Gå til innhold

Synsmigrene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mitt andre anfall av synsmigrene i dag. Fy hvor ekkelt det er. Mistet deler av synet på venstre øye og det bare flimret og var tåkete. Og når det endelig gav seg, så kom hodepinen. Dette fikk jeg ikke sist, og heldigvis ble den ikke så gale.

Det er over igjen nå, men litt var på lys og smålig svimmel.

 

Noen andre som har synsmigrene her? Kommer det til å utvikle seg til vanlig migrene ? :-/

 

Anonym poster: 1e67f66ae265d6ac9848b8059f6df42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har, men her kalte legen det øyemigrene.... Jeg har bare hatt 3 anfall, og de kom med flere års mellomrom. Første gang ble jeg skikkelig dårlig. Begynte med flimring på venstre øye, i utkanten av synsfeltet, Akkurat som å se gjennom vann, eller noe sånt. Når det forsvant gikk det en halvtime, så kom hodepinen..... På samme side. jeg ble skikkelig kvalm også. Det andre anfallet kom ca 1 mnd senere, og da ble jeg ikke kvalm. Ellers var det helt likt. Siste anfall hadde jeg for 2 år siden (10 år etter anfall nummer 2...), og da fikk jeg bare flimringen. Ingen hodepine. Jeg har aldri hodepine, så tror nok ikke at det utvikler seg til vanlig migrene. Legen sa også at det var uvanlig.

 

Anonym poster: 201359924d0ed59060bd107324945514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får migreneanfall, så sitter det i/bak øynene. Blir svimmel, uvel, var på lys og kjenner ett trykk bak øynene. Blir veldig sliten, og eneste som hjelper er mye vann og hvile. Det har aldri utviklet seg til "vanlig" migrene hos meg, gir seg med det.

 

Migrene kommer i mange forskjellig former og varianter, så mitt beste tips når dette kommer snikende er at du tar deg tid til å pleie hodet. Min erfaringer er at det er kroppen min sin måte å gi beskjed om at nok er nok, slapp av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere med synsmigrene eller øyemigrene egentlig? Migrene er med eller uten synsforstyrrelser, hva er forskjellen på migrene med synsforstyrrelser og synsmigrene? Jeg har migrene med synsforstyrrelser, får da først flimring og mister synet en periode, etter en halvtime kommer hodepine og afasi. Det kan vare alt fra 3 timer til et døgn.

 

Anonym poster: cd2e4a13cdf7d1572cd4a0ebb2e3c78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere med synsmigrene eller øyemigrene egentlig? Migrene er med eller uten synsforstyrrelser, hva er forskjellen på migrene med synsforstyrrelser og synsmigrene? Jeg har migrene med synsforstyrrelser, får da først flimring og mister synet en periode, etter en halvtime kommer hodepine og afasi. Det kan vare alt fra 3 timer til et døgn.

 

Anonym poster: cd2e4a13cdf7d1572cd4a0ebb2e3c78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være det jeg har hatt også? Har flere ganger fått uklart syn, og så begynner flimringen. Sikk sakk mønster ytterst i synsfeltet, som gradvis sprer seg til rundt hele øyet. Men aldri hodepine etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere med synsmigrene eller øyemigrene egentlig? Migrene er med eller uten synsforstyrrelser, hva er forskjellen på migrene med synsforstyrrelser og synsmigrene? Jeg har migrene med synsforstyrrelser, får da først flimring og mister synet en periode, etter en halvtime kommer hodepine og afasi. Det kan vare alt fra 3 timer til et døgn.

 

Anonym poster: cd2e4a13cdf7d1572cd4a0ebb2e3c78e

Legen som fortalte meg at jeg hadde øyemigrene sa at det var det de kalte migrene som startet med flimring på synet..... Den ene siden. Vanlig migrene, slik han sa det, startet med hodepinen og hadde ikke denne flimringen på synet. Øyemigrene var også typisk med at du kan få bare flimringen, uten at det utvikler seg til hodepine.

 

Anonym poster: 201359924d0ed59060bd107324945514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være det jeg har hatt også? Har flere ganger fått uklart syn, og så begynner flimringen. Sikk sakk mønster ytterst i synsfeltet, som gradvis sprer seg til rundt hele øyet. Men aldri hodepine etterpå.

 

Ja, det høres helt ut som det jeghae hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være det jeg har hatt også? Har flere ganger fått uklart syn, og så begynner flimringen. Sikk sakk mønster ytterst i synsfeltet, som gradvis sprer seg til rundt hele øyet. Men aldri hodepine etterpå.

 

Ja, det høres helt ut som det jeghae hatt.

Slik jeg hadde det en av gangene også.

 

Anonym poster: 201359924d0ed59060bd107324945514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Da håper jeg det ikke utvikler seg til vanlig migrene. Det er vel ca 6-7 mnd siden jeg fikk det første gang.

Og du over her , du har samme symptomer som jeg får. Sikksakk flimring , i en bueform eller noe sånn. Som utvikler seg til nesten hele øyet. Og det kjennes ut som trykk i øyet. Har fått påvist litt høyt trykk, men det kom visst av tykke hornhinner.

Takk for svar dere :)

Hi

 

Anonym poster: 1e67f66ae265d6ac9848b8059f6df42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, ble litt forvirret av definisjonene her nå.

 

I følge dette http://no.m.wikipedia.org/wiki/Migrene så er det dere kaller øyemigrene det samme som migrene med aura, eller klassisk migrene. Migrene uten aura kalles vanlig migrene. Altså er klassisk migrene eller øyemigrene det samme som vanlig migrene, men med aura i tillegg..?

 

Anonym poster: cd2e4a13cdf7d1572cd4a0ebb2e3c78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest UndrendeUllteppe

Mamma har hatt det i mange år, uten hodepine. Jeg har hatt det en gang, fyttirakkern det var ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, ble litt forvirret av definisjonene her nå.

 

I følge dette http://no.m.wikipedia.org/wiki/Migrene så er det dere kaller øyemigrene det samme som migrene med aura, eller klassisk migrene. Migrene uten aura kalles vanlig migrene. Altså er klassisk migrene eller øyemigrene det samme som vanlig migrene, men med aura i tillegg..?

 

Anonym poster: cd2e4a13cdf7d1572cd4a0ebb2e3c78e

jeg mener sikkert øyemigrene. Husker ikke hvilke av ordene han brukte. Men det er ikke sånn migrene med intens hodepine. Jeg visste ikke en gang om at jeg hadde noen form for migrene når han sa det til meg. Men utifra de symptomene jeg hadde konkluderte han med det.

Hi

 

Anonym poster: 1e67f66ae265d6ac9848b8059f6df42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...