Gå til innhold

Lav ph- favoriserer jenter?


LillePerlen

Anbefalte innlegg

Lest at ved lav ph i skjeden dør ut guttecellene og kun jentecellene vil overleve ett så surt miljø.

Slike vaginalkapsler mot sopp i underlivet, gir veldig lav ph.

Noen som har prøvd dette?

Men det står også at det senker fertiliteten og dreper spermen.

 

Er det dumt å ta slike kapsler da? Vanskelig å bli gravid?

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg tok slik kapsler og ble gravid på første forsøk.

Nå vet jeg ikke enda om det er en gutt eller en jente, har ikke termin før om 2,5 uker.

Lenke til kommentar

Oi spennende!! Oppdater her når lille er født da<3?

Har du noen magefølelse på hva det blir?:)

Lenke til kommentar

Oi spennende!! Oppdater her når lille er født da<3?

Har du noen magefølelse på hva det blir?:)

Lenke til kommentar

Kan sikkert oppdatere om jeg husker det ja :)

 

Ingen magefølelse nei, men svangerskapet var veldig forskjellig fra de to forrige så... vi får se ^^

Lenke til kommentar

Hva har du fra før?:)

Sies at hjerterytmen de siste ukene før termin kan gi en pekepinne på kjønnet. Stemte på mine:)

Spennende uansett!

Men da vet jeg at jeg kan ta de vivag pillene uten å risikere å drepe sperm;)

Lenke til kommentar

Annonse

2 gutter :)

Jeg vet ikke hva hjerterytmen til babyen er. Legen min hører fosterlyden med et slags stetoskop i tre... Litt kjedelig :/

Lenke til kommentar

Jøss.. Men sier ikke legen da hjerteslagene og skriver det opp i svangerskaps papirene dine?

Gjort på begge mine.

Hadde dere sex på EL dagen også eller bare før? Om jeg kan spørre om det?:)

Har selv to gutter :) lyst på jente nå:) :)

Lenke til kommentar

Nei, han har faktisk aldri skrevet det ned... Hum :blink: Jeg synes han er veldig profesjonelt så alt er sikkert i orden, men synes ikke han er veldig omsorgsfull... Det er dessverre ingen jordmor i kommunen vår for tiden så jeg går til en gynekolog... Ja ja, jeg skal på kontroll på onsdag, får spørre ham ^^

 

Vi hadde ikke sex på EL (mine to gutter ble laget på EL dagen), men 2-3 dager før. Jeg tok også magnesium og kalsium kapsler i tillegg til vaginalkapsler. Tror jeg gjorde "det som skal til" for å lage jente, men det er jo aldri noen garanti :P

Jeg fikk hyperemesis dette svangerskapet, aversjon for kjøtt og fisk, og bekkenløsning. Har stort sett vært i kjempedårlig form, mens de forrige gangene hadde jeg det så bra...

Er ganske veldig spent å snart få vite hva vi får!

Lenke til kommentar

Oioi dette blir jo virkelig spennende!

Også har du klart å holde kjønn hemmelig så lenge!!

Lyst til det selv men vet rett og slett ikke om jeg klarer! :-/

Lenke til kommentar

Hadde bare én ultralyd, og jordmoren bruker ikke å sjekke kjønn om foreldrene ikke spør etter. Så jeg prøvde bare å bli stille :P men jeg husker at det ikke var så lett. Prøvde å se noe selv, men jordmoren viste faktisk aldri det området, så jeg har virkelig ikke peiling... :)

Samboeren min ville ikke vite, så da var det sikkert enklere for meg også ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja :) Vi fikk en jente på torsdag ^^ :wub:

 

Hvis du er interessert har jeg fortsatt en uåpen boks med vaginalkapsler, du kan få den (mot frakt ;) )

Lenke til kommentar

Annonse

Å herlighet så fantastisk!!!

Gratulerer så mye!!!

Jeg går å venter litt på om mensen kommer eller ikke. Tenkte ta test til uken, men hvis det ikke klaffet denne mnd tar jeg gladelig i mot de!:)

Men jeg er så usikker på når vi hadde sex i forhold til EL. Lurer på om vi traff rett før.

Men håper de kapslene gjør susen!:)

Lenke til kommentar

Eller gjorde susen og at det er ei lita jente her også.

