Gå til innhold

Hvorfor kjøper der Converse-sko til barn? De har jo elendig såle..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det for at de skal se kule ut? Mener ikke å være frekk, skjønner det bare ikke! :)

Jeg får vondt i føttene av mine, og må isåfall bruke innleggssåle. De er jo paddeflate!

 

Anonym poster: 4769bb7cc4109c54df79308957f570cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri kjøpt cons til et barn, men jeg selv trives veldig godt i mine egne. :P

 

Anonym poster: d50f9c6c56e3c9c87f624cc0d04ddbb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjøpt cons til et barn, men jeg selv trives veldig godt i mine egne. :P

 

Anonym poster: d50f9c6c56e3c9c87f624cc0d04ddbb5

Ja, jeg liker dem selv, er jo derfor jeg har dem, men må nesten ha i såle ellers blir jeg helt gåen... ;D

 

Anonym poster: 4769bb7cc4109c54df79308957f570cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun digger dem! 11 år. Men bruker selvsagt andre sko i tillegg, og ikke bare Converse. Vet det er dumt, men hun har kjøpt de for egne penger, "alle" har dem og vi ble enige om at hun kunne få ett par.

 

Har ikke gode, vinnende argumenter, jeg vet det er en dårlig sko. Men hun sykler med Sykkelhjelm, bruker strømpebukse hele vinteren, drikker sjokolademelk kun på lørdager og får ikke lov å være på facebook. ;-) Noen diskusjoner vinner jeg, noen taper jeg. Som alle foreldre.

 

Jeg eier ett par selv, og ELSKER dem! Uten såle. De er både gode og utrolig anvendelige!

 

Anonym poster: 54272af4f3b3497bc433f4f6fb510e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt det, men er de egentlig så gale for foten? De er flate og ganske myke, gir ikke mye støtte. Det gjør vell at de som bruker dem kansje blir sterkere i føttene enn de som bare bruker sko med mye støtte?

 

Anonym poster: e9e30aba45418990ac459b5528e5fafc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det de i den artikkelen sier, sier også min fysioterapeut-svigerfamilie. De mener det beste er å variere, og Converse kan faktisk være bra for å styrke musklene. Vi bytter på mellom Superfit-sko og Converse (på sommeren, da). Har en gutt på 3. Han elsker "stjerneskoa" sine.

 

Anonym poster: 873b211a8fb3902bea849fc5f5564240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre av barna mine har conversesko fordi både jeg og barna liker å henge litt med på motene. To av de er slike man ikke trenger å knytte, den flappen som ligger over har strikk sydd fast under slik at foten sitter godt i skoen selv om lissene (korte) skal være uknyttet og løse. I de skoene er det vanlig innvendig såle, altså den har en slik opphøyning under fotbladet. I den eldste sine er de mer flate som man tenker klassiske conversesko, og jeg er enig i at de ikke er så veldig behagelige (har slike selv som går til ankelen). Men de har mange sko, og disse brukes ikke når de leker hjemme eller i barnehagen. Eldste bruker de på skolen, men har flere sko som han varierer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussie77

Har ikke kjøpt det til barna mine fordi de er så små og da liker jeg at de har veldig gode sko på foten. Men når de blir litt eldre ser jeg ikke problemet med det om de vil ha sånne sko.

Syntes ikke sånne sko er så veldig fine heller jeg. Brukte sånne sko masse da jeg var ung, og kunne aldri ha brukt sånne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt det til barna mine fordi de er så små og da liker jeg at de har veldig gode sko på foten. Men når de blir litt eldre ser jeg ikke problemet med det om de vil ha sånne sko.

Syntes ikke sånne sko er så veldig fine heller jeg. Brukte sånne sko masse da jeg var ung, og kunne aldri ha brukt sånne nå.

 

De blir nok ikke så mye eldre disse converseskoene, de har jo vært in i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussie77

Har ikke kjøpt det til barna mine fordi de er så små og da liker jeg at de har veldig gode sko på foten. Men når de blir litt eldre ser jeg ikke problemet med det om de vil ha sånne sko.

Syntes ikke sånne sko er så veldig fine heller jeg. Brukte sånne sko masse da jeg var ung, og kunne aldri ha brukt sånne nå.

 

De blir nok ikke så mye eldre disse converseskoene, de har jo vært in i årevis.

 

Ja de var jo til og med in når jeg gikk på ungdomskolen. Og det begynner å bli ganske lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skofantomet

Fordi han vil ha make til mamma ;) Men han får bare gå med de om vi skal i besøk el på butikken o.l. Kjenner selv de ikke er de beste skoene etter 8 t på jobb. Dere som kjøper slik såle, hvor kjøper dere det? Vanlig skobutikk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor går guttene i lightning og jentene i hello kitty?? hvorfor går 7åringen i skateklær, og 14åringen i høye heler??

det er mote, og motepresset er stort.

og er jo bare legge såler i conversene, så er de ikke så vonde på foten, dessuten er mange barn platfot frem til 8-9års alderen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt det til barna mine fordi de er så små og da liker jeg at de har veldig gode sko på foten. Men når de blir litt eldre ser jeg ikke problemet med det om de vil ha sånne sko.

