Gå til innhold

HPV- vaksine


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg vaksinasjon av eldste dattera og vi blir ikke enige om hun

skal få hpv vaksina eller ikke.

 

Noen som har gode grunner/argumenter for å vaksinere og for å ikke vaksinere?

 

Har prøvd å lese litt om den, men vi klarer som sagt ikke å bli enige.

 

 

 

 

 

Anonym poster: e5a55283d438813a67cb4afd88f05e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lær henne opp til å ikke ligge rundt, så går det vel greit.

 

Anonym poster: 1901c3dfc3b75c4bf4f555ca483cc818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å vaksinere jenta vår m denne vaksinen. Synes ikke den har vært gitt lenge nok til at jeg føler den er trygg.

 

Må også si meg enig med vedkommende over her. Dette er jo også noe som smitter v ubeskyttet sex, så lærer man jentene sine å være forsiktige synes jeg det er en mye bedre løsning enn å vaksinere.

 

Anonym poster: cdc7fd6b5e59a8fe1ff8574f44bf1216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligge rundt- tåpelig svar, det tar jeg som en selvfølge at "alle" lærer barna sine å ikke gjøre, håpe ihvertfall.

 

når det er sagt, så kan hun faktisk få dette viruset av en mann hun har vært lenge sammen med og faktisk er gift med.

 

 

 

 

 

 

Anonym poster: e5a55283d438813a67cb4afd88f05e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær henne opp til å ikke ligge rundt, så går det vel greit.

 

Anonym poster: 1901c3dfc3b75c4bf4f555ca483cc818

AMEN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner som nærmest kastes etter folk stoler jeg aldri på. Såkalt massevaksinering lukter vondt i min nese, og jeg er ikke interessert i denne vaksinen.

Støtter derfor at du bør lære henne å ikke ligge rundt, eller bruke kondom, så unngår hun hele greia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser poenget med å ikke ligge rundt og kondom, men som

nevnt over hva hjelper det den dagen hun treffer den "rette" og skal stifte

familie.

Hun kan jo bli smittet av mannen hun er gift/samboer med.

 

 

HI

 

Anonym poster: e5a55283d438813a67cb4afd88f05e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døttrene mine er vaksinert. Var veldig usikker. Det som var avgjørende var at det er 50% sjanse for at de er bærere av en genfeil som gjør at de er arvelig disponert for kreft..

 

Anonym poster: 8bbb5da8c914d04644ae688a31301107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Vi må vel lære opp både guttene og jentene våre til å ikke ligge med mange?!

 

I Sør- Afrika lærer de også opp ungdommen til å ikke ha ubeskyttet sex med flere partnere med tanke på bl.a HIV og vi ser hvordan det har gått...

 

Har både en sønn og datter, vanskelig valg med HPV vaksina men vi valgte å ikke gi den i det faste vaksinasjonsprogrammet da ho var 12. Men vurderer det nå. Snakker med både ho og sønnen om dette med å ha sex med mange og risikoen med det, får bare håpe at noe av det sitter

 

 



Anonymous poster hash: 1d47b...7e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo være en trygg vaksine. Om ikke lenge kommer også gutter til å få tilbudet, HS sa at det var på en eller anna høring. Vi har 3 år til å bestemme oss, så har ikke tatt et endelig valg. I grunn hadde jeg håpet på at de virusene den beskytter mot ble så pass skjeldne at vi kan slippe å vaksinere. Jeg er generelt skeptisk til alle vaksiner da. Eneste vaksine jeg føler meg trygg på er vanlig influensavaksine, den er utprøvd i 60 år.

 

Vet at noen her inne tidligere satte opp et regnestykke ut fra bivirkningsrapporte og da viste det seg atved å gi 3 doser med HPV vaksine utsatte du deg for potensielt større sjanse for bivirkninger en ved å ta svineinfluensavaksinen.



Anonymous poster hash: 27c1e...142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier barnet selv da? Når de er så pass store bør de kanskje få lov til å være med å bestemme.



Anonymous poster hash: 27c1e...142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300kvinner dør hvert år av denne typen kreft (korrekt meg om det er feil tall) så jeg ville vaksinert. Søevfølgelig vil jeg også snakke med jenta mi om å ikke ligge rundt, men det skal ikke mer til enn at min datters ev partner har ligget med en og blitt smittebærer av dette. Kan jeg gjøre en ting for å unngå dette for datteren min gjør jeg det. Men vil også snakke med henne om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...