Gå til innhold

Vi har kåret to heldige vinnere!!


Anne Victoria

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått gjennom alle dillene deres og har humret godt!Det er definitivt mye som skjer i kroppen når man er gravid!

 

De to vinnerne pekte seg ut, fordi dillene var "ekstra" originale. Gratulerer til 2013 og hennes Rosemarin-dille

 

"Halvveis ut i svangerskapet fikk jeg plutselig dilla på Rosmarin! Spiste opp en plante på 2 dager. Fortærte mange mange planter fram til fødsel. Etter fødsel har jeg smakt det og ikke likt det noe særlig...merkelige greier.."

 

OG

 

Tante grusom master of law som var hekta på å spise gulrøtter og lukte på grønnsåpe samtidig!

 

"Jeg spiste gulrot og luktet på grønnsåpe samtidig. Måtte bare! Det gikk en kilo gulrøtter hver dag. Egentlig hadde jeg lyst til å lukte på bensin, men grønnsåpe fikk duge, siden bensinlukting ikke er å anbefale. Hadde lyst til å spise fersk asfalt også, men klarte å styre meg. Satt faktisk og fantaserte om å finne meg en asfaltlegger og stikke av med ham, så kunne jeg lukte på asfalt dagen lang. Glad jeg har blitt normal igjen."

 

 

Dere får begge en super pakke fra Vitusapotek i posten!!

Pakkene har hver seg en verdi på kr. 1000,- og inneholder:

Medela engangs ammeinnlegg – 30 stk, Medela smokk og flaske,Medela brystpumpe og MEM of Oslo babybody, designet av Eva Sjøvall

 

God helg!! :)

 

some_text

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt flere diller gjennom svangerskapet. Først var det knekkebrød-dillen, kunne spise 10-15 om dagen. Så var det appelsindillen, som ikke var særlig god for magen :). I de siste ukene har det vært jordbær-milkshake og da kun fra McDonalds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storfornøyd som slapp unna dilla jeg hadde sist svangerskap, nemlig snø! Denne gangen er jeg gal etter lakris, nudler med biffsmak fra rema 1000 og liksom-solo(Siesta). MÅ også ha masse tomater til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg hatt dilla på forskjellige type ting:)

Fra sushi (frytert scampi m/avokado:P) stekt sjampinjoner,klementiner, epler, waffel krone is,

Kald Vørteøl!! Var en must:P

Er i uke 35 så nå er det kunn epler og appelsiner det frister:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt, kjøtt, kjøtt. Drømmer om kjøtt dagen lang og tennene løper i vann bare jeg skriver dette. :-D Alle typer kjøtt. Biff, sommerkotelett, flintstek etc, etc.

Endret av NIttnitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kasta opp 24/7 og i ei periode MÅTTE eg ha klementinar. Problemet var det var det einaste eg klarte tanken på og etter ei stund verkar det andre vegen og.. Så følte tilslutt det kom mandarinar ut av øyrene på meg ;-) Også var det nacho cheese. Forsto alvoret når typen erklærte han hadde byrja å hamstre 3-4 pakkar ein hemmelig plass som han kunne ha som nødløysing når hormona slo inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var 20 uker på vei var jeg i ett selskap der vertinnen serverte taco. Mens jeg stod der og lesset på tallerkenen min fikk jeg en umåtelig trang til å finne en dyp tallerken og fylle den med salsa og rømme...

 

Etter å ha spist tacoen endte jeg opp med å hjelpe vertinnen med å rydde for å få ett påskudd til å tigge forståelse for min trang til å spise restene...

