Gå til innhold

Eksen min skal gifte seg med en brasilianer han bare har kjent i 3 uker!!:-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mener å huske at svarene var ganske annerledes da det for kort tid siden var en mor som lurte på å flytte sammen med en hun hadde kjent i 2 mnd... Hadde far uttrykt bekymring da, så hadde han sikkert vært en ansvarsfull far som ser barnas behov osv. Mens mor i denne tråden visstnok bare er en sjalu bitch...

 

Anonym poster: 32eb15e9105139a576dd53cc12ba2693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å huske at svarene var ganske annerledes da det for kort tid siden var en mor som lurte på å flytte sammen med en hun hadde kjent i 2 mnd... Hadde far uttrykt bekymring da, så hadde han sikkert vært en ansvarsfull far som ser barnas behov osv. Mens mor i denne tråden visstnok bare er en sjalu bitch...

 

Anonym poster: 32eb15e9105139a576dd53cc12ba2693

 

Jeg skjønner jo at hun er bekymret men livet er jo ikke over fordet om x-en gifter seg med en annen.

De barna jeg har med x-en har gått gjennom en del nye damer til far men med unntak av hun han har nå så har de damene iallefall prøvd å få kontakt med barna, og de har likt seg hos dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer selv fra Øst-Europa og giftet meg med eksmannen i ung alder etter 1 måneds bekjentskap. Ekteskapet holdt i nesten 8 år, og tok slutt ikke på grunn av min "golddigging" som dere så pent sier, men fordi eksen var utro. Jeg har skaffet meg høyere utdanning og har de siste årene av ekteskapet hatt det dobbelte i lønn som eksmannen min hadde, dvs jeg hadde overhode ingen motivasjon til å være sammen med ham "for pengenes skyld". Ble også omtalt som hore (han var min aller første kjæreste og sexpartner), golddigger, dum, bimbo osv.

 

Deres argument om at utenlandske damer pynter seg og kler seg pent, hvem i all verden hindrer DERE å gjøre det samme? Kanskje mannen vil se annet enn joggebukse- og hestehalestil et par ganger i uka? Jeg ble mildt sagt overrasket over at folk gikk med slitt t-skjorte og joggis på butikken rett etter at jeg kom til Norge, det er ikke noe jeg anså som vanlig.

 

Og et annet poeng er at det i svært mange land ikke er vanlig å pule rundt uten forpliktelser i mange år før man blir samboere, og gifter seg etter enda X antall år.

 

Anonym poster: b6831f542d51216e1a5d2eb622f6f15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

De er ofte golddiggers disse damene, gifter seg, får opphold og kvitter seg så med gubben. Skjønner din bekymring. Men forstår samtidig de, de lever i ekstrem fattigdom, og gjør alt for en billett ut av dette.

På den andre siden kan det jo vise seg at det går bra og at hun er ei kjempedame.

Men 3 uker? Han tenker nok med pikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ofte golddiggers disse damene, gifter seg, får opphold og kvitter seg så med gubben. Skjønner din bekymring. Men forstår samtidig de, de lever i ekstrem fattigdom, og gjør alt for en billett ut av dette.

På den andre siden kan det jo vise seg at det går bra og at hun er ei kjempedame.

Men 3 uker? Han tenker nok med pikken...

 

Så en mann som GIFTER SEG tenker med pikken, mens en som "ikke er klar for noe seriøst" før etter mange mange måneder med puling, tenker med hode`? Interessant synspunkt :D

 

Anonym poster: b6831f542d51216e1a5d2eb622f6f15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

De er ofte golddiggers disse damene, gifter seg, får opphold og kvitter seg så med gubben. Skjønner din bekymring. Men forstår samtidig de, de lever i ekstrem fattigdom, og gjør alt for en billett ut av dette.

På den andre siden kan det jo vise seg at det går bra og at hun er ei kjempedame.

Men 3 uker? Han tenker nok med pikken...

 

Så en mann som GIFTER SEG tenker med pikken, mens en som "ikke er klar for noe seriøst" før etter mange mange måneder med puling, tenker med hode`? Interessant synspunkt :D

 

Anonym poster: b6831f542d51216e1a5d2eb622f6f15c

 

Øhhh... Nå var det vel ikke helt det som stod der da, var det vel? ;) Om du vitrelig legger godsia til så kaaanskje du skjønner hva jeg mener? Han er vel ikke den første i historien til å misforstå sex og fin dame som gjør alt for å få snøret i bånn med "kjærlighet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er ofte golddiggers disse damene, gifter seg, får opphold og kvitter seg så med gubben. Skjønner din bekymring. Men forstår samtidig de, de lever i ekstrem fattigdom, og gjør alt for en billett ut av dette.

På den andre siden kan det jo vise seg at det går bra og at hun er ei kjempedame.

Men 3 uker? Han tenker nok med pikken...

 

Så en mann som GIFTER SEG tenker med pikken, mens en som "ikke er klar for noe seriøst" før etter mange mange måneder med puling, tenker med hode`? Interessant synspunkt biggrin.png

 

Anonym poster: b6831f542d51216e1a5d2eb622f6f15c

 

Øhhh... Nå var det vel ikke helt det som stod der da, var det vel? wink.png Om du vitrelig legger godsia til så kaaanskje du skjønner hva jeg mener? Han er vel ikke den første i historien til å misforstå sex og fin dame som gjør alt for å få snøret i bånn med "kjærlighet"?

 

Nei, men jeg hører om maaange menn her på forumet som flytter sammen og får barn med dama, men ikke klare for å gifte seg enda fordi de ikke er 100% sikre på forholdet. Hvis giftemål er så skummelt og stort steg for mange menn, så m¨å man være ganske så modig for å tørre å gjøre det tidlig i forholdet?

 

Anonym poster: b6831f542d51216e1a5d2eb622f6f15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange brasilianske damer er ute etter ekteskap pga penger og rikdom. Brasil har jo en av verdens største slum, og damene der nede er SYKT sex fikserte og utseende fikserte. De lærer fra tidlig aldri, fra de er små barn om at de må se pene ut for å gifte seg med en mann, helst gifte seg til rikdom slik at de kan leve på mannen.

Det er mye slikt i Brasil dessverre. Har ei jeg kjenner som har jobbet der nede i mange år, og damene der nede er ganske crazy og mange er ødelagt av sex,drugs og penger....

 

Anonym poster: 7784ca3268aad2ab38223f64b2441aec

Ja det er sant. Det finnes nesten ingen brasilianere som ikke har tatt noe ansiktsoperasjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å få dem til Norge. Skjønner godt at du er skeptisk. Virker nesten ikke som noe ekte kjærlighet da for å si det sånn når man har planer om å gifte seg etter 3 uker. Hu skal bare bruke han for å komme seg til Norge regner jeg.

 

"dem" hvem==+??? snakk om å stigmatisere....

Vet om folk som har blitt brukt på den måten. Hvem er det som i det hele tatt gifter seg etter tre uker? Ikke folk som tenker klart i hvertfall :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at svarene var ganske annerledes da det for kort tid siden var en mor som lurte på å flytte sammen med en hun hadde kjent i 2 mnd... Hadde far uttrykt bekymring da, så hadde han sikkert vært en ansvarsfull far som ser barnas behov osv. Mens mor i denne tråden visstnok bare er en sjalu bitch...

 

Anonym poster: 32eb15e9105139a576dd53cc12ba2693

 

Sånn er det jo alltid her inne. Kvinne er kvinne verst, det er dib/bim et trist eksemple på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å få dem til Norge. Skjønner godt at du er skeptisk. Virker nesten ikke som noe ekte kjærlighet da for å si det sånn når man har planer om å gifte seg etter 3 uker. Hu skal bare bruke han for å komme seg til Norge regner jeg.

 

"dem" hvem==+??? snakk om å stigmatisere....

Vet om folk som har blitt brukt på den måten. Hvem er det som i det hele tatt gifter seg etter tre uker? Ikke folk som tenker klart i hvertfall tongue.png

 

Nei, selvfølgelig ikke. Men å godta at mannen overhode ikke vil gifte seg fordi han ikke er "klar", men samtidig få en ungeskokk med ham, er veldig fornuftig... Før i tiden giftet man seg fort, i mange land gjør man det fremdeles, og Norges statistikk i forhold til skilsmisser og samlivsbrudd viser at denne mangeårige ventingen med giftemål ikke hjelper på samlivet.

 

Anonym poster: b6831f542d51216e1a5d2eb622f6f15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange brasilianske damer er ute etter ekteskap pga penger og rikdom. Brasil har jo en av verdens største slum, og damene der nede er SYKT sex fikserte og utseende fikserte. De lærer fra tidlig aldri, fra de er små barn om at de må se pene ut for å gifte seg med en mann, helst gifte seg til rikdom slik at de kan leve på mannen.

Det er mye slikt i Brasil dessverre. Har ei jeg kjenner som har jobbet der nede i mange år, og damene der nede er ganske crazy og mange er ødelagt av sex,drugs og penger....

 

Anonym poster: 7784ca3268aad2ab38223f64b2441aec

Ja det er sant. Det finnes nesten ingen brasilianere som ikke har tatt noe ansiktsoperasjon.

Hehehe .. hvor i all verden har du dette fra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange brasilianske damer er ute etter ekteskap pga penger og rikdom. Brasil har jo en av verdens største slum, og damene der nede er SYKT sex fikserte og utseende fikserte. De lærer fra tidlig aldri, fra de er små barn om at de må se pene ut for å gifte seg med en mann, helst gifte seg til rikdom slik at de kan leve på mannen.

Det er mye slikt i Brasil dessverre. Har ei jeg kjenner som har jobbet der nede i mange år, og damene der nede er ganske crazy og mange er ødelagt av sex,drugs og penger....

 

Anonym poster: 7784ca3268aad2ab38223f64b2441aec

Ja det er sant. Det finnes nesten ingen brasilianere som ikke har tatt noe ansiktsoperasjon.

Hehehe .. hvor i all verden har du dette fra ?

Jobber på ett sted med mange forskjellige nasjonaliteter. Er en del brasilianske der som har fortalt dette her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, Hi, jeg syns du har fått innmari mye pussige svar. Slik jeg forsto innlegget di. Jeg hadde også vært svært bekymret dersom faren til mitt barn hadde bestemt seg for ekteskap med noen fra en annen verdensdel etter så kort tid. Jeg hadde også vart bekymret om han flyttet sammen med ei norsk dame etter så litt tid, men da hadde. Jeg jo i det minste visst at personen som flyttet inn i barnet mitt sitt andré hjem hadde nogenlunde lik kulturell og sosial bakgrunn som det mannen har og jwg hadde vart tryggere på at det var et likestilt forhold.

 

Når de har bestemt seg For å gifte seg vil jeg tro at selv om det kanskje tar litt tid før hun flytter inn, så kommer hun til å flytte rett inn til pappan til barnet ditt?

 

Jeg hadde mislikt det fordi det blir veldig brå overgang for et barn. Når "det nye familiemedlemet" i tillegg ikke snakker språket og kanskje ikke har forstaelse for norsk levesett blir det tøft for barn å takle. En hard overgang.

 

Jeg syns det er innmari rart at så mange som har svart ikke tenker på dette og ikke Forstår at mor er bekymret.

 

Men hi, du Kan ikke forhindre noe,men barnet ditt kommer til å trenge deg som ansvarlig voksen. Ikke snakk stygt om henne eller eksen din. Ikke kall henne hore eller lignende når barna hører. Prøv å være åpen og inkluderende.

 

Vær oppmersom på barna og snakk med dem om de har vanskeligheter med situasjonen, men tenk på at barn er lojale og at det er vondt for dem om noen sier stygge ting om foreldrene. Så hold hodet kaldt :) snakk heller med venninner nar du blir frustrert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, Hi, jeg syns du har fått innmari mye pussige svar. Slik jeg forsto innlegget di. Jeg hadde også vært svært bekymret dersom faren til mitt barn hadde bestemt seg for ekteskap med noen fra en annen verdensdel etter så kort tid. Jeg hadde også vart bekymret om han flyttet sammen med ei norsk dame etter så litt tid, men da hadde. Jeg jo i det minste visst at personen som flyttet inn i barnet mitt sitt andré hjem hadde nogenlunde lik kulturell og sosial bakgrunn som det mannen har og jwg hadde vart tryggere på at det var et likestilt forhold.

 

Når de har bestemt seg For å gifte seg vil jeg tro at selv om det kanskje tar litt tid før hun flytter inn, så kommer hun til å flytte rett inn til pappan til barnet ditt?

 

Jeg hadde mislikt det fordi det blir veldig brå overgang for et barn. Når "det nye familiemedlemet" i tillegg ikke snakker språket og kanskje ikke har forstaelse for norsk levesett blir det tøft for barn å takle. En hard overgang.

 

Jeg syns det er innmari rart at så mange som har svart ikke tenker på dette og ikke Forstår at mor er bekymret.

 

Men hi, du Kan ikke forhindre noe,men barnet ditt kommer til å trenge deg som ansvarlig voksen. Ikke snakk stygt om henne eller eksen din. Ikke kall henne hore eller lignende når barna hører. Prøv å være åpen og inkluderende.

 

Vær oppmersom på barna og snakk med dem om de har vanskeligheter med situasjonen, men tenk på at barn er lojale og at det er vondt for dem om noen sier stygge ting om foreldrene. Så hold hodet kaldt :) snakk heller med venninner nar du blir frustrert.

 

Det er klart at du har rett her, men mannen hennes provoserer mindre enn det HI gjør ved å kalle den nye kjæresten til exen for hore... det reagerer ikke du på?

 

Er selv gift med en latinamerikaner og kjenner mange. Det finnes alt og ingenting der som i de fleste andre land i verden, men det er klart at forskjellen mellom fattige og rike er enorme og utgjør ekstreme sosiokulturelle forskjeller som vi her i Norge ikke har mye erfaring med.

 

HI vet ingenting om den nye kvinnen og har derved også grunn til å bekymre seg, men ikke til å anta at kvinnen er en hore...

Endret av yrild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror er gift med en brasiliansk dame. Hun er verdens hyggeligste og søteste og jeg ville gjerne betrodd mine barn til henne.

 

Hvorfor i all verden vil du holde ungene dine borte fra henne bare fordi hun er fra Brasil? Du må jo heller møte dama og gjøre deg opp et inntrykk av henne.

 

Jeg kjenner flere brasilianske damer og de er alle veldig hyggelige. Har en følelse av at dette egentlig dreier seg om din vanskelige følelser for x-en og ikke har noe som helst med den stakkars dama å gjøre???

 

Anonym poster: 85cae9966bc3bb0ed7c9ec904af12943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Jeg syns hore var dumt sagt. Som du ser skriver jeg litt om å ikke snakke stygt om hverken fedre eller nye damer samme hvor. De er fra. men i det store bildet, med hva det innebærer for barna, er det i mitt hode en mikroskopisk bagatell om dama skriver hore på et mammaforum. Hun er sikkert sint og oppgitt.