestemmer. Her er det bare og adlyde. Jeg tror ikke den type oppdragelse fører til noe annet enn usikre og nervøse barn jeg. Huff..

 

 

Anonym poster: 480d7a9fcd262d4708e286ddc0e1ab82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det heller ikke. At de skal leke med smokk, sykle med smokk, prate med smokk (hva i all verden e det du prøver å si?), smiler med smokk (eller gjør du det? Jeg kan ikke se den søte munnen din), prater bare om smokken som det viktigste i livet deres, og alle bildene av den skjønne ungen er med smokk i munnen! Og da gjerne med en smokk i hver hånd også!

 

Så det jeg lurer på er HVORFOR!? Hva er poenget? Vitsen? Fordi ungen vil? Er det ungen som er sjefen, altså?

 

Jeg har en 2-åring som er veeldig glad i smokken, får han bestemme sjøl, så leker han gjerne med smokken i munnen. Men han får ikke lov. Fordi det er JEG som bestemmer. Ikke han. Og han synes det er greit når jeg tar den fordi han VET at det er jeg som bestemmer!

 

Anonym poster: d3bf1322a80b1712182e1f02bac9996c

 

Whaaat? Her var det nazi-regime, håper du er mer omssorgsfull enn hva de få setningene her viser, for det du skriver her skremmer meg faktisk! Ser for meg lille 2 åringen som sitter og leker seg og koser seg, og har smokk, men så kommer mor og DRAR den ut. Fordi HUN er sjefen, HUN bestemmer. Her er det bare og adlyde. Jeg tror ikke den type oppdragelse fører til noe annet enn usikre og nervøse barn jeg. Huff..

 

 

Anonym poster: 480d7a9fcd262d4708e286ddc0e1ab82

Jeg drar også ut smokken når min sønn på 1,5 leker med den. Ikke fordi jeg bestemmer, men fordi at da har han ikke bruk for den. I barnehagen vet jeg at han bare bruker den ved søvn, og litt etter han har våkna. Her hjemme har jeg og far bestemt at smokk brukes ved søvn eller som trøst når han er trøtt, har slått seg og slike ting. Derfor tar vi smokken når han bruker den ellers, for vi synes ikke han trenger den hele tiden. Det har vi BESTEMT, og min pode ser ikke ut til å savne den når den er fjernet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 1,5 år har ikke barna her hatt smokk utenom soving og sykdom. Men alle barn (og foreldre) er forskjellige. Kanskje en av de treåringene du ser på butikken med smokk har hatt det tøft, med sykdom eller andre utfordringer? Ingen kan vite hva som ligger bak, så slutt og døm andre. Hva du velger for dine barn er din sak og at noen velger noe annet enn deg trenger ikke bety at ditt valg er det riktige valget for alle andre.

 

Anonym poster: e2fe268b3e4b246b7633e2d55de40f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger unger smokk i det hele tatt, noensinne? Det er jo bare for at foreldrene skal slippe å trøste ungene osv. Mine har greid seg helt fint uten smokk... Jeg ser ikke poenget, annet enn at foreldre er late. De sier det jo rett ut at det er en støydemper propp osv, for at DE SELV skal slippe å måtte ta seg av ungen slik de burde heller enn å sette inn proppen. Pacifier heter det på engelsk. Sjarmerende.

 

Anonym poster: 3b12583b7ec7e41074f42daee04f674f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Jeg synes at smokk ser teit ut og kan ikke med min beste vilje skjønne at foreldre lar friske, "normale" unger bruke det - i alle fall ikke etter at de er babyer. MEN, det er ikke min sak, og foreldre må nå gjøre som de vil - og så får jeg lov til å tenke og mene det jeg vil.

 

Ingen av mine unger har noen sinne hatt smokk i munnen, så smokkesluttkampen har vi aldri trengt å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...