Gå til innhold

Bidronninggeleens påvirkning på kroppen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har i over 2 år prøvd å bli gravid . Uten hell . Fikk påvist amh under 1 i januar . Pergo har ikke kunnet hjelpe meg og hun har gitt meg opp!

Har på eget intiativ prøvd bidronninggele og wild yam . Er på 2 mnd med gele nå.

Etter og ha spist bidronninggele i forrige syklus frem til el , kjente jeg eggløsningen mye sterkere enn tidligere . I tillegg fikk jeg ønme pupper bare noen dager etter el. Det er normalt for meg . Det som ikke er normalt er at ømme pupper ikke forsvinner dagen før mens . Mensen kom 2 dager over tiden og i tillegg blødde jeg bare i 3 dager. Det er vanlig for meg å blø lite og kort men det var mindre enn det pleier denne gangen . I tillegg forsvant ikke disse ømme brystene ! Dagen etter mens tok jeg en graviditetstest ! Negativ .

 

Bare 6 dager etter mens begynte jeg og kjenne de klassiske eggløsningsmertene igjen . For meg er det veldig uvanlig . Jeg har regelmessige sykluser på 28-29 dager og har hatt det bestandig . Har aldri tidligere fått el før dag 13/14. Tok ikke el test men dette eggløsningslimet det snakkes om var tilstede. Og er det enda. Er nå på dag 9 i syklusen . Men disse eggløsningsmertene og ømme puppene er høyst tilstede . Det stikker og prikker i både pupper og magen til tider og i tillegg all denne ( sorry details) utfloden . Noen dager er den eggehvite farget og strekk bar, og andre dager litt mer hvit og lotionaktig . Om hverandre og det har den vært siden el forrige syklus .

 

Jeg finner ingenting om bidronninggelen påvirkning på kroppen , og lurer egentlig på om dette er normale bivirkninger av denne geleen?

Noen erfaringer ?

 

Anonym poster: bd6eedac9769cceda00ca36ad2ecdc29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dette som skiller naturmidler fra medisiner. Hos medisiner er effekten dokumentert vitenskapelig, det er den ikke hos naturmidler. Da blir det mer tilfeldig, og man vet egentlig ikke helt hva som virker.

 

Anonym poster: be2fbf6071a94e9d5dfd9584154aa1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, hadde jeg oppsøkt en annen lege. Når kroppen din gir deg så sterke signaler på at den ikke liker naturmidlene du tar, så syns jeg du skal slutte. TA kontakt med en annen lege:) Lykke til.

 

Anonym poster: 9721ad834a456e6690a812d843652e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok du wild yams gjennom hele syklussen? den gir jo forhøyet progeteron, og vil derfor i mange tilfeller forlenge syklussen...

 

hva føler du selv? slutte på de, eller fortsette?

 

jeg har hatt god effekt av akupunktur på syklussen...

 

Anonym poster: 96993ecb9284c0922ee36b10b1300d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smørte med wild yam krem fra el til mens igjen . Begynte på bidronninggele igjen på dag 3 i syklusen( fikk ikke tak i før ellers hadde jeg tatt fra mens)

Jeg vet ikke hva jeg synes.... Har lest at bidronninggele skal være bra for pms plager men mine har bare blitt værre . Nå har jeg hatt vonde pupper sammenhengende over en mnd ( fra jeg begynte på bidronninggele . I tillegg har jeg superkort lunte hele tiden og ikke bare rundt fv mens . Nå venter jeg egentlig på el for er på dag 14 nå.. Men ingen tegn hittil. Rart... For 6 dager etter mens hadde jeg el smerter , slim og alt som hører med . Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd el var da!

Vet ikke hvor lenge jeg fortsetter på geleen. Finner så lite info om det og hvordan det egentlig virker :) mulig dette blir 2 og siste pp med bidronninggele og wild yam :)

 

Anonym poster: 32a9bb4c1dfd502324b7b21f045dc9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hi forresten :)

Jeg smørte med wild yam krem fra el til mens igjen . Begynte på bidronninggele igjen på dag 3 i syklusen( fikk ikke tak i før ellers hadde jeg tatt fra mens)

Jeg vet ikke hva jeg synes.... Har lest at bidronninggele skal være bra for pms plager men mine har bare blitt værre . Nå har jeg hatt vonde pupper sammenhengende over en mnd ( fra jeg begynte på bidronninggele . I tillegg har jeg superkort lunte hele tiden og ikke bare rundt fv mens . Nå venter jeg egentlig på el for er på dag 14 nå.. Men ingen tegn hittil. Rart... For 6 dager etter mens hadde jeg el smerter , slim og alt som hører med . Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd el var da!

Vet ikke hvor lenge jeg fortsetter på geleen. Finner så lite info om det og hvordan det egentlig virker :) mulig dette blir 2 og siste pp med bidronninggele og wild yam :)

 

Anonym poster: 32a9bb4c1dfd502324b7b21f045dc9df

 

Anonym poster: 32a9bb4c1dfd502324b7b21f045dc9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Hei,

Jeg ble gravid på 3 forsøk, og det var da jeg tok bidronninggele 1 uke før eggløsning+ solvipec. Eggløsningen kom 2 dager før den pleier, ellers merket jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...