Gå til innhold

Hvor mye i ukepenger bør en 6 åring få?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår er snart 6 år og begynner på skolen til høsten. For å lære henne verdien av penger og at hun må bidra litt med ryddig av leker og div så tenkte vi ukelønn som hun kan bruke til lørdagssnopet sitt samt om hun heller vil spare de til noe større som bøker/blader/leker ect.

 

Hvor mye burde hun få? Hun er veldig ansvarsfull og rydder ivrig i lekene sine og hjelper til medskittentøy, bretting av klær og legge på plass klær.

 

Noen tips? :-)

 

Anonym poster: 07f882550c32b3da91753de7113aac98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Her får de litt for hver ting de gjør. 50 for å rydde rommet, og mellom 2 og 10 for andre småting. Krysser av og teller opp hver lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her har tre faste oppgaver som han får 40,- uka for.

Søppel, rydde leke bort fra stua hver kveld og rydde rommet en dag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :-)

Det var noe slikt vi tenkte vi også, men greit å se hva andre tenker.

 

Noen andre?

 

Anonym poster: 07f882550c32b3da91753de7113aac98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår har ingen faste oppgaver, men han får 5 kr for å ta ut av oppvaskmaskinen. Hjelper han meg med å støvsuge, vanne blomster eller noe lignende så får han også noen kroner. Vi skriver opp på et skjema og summerer på lørdagen. Han er ikke så veldig ivrig, så pleier å bli max 20 kr. Men lørdagsgodtet betaler vi.

 

Anonym poster: 05ea1e451697dd6eeea12227cbe91139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min som er snart 6 år får 100 kr i uka. Da må han rydde rommet,tømme bestikk kurven i oppvaskmaskinen,vaske doen og andre ting jeg spør om han kan hjelpe til med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke en 6-åring trenger lommepenger jeg.. Har en 9-åring som gjør en del ting, og som får betalt 50 kr for 7 tjenester (tømme oppvaskmaskin, hente posten, ta ut søpla, passe småsøsken).

 

Min 6-åring, som på mange vis er veldig moden for alderen, viser null interesse for penger. Synes vel hun kan få fortsette med det inntil videre jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her får han ikke ukepenger. Rydding av rommet sitt og hans eget rot skal han rydde opp uansett. Penger til lørdagsgodt får han for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min som er snart 6 år får 100 kr i uka. Da må han rydde rommet,tømme bestikk kurven i oppvaskmaskinen,vaske doen og andre ting jeg spør om han kan hjelpe til med.

 

En 6åring som må vaske toalettet?

 

Anonym poster: 405aca6db6eca66ed7057b707535dc6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en snart 5 åring og en på 7 år i andre klasse.

De får ingen ting for å hjelpe til hjemme.

Eller de får jo mat, husvære, klær, lørdagsgodt....

 

Anonym poster: 0d01cff1ae8433a5bd21daa34e24f6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for ukepenger, men syns det er tidlig å begynne før skolealder og jeg syns hvertfall 100kr er alt for mye for en på 6år. Hva bruker han alle de pengene på??

 

Anonym poster: d9df334739315741b931c43066e9df21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...