Syntes ikke sånne sko er så veldig fine heller jeg. Brukte sånne sko masse da jeg var ung, og kunne aldri ha brukt sånne nå.

 

De blir nok ikke så mye eldre disse converseskoene, de har jo vært in i årevis.

 

Jeg fikk mitt første par i...'86, tror jeg det var. Rosa! Så de har jo vært relativt stabile i motebildet endel år..

 

Anonym poster: 873b211a8fb3902bea849fc5f5564240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt det til barna mine fordi de er så små og da liker jeg at de har veldig gode sko på foten. Men når de blir litt eldre ser jeg ikke problemet med det om de vil ha sånne sko.

Syntes ikke sånne sko er så veldig fine heller jeg. Brukte sånne sko masse da jeg var ung, og kunne aldri ha brukt sånne nå.

 

De blir nok ikke så mye eldre disse converseskoene, de har jo vært in i årevis.

 

Jeg fikk mitt første par i...'86, tror jeg det var. Rosa! Så de har jo vært relativt stabile i motebildet endel år..

 

Anonym poster: 873b211a8fb3902bea849fc5f5564240

 

Tror hun mener at barna må bli eldre og ikke skoene? At en ett åring ikke trenger det, men det ville vært annerledes med en 8åring

 

Anonym poster: 367a75196f723c5e9d85b5d2f53a5525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nei, jeg tror ikke det er det hun mener.

 

"De blir nok ikke så mye eldre disse converseskoene, de har jo vært in i årevis."

 

?

 

Anonym poster: 873b211a8fb3902bea849fc5f5564240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussie77

Har ikke kjøpt det til barna mine fordi de er så små og da liker jeg at de har veldig gode sko på foten. Men når de blir litt eldre ser jeg ikke problemet med det om de vil ha sånne sko.

Syntes ikke sånne sko er så veldig fine heller jeg. Brukte sånne sko masse da jeg var ung, og kunne aldri ha brukt sånne nå.

 

De blir nok ikke så mye eldre disse converseskoene, de har jo vært in i årevis.

 

Jeg fikk mitt første par i...'86, tror jeg det var. Rosa! Så de har jo vært relativt stabile i motebildet endel år..

 

Anonym poster: 873b211a8fb3902bea849fc5f5564240

 

Tror hun mener at barna må bli eldre og ikke skoene? At en ett åring ikke trenger det, men det ville vært annerledes med en 8åring

 

Anonym poster: 367a75196f723c5e9d85b5d2f53a5525

 

Ja det var det jeg mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun har plukket på dem i skobutikken flere ganger og ønsket seg sånn rosa sko lenge. Hun får ha de på til og fra bilen i barnehagen og hvis vi skal til byeen en lørdag og det er fint vær. Veldig begrenset bruk og hun elsker dem, så da er det verdt det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Guttungen hadde et par i fjor, da var han mellom 1-1,5 år, han fikk prøve de på seg, da han gikk bort til de og nektet å slippe de, etter det var det skoene han dro frem når jeg spurte om han ville ut, så da fikk han ta de på seg om været tilsa det.. Han valgte de ut selv rett og slett. Om han ønsker samme i år, eller noe annet, så får han de han ønsker seg, han så hvert fall ut til å trives i skoene sine, gikk bedre i de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjøpt cons til et barn, men jeg selv trives veldig godt i mine egne. :P

 

Anonym poster: d50f9c6c56e3c9c87f624cc0d04ddbb5

Ja, jeg liker dem selv, er jo derfor jeg har dem, men må nesten ha i såle ellers blir jeg helt gåen... ;D

 

Anonym poster: 4769bb7cc4109c54df79308957f570cf

 

Jeg har ikke såle i mine, og syns de er kjempebehagelige. Sålen på skoen er tynn og myk, det er nesten som å tasse rundt barbeint. Deilig! :D Når gradestokken kryper under 10 minus eller det er slaps, tar jeg fram goretex vinterstøvler, på varme sommerdager er det sandaler og på fest er det ofte pumps. Ellers går jeg med converse hele året (har vinterutgaven også, men da med tykk ullsåle siden de ikke er foret under foten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mer problematisk å legge inn såle til barn, da?

Vet ikke om det er å få kjøpt oppbygde innleggssåler til små barn? Vet du? Isåfall er jo det smart. Hvis man gidder, da. Kan jo også kjøpe noen sko med gode såler i utgangspunktet.

 

Anonym poster: 4769bb7cc4109c54df79308957f570cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mer problematisk å legge inn såle til barn, da?

Vet ikke om det er å få kjøpt oppbygde innleggssåler til små barn? Vet du? Isåfall er jo det smart. Hvis man gidder, da. Kan jo også kjøpe noen sko med gode såler i utgangspunktet.

 

Anonym poster: 4769bb7cc4109c54df79308957f570cf

Jeg har kjøpt innleggssåler til mine barns Converse, ja, så de har en ordentlig fotseng.

 

Anonym poster: 1e67bdf1874301dbdd1a476c3bcb7523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...