Gå til innhold

Dere som har kresene barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva forventer dere i forhold til servering når barna deres er med venner hjem etter skole eller barnehage.

Jeg sitter her nå med en jente som er så suuuulten, men hun kan ikke ha annet enn et bestemt brød, som jeg ikke har, ingen av våre 3 frokostblandinger, ikke ris, ikke poteter ikke indisk, ikke grønnsaker ikke, ikke, ikke...

 

Hva gjør jeg? Må jeg i butikken for å kjøpe ny middag eller kan jeg bare la henne være sulten til hun blir hentet om 2-3 timer?

 

Anonym poster: 1ef5f99889481cfddf8098693a052fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får hun bare være sulten tenker jeg. Hadde ikke forventet at barnet mitt skulle fått noen spesialbehandling av noen for bare noen timer i hvert fall. Kanskje om det var snakk om overnatting ville jeg evt sent med noe mat om barnet mitt var ekstremt kresent, men ellers ikke. Du har tross alt tilbudt masse andre ting, og om hun ikke vil ha noe får hun bare være sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig prøvd å tilby henne masse forskjellig. Med mindre det er en fysisk grunn til at hun ikke vil spise, som allergi, så får hun bare være sulten de timene.

 

Hadde det vært for eksempel allergi ville jeg ha forventet at foreldrene informerte og sendte med spesialmat, men siden hun bare ikke vil, og du har tilbudt henne så mye forskjellig, så kan du godt la henne gå uten mat. Klager hun, så opplys henne om at du har tilbudt henne både x og y, og vil hun ha dette så kan hun godt få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får være sulten. Kresne barn som maser om annen mat er det verste jeg vet. Var kresen selv som barn, men løy alltid og sa jeg ikke var sulten, og spiste når jeg kom hjem (selv om det var overnattingsbesøk) Er man kresen får man tåle å gå med tom mage.

 

Anonym poster: 76e97aff19389e1cca99da67a734070f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si til jenta at det er det dere har, og at om hun er sulten så får hun spise noe av det. Om hun ikke spiser noe, så får du si fra når hun blir hentet at hun ikke ville ha noen av de ørten alternativene hun fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Hadde min unge oppført seg sånn borte hadde jeg bare blitt glad til hvis du hadde latt henne være sulten. Det får da være måte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...