Gå til innhold

Diagnose


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Man utredes ikke for en diagnose, man utredes for en sykdom eller lidelse. En diagnose er navnet legen setter på sykdomen eller lidelsen. Et barn som ikke har vært hos legen her ingen diagnose selv om det skulle ha alle kjennetagnene på for eksempel ADHD, men det kan godt hende det har lidelsen.

 

Feil bruk av det ordet ergrer meg. Takk!

 

Anonym poster: b410503930501fc6414ee675715dbf25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med det meg fra den forrige tråden du erger deg over. Mitt barn skal utredes for aspergers, som er en diagnose. Spiller det noen rolle hvordan jeg skriver det, for hun skal faktisk utredes for om hun har diagnosen aspergers.

 

Alt man skal irriterer seg over...

 

Anonym poster: ee0c4f81c30d8e1add528504b64bc76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det meg fra den forrige tråden du erger deg over. Mitt barn skal utredes for aspergers, som er en diagnose. Spiller det noen rolle hvordan jeg skriver det, for hun skal faktisk utredes for om hun har diagnosen aspergers.

 

Alt man skal irriterer seg over...

 

Anonym poster: ee0c4f81c30d8e1add528504b64bc76f

Det var ikke spessielt deg jeg ergret meg over. Jeg vet ikke en gang sikkert hvilken tråd du skrev, men det kan godt hende du var en av dem som bruker ordet diagnose galt. Når det gjelder ordet "diagnose" er det veldig mange som bruker det galt. Det ser ut til at mange tror det er en samlebetegnelse på ADHD, asbergers og noen andre lidelser, mens det sjalden brukes om for eksempel ørebetennelse eller en brukket arm.

Jeg synes faktisk det gjør noe at man bruker ord helt feil. Det skaper misforståelser.

 

Anonym poster: b410503930501fc6414ee675715dbf25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...