Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Dilemma.. Noen som vil se?

• Logg inn for å svare
Ingen svar til dette emnet

#1 Leia81

Leia81

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Skrevet i går, 21:44

Hei.

Jeg ble mamma for første gang for litt over 1 år siden. Dette har vært den mest fantastiske "gave", og jeg elsker livet mitt med barn. Min mann og jeg har nå bestemt oss for å begynne med prøvingen på nr 2, og jeg gleder meg til å bli tobarnsmamma, om jeg da blir det! <3

Mitt dilemma derimot, går på timer i døgnet, jobb, verv og hobbyer. Jeg jobber til vanlig 100%, men har hatt noen dager fri de siste månedene, for å få kabalen til å gå opp frem til barnehageplass i august. Både jeg og min mann jobber turnus, så det går mye tid til planlegging, organisering, bytter av vakter mm. for å få tiden til å strekke til. Dette tar mye plass for meg spesielt, da det stort sett er jeg som legger all denne kabalen. Mentalt altså.
I tillegg til dette innehar jeg et verv som går på å megle saker i konfliktråd. Jeg stortrives med dette, men føler smått dårlig samvittighet, da saker jeg mottar ofte blir liggende en stund før jeg tar tak i dem. Grunnen til dette tror jeg er at jeg gruer meg til å ta tak, men så er det jo bare morsomt når jeg først gjør. Vervet har jeg i to år til, og jeg ønsker virkelig ikke å si opp dette, da jeg innerst inne på mange måter skulle ønsker jeg kunne drevet med dette mer...
På siden av dette igjen, synger jeg i kor. Dette har jeg gjort i 7 år. Min aller største hobby, og den tingen jeg aller minst har lyst å gi slipp på oppi alt stress. Vi reiser endel på konkurranser ol, og i perioder tar koret mye tid. Det vil det bl.a gjøre i høst, og jeg ønsker virkelig å være med på dette. Problemet er at jeg kjenner mer og mer på at jeg er sliten. Om det er fordi jeg har forskjellige ting å holde på med, at jeg stresser meg selv opp med dårlig samvittighet fordi jeg ikke tar tak i ting med en gang, eller om det rett og slett er at jeg er sliten pga delvis søvn, mye mental jobbing opp mot "kaballøsing" mm. vet jeg ikke. Jeg stortrives i jobben min, føler meglingen gir meg mye, og ønsker ikke ta permisjon fra jentegjengen min i koret. Hva skal jeg gjøre? Er det noen som har et godt råd, noen tips, eller kanskje kan se på meg om det kan ligge noe høyere opp som jeg ikke ser selv? Bør jeg si opp vervet mitt? Bør jeg ta permisjon fra koret? Bør jeg redusere stillingen min på jobb (føler mange ganger det er der jeg får laddet batteriene mest), eller er det noe jeg bør gjøre for å få mer mental ro? Jeg har søkt på forskjellige jobber, men har ikke fått napp enda. Grunnen til det, er at både jeg og min mann jobber turnus. Stikk motsatt turnus i tillegg, siden vi begge jobber på samme plass og må få kabalen til å gå opp her hjemme. Frem til nå har jeg ikke fått napp på andre jobber, og det kan jo være fordi jeg egentlig bør være der jeg er...

Håper noen kan se på meg. Om det ligger noe "i kortene" som jeg bør følge for ikke å gå på en skikkelig smell. Jeg er ekstremt sliten for tiden, uten helt å forstå hvorfor, og jeg setter derfor stor pris på om noen har gode råd å komme med! <3

På forhånd takk til den/ de som orker. Jeg setter stor pris på alle tips, råd, godord, spådom, pekefingre og det som er! :)

Mvh Leia81
24.02.1981

Annonsebilag
Annonsebilag