Hvordan er det å få jente og ikke vite kjønnet under svangerskapet ?:)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Spennende.. :) VI har 5 gutter og jeg tok sånne kapsler i begynnelsen av svangerskapet pga infeksjon. Statistisk sett får vi gutt igjen nå siden vi har så mange fra før og da øker sjansen for det, men kanskje det kan ha hatt innvirkning? B)

Endret av Wendela
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei!

 

Ser at denne tråden er litt gammel, men håper på svar likevel :)

 

Vi har en nydelig gutt, men vil nå prøve å få ei jente. Tenkte å prøve meg på disse canestenpillene. Men vi kommer jo til å ha sex en del ganger i løpet av prøveperioden. Må man da ta pille hver gang man skal ha sex? 

Lenke til kommentar

Siden veldig få svarer på sånne spm så skal jeg forklare hva jeg har lærte etter mine måneder med litt forskning. Hehe jeg vil ha gutt etter 2 jenter men vi venter til aug. Men siden det er siste så skal jeg faktisk prøve alt. De fleste sier jeg gjorde alt men det ble fortsatt ikke det jeg ville. Yeye de har gått halvhjertet inn i det. Uten å innrømme det da. Hehe. Uansett lav ph favoriserer jentene. Høy gutter. Så er må man hvertfall 6 uker før endre kosthold. Så mye som mulig. Man må bli sur i kroppen for jente og basisk for gutt. Så det første jeg ville gjort var å søke på mat som Gjør ph en sur. Jeg har kjøpt ph stikk greit for å sjekke ph i urinen på morgningen utover dagen osv. Da ser man om man er sur eller basisk. Spis mye mat som saft som Gjør deg sur. Jeg tok hostesaft, grapefrukt juice, lactal noen dager før eggløsning, tok sånn proseed før samleie. Den inneholder magnesium og kalsium noe gutta hater og jenter elsker. Etter litt forskning så trekkes jentene mot venstre eggleder helst og gutta mot høyre. Noen kjenner jo hvem side el er fra. Jeg Gjør det. Men det er ikke så nøye. Ha sex før eggløsning helst 4 dager eller 3 men ikke mindre. Når el er over så ha sex igjen. Greit å ha kontroll på syklus helt, ikke få på noen måte orgasme. Det Gjør underlivet basisk. Og tøm deg etter at han har kommet. Ikke la han gå for langt inn i deg, sånn halve. Ikke dypt for å si det sånn. Du kan jo også vaske deg godt med såpe før og evt hvis man tør så finnes det måter man kan Gjør miljøet veldig surt. Ikke farlig;) Det er noen tips. Er i gang med guttmetoden og den skal jeg klare. Haha. Litt balanse i familien er jeg for;) pluss vik ha en mammagutt. Bare send spm så skal jeg svare deg;) Goood Luck..

Lenke til kommentar

Masse magnesium og kalsium for jente så ekstra tilskudd i prøveperioden er en ide. Også mannen din burde også spise litt sur mat men se hva som er surt for feks sitron er meget basisk når det kommer i kroppen. Hold deg unna mye salt mat.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

Ser denne tråden er gammel men jeg prøver likevel.

Jeg er litt forvirret nå. Dette med å innta mat som gjør kroppen sur i ph er greit. Så har jeg kjøpt tilskudd av magnesium og kalsium som skal være fint for å lage jente, men etter litt googling så kommer disse opp som det beste man kan spise for å gjøre kroppen basisk... Så da vet jeg ikke om jeg tør å ta det, om det har motsatt effekt? Eller er det andre virkestoffer? Noen som vet? Setter stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Dere som tok vaginalkapsler, hvor lenge før samleie tok dere de?

Dere som tok vaginalkapsler, hvor lenge før samleie tok dere de?

Dere som tok vaginalkapsler, hvor lenge før samleie tok dere de?

Ser det er gammel tråd, men dette lurer jeg på også.

Lenke til kommentar

Jeg leste at man bør ta de fra mens til tre dager før EL. Kapslene er lite spermvennlige slik at det er vanskelig å bli gravid om man tar de lengre. Jeg tok det tre dager før EL men ble da ikke gravid. Men det trenger jo ikke være derfor...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Lilu Ser vi har vært inne på samme post. Hvordan gikk det? Prøvde du på jente? Jeg har gått 100% inn for gutt siden det er siste mann etter to jenter. Nå får vi se om jeg ble gravid første prøve periode, også er det noen få måneder til jeg vet om alt funket. He he skader ikke å prøve :P hi hi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...