 

Er nå 33 uker og santa maria er fortsatt min beste venn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynnte svangerskapet med dilla på sur sild (sitron snopet). Da disse vist er vanskelig å få tak i da de er på vei ut av produksjon, kjøpte jeg et lite lager hver gang jeg fant. Problemet var bare at lageret forsvant på noen kvelder. Hadde så dilla på disse at jeg har kjefta på butikkpersonale for å være utsolgt for disse :P

samboer skulle være så snill en dag, kom hjem med 5poser sursild til meg. Det var dagen jeg fant ut jeg ikke klarte smaken av dem lengre. En bit, og magen vrengte seg. Stakkar samboeren min viste ikke hva godt han kunne gjøre :P

når jeg tenker meg om, har jeg fremdeles dilla på ting med sitrus, bare ikke de forferdelige sursilda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinlukt, bildekk og gamle fuktige kjellere, nam nam. Dette var i mitt forrige svangerskap, men kjenner helt alvorlig tenne løpe i vann bare med tanken på det. Hver gang vi skulle fylle bensin, lukket jeg opp døra på passasjersiden og hang ut og sniffet og sniffet. Mitt mest skjellsettende minne knytter seg likevel til en tur til fagre Stryn og jeg og familien skulle ut å ro. Vi måtte først innom en garasje for å hente redningsvester og du salige! Der sto det bensinkanner, lagrede vinterdekk og deilige fuktige vegger så lang øye kunne se, så følget ble sendt ut i båt mens mor rigget seg til med fluktstol og lå i saligheta og luktet og luktet og luktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs og har hatt noen runder med surt godteri, appelsiner og epler.. Veldig glad i det ennå, men en ny storfavoritt har tatt førsteplassen: kanelboller! Jeg blir lang i blikket hver gang jeg ser et bakeri og jakter stadig på de "riktige" kanelbollene. Det er nemlig ikke alt som duger.. Her om dagen var jeg innom tre steder og endelig, på det fjerde stedet hadde de lyse, sukkerkledte, svungne herligheter! Ah - bare tanken gir meg vann i munnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbiter, snø og istapper!! Drømmer om det om natta, og fråtser på dagtid. I går fant jeg en cafe som hadde knust is. Gjett om jeg blir stamkunde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom konkurranse, og morsomt å lese om alle dillene :)

I dette svangerskapet har jeg hatt dilla på mye forskjellig - først var det plommer og pæreis, så nugatti rett fra boksen og nå jarlsberg med tomat *avhengig*.

 

Men det rareste syns jeg selv, er brusdillen. Jeg har lenge (før svangerskapet) hatt dilla på cola zero. Det er sånn må-ha-i-kjøleskapet og jeg får helt abstinenser hvis flasken nærmer seg halvtom.

Men det rare er at etter at jeg ble gravid så klarer jeg ikke cola zero på 1,5 liters flasker...! Det går helt fint å drikke vanlige små flasker, men store klarer jeg ikke, hehe :P Flaskene i kjøleskapet er dermed byttet ut med Mozell light, som jeg forøvrig aldri har vært noe glad i, og går jeg på butikken så kan jeg kjøpe en liten zero og kose meg med, men store flasker er helt uaktuelt :P

Endret av Monajenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt dilla på epler i hele svangerskapet. Det var noen epler i butikken fram til påsken som var store (sikkert bortimot 400 gram), røde og saftige. Jeg kunne spise opptil 5!!! om dagen. Disse erstatta måltider for meg itillegg til å spise de når jeg hadde lyst på noe godt:-D drømte om dem:-D jeg spiste så mye epler at tunga var helt hoven, sprukken og øm. Det ga seg når eplene forsvant;-)

 

Nå må jeg klare meg med pink lady eplene, så nå blir det "bare " 2-3 om dagen;-) hehe. Forhåpentligvis kommer ho snart (40+2) så slipper det å bli såå mange kg til med epler, tør ikke tenke på hvor mange kg jeg har fåtg i meg_;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap fikk jeg dilla på å lukte på neglelakk, så jeg måtte kaste alle flaskene jeg hadde i huset så ikke babyen i magen ble helt løsemiddelskadd ;) og noen dager lette jeg gjennom hele huset i håp om å finne en liten flaske bare for å lukte en eneste gang og kaste den etterpå, tror jeg kastet tilsammen 20-30 flasker til slutt.

 

Denne gang er det kaffepulver som er tingen, det lukter sååå godt! Og dette er litt flaut, men jeg må lukte på dopapir hver gang jeg må på do, altså før jeg bruker det ;) (det fra Serla lukter best.. Hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første svangerskapet mitt hadde jeg dilla på lion sjokoladen. I andre svangerskap fikk jeg mannen til å kjøre land og strand etter dundersalt, begge var jenter... Denne gangen har jeg hatt dilla på mentos og grønne epler, venter nå en gutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd! :)

Jeg er også førstegangs. Min første dilla gikk etterhvert ut over økonomien vår. Fikk helt dilla på Snapple. Dem finnes hos deli de luca (som vi har rett ned i gata) og koster noe sånt som 45 kr flaska. Når man drikker 3-5 flasker om dagen av Snapple Mango Madness blir det dyrt. Men var det eneste som funka da jeg låg med hyperemesis .

 

Nå er det trolldeig, fuktig kjeller og tavlekritt (sånn hvit du skriver på krittavler på skolen)

Prøver til stadighet å få kjæresten med ned i kjelleren for å sortere i kasser til vi skal flytte om 3 uker. Han mener at det er en grense for hvor mange ganger vi kan sortere eskene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Med hypermesis i alle svangerskap har det vært begrenset for hva som har fristet, men hockypulver og grønne druer var jeg helt nødt til å ha i hus.

 

Mannen glemmer nok aldri den kvelden han hadde spist opp druene mine! Så nær ved å bli pælma på hue og ræva ut har han nok aldri vært :) jeg husker at jeg helt seriøst tenkte at dette var det ultimate svik og han kom nok aldri til å bli tilgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade, sjokolade og sjokolade. I store mengder og helst hver dag :-( Slik har det vært i begge mine svangerskap og begge gangene har det vært gutter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første svangerskap ble jeg avhengig av YT sjokolademelk fra Tine. Måtte ha det hver dag. Når jeg nå er gravid igjen er det go morgen yoghurt naturell det går hardt utover. Har til å med regnet ut at det vil koste ca 1800kr om jeg skal ha en hver dag de neste 6 mnd=\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskapet var det tine riskrem med rød saus. Den store runde i frysedisken. Gjerne en om dagen. 26 kg gikk jeg opp. Andre svangerskap var det kanel, kanel, kanel på alt som fins. Gikk opp 12 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap hadde jeg så innmari lyst på reker. Jeg hadde fått det for meg at det ikke var trygt å spise dette under svangerskapet. Holdte meg derfor unna,i flere mnd, helt til jeg plutelig en kveld leste en tråd inne på bim. Der stod det at reker kunne jeg fint spise siden de var varmebehandlet. Jeg spratt opp av sofaen og bokstavlig talt løp de 2 km det var til butikken for å kjøpe meg en stoor boks med reker, loff og sitron. (så sikkert lurt ut der jeg tjukk og svett peste meg bortover hovedveien i halvmørket ;) ) Da jeg kom hjem spiste jeg opp ALT helt alene ;)... Reker hadde ALDRI smakt så godt som da. Mmmm nå fikk jeg lyst på reker :-D

Endret av PLuttiPLoTT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

I forrige svangerskap, og enda verre i dette, har min dille vært «forbuden frukt». I form av forbudte oster i lange baner, og spekemat. Står og henger ved ostedisken, snuser og klemmer, og synes fryktelig synd i meg selv. Fantaserer om Ritzkjeks med blåmuggost og fikensyltetøy....åh kjære vene...og fenalår i stooore biter. Den siste, og verste, har vært fetaost, med tomat og løk og krydder. Det er så ille at jeg i et svakt øyenblikk kjøpe en pakke som nå ligger i kjøleskapet og frister meg, og jeg har tenkt å bestille gresk salat til barselmat :D

 

Men det rare, eller kjipeste, er at med en gang noe blir lovlig igjen, har jeg ikke lyst på det. Fant ut at Gildes salami var godkjent, hev meg over en pakke, og allerede etter to skiver begynte det å bli nok...noen måltid senere har jeg fått helt stygga på den...sukk...sist var jeg kjempeskuffet fordi jeg ikke ville ha ost og kjeks etter svangerskapet, etter mange måneder i skjærsilden :P

 

Endret av UndrendeUllteppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjempe dilla på lakris og spiralis :-) heldig var jeg som hadde verdens snilleste samboer som dro ut både dag og natt for å kjøpe disse tingene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 brødskiver med sjokoladepålegg + en sjokolademuffins på en kveld. Så min store dille er sjokolade i alle former og smaker!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...