Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Sikkert spurt om 100 ganger, men hvordan regner de? hva er lurest?

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 **My little Miss drama and I**

**My little Miss drama and I**

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 111 Innlegg:

Skrevet 24 april 2013 - 09:31

Jeg skal ut i permisjon snart, har jobbet vikariat det siste året og tjent mye mer en grunnlønna. vikariatet går ut selvfølgelig når min permisjon starter :P Regner de på bruttolønn eller netto? tar de med alt ekstra man har jobbet eller ikke?!

Regnes etter inntekten jeg har, men jeg jobber jo mye ekstra og det varierer fra mnd til mnd?! blir ikke helt klok jeg :P....

takk for svar da :) vi har forøvrig ikke bestemt om det blir 80 eller 100% lønn ennå:)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Guttemamma75

Guttemamma75

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 142 Innlegg:

Skrevet 24 april 2013 - 17:21

Hovedregelen er at det er inntekten du har når permisjonen starter som legges til grunn, har du variabel inntekt skal det regnes et snitt over et representativt tidsrom..
Det er arbeidsgiver som skal sende inn inntektsskjema og fra dette blir dine foreldrepenger beregnet. Der hvor du har et fast arbeidsforhold og i tillegg jobber ekstra så er det mange arbeidsgivere som velger å sende to skjema - ett for den faste inntekten og ett for den variable inntekten. Når det gjelder den variable inntekten er det vanlig å regne et snitt over siste 3,6 eller 9 mnd. Snakk med arbeidsgiver hvordan de gjør det!

#3 **My little Miss drama and I**

**My little Miss drama and I**

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 111 Innlegg:

Skrevet 25 april 2013 - 10:06

takk :) håper virkelig vi kan regne et snitt, har jo 100% vikariat men jobber mye mer så lønningene ligger endel over.. dumt å skulle tape dette :/ snitt av de 9 siste mnd høres bra ut :))) skal snakke med de nå, får åsså 10 års annsinitet mens jeg er i permisjon å vet jo ikke hvordan det blir å påvirke heller!?

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 088 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2013 - 17:47

Man får ikke med overtid i beregningene.

Anonym poster: 94dcab6a27f560a821e95ae47681fd82

#5 3gutter1jente+?

3gutter1jente+?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2013 - 18:05

Fått beskjed av NAV at det er grunnlønna som tel. Altså: overtid blir ikkje beregna. Har du lønnsstigning under permisjon, blir dette heller ikkje tellande, då det er lønna du har når permisjonen starter som blir lagt til grunn. Vart sjølv sjukmeldt 50% tidleg i sist svangerskap, og eg fekk heller ikkje med lønnsstigninga, sjølv om denne kom 3 mnd FØR perm start..... Grunnlaget er faktisk det du har FØR evt. sjukmelding startar  også!!!