Jeg og barnet feirer jul alene. Mine foreldre orker ikke stelle istand til jul og de vil ikke komme hit for å feire jul med oss. Vi feirer påske og 17.mai alene. De bryr seg ikke om 17.mai. Jeg spurte om en av dem (de er pensjonister begge to, de er 67 og 68 år) kunne komme hit og avlaste meg litt den uken jeg har hjemmeeksamen. Nei, det gadd de ikke. Greit nok, det er mitt barn og mitt ansvar, men jeg blir likevel så lei meg og jeg føler meg så alene.
Vi reiser ofte hjem på besøk. De kommer aldri hit, ikke engang da barnet hadde bursdag. De orker ikke (ingen av dem er syke), de vil bare være hjemme og de er så utrolig lite interessert i barnebarnet sitt. Leker aldri med barnet når vi er på besøk og vil egentlig ingenting.
Kjenner at jeg blir så misunnelig, ja jeg blir det, på venner som har gode foreldre som stiller opp, som de har det koselig med og som de kan feire med. Jeg har ingen, føles det som.... Jeg føler meg så alene
Sutre, sutre, sutre, jeg vet, men akkurat i dag rant det bare litt over for meg.... Jeg må visst bare innfinne meg med at foreldrene mine ikke er interessert. Vurderer å heller ta barnet med til syden i sommer enn å reise hjem til foreldrene mine. Vet at resten av slekta blir dritforbanna, men hører jeg noe fra dem ellers i året? Nei! Sukk... Å ha en familie som aldri viser at de er glade i deg og som aldri bidrar på noen som helst måte er utrolig trist
Takk for at du leste!
Anonym poster: eb7dcd307e8696ac58e0187bb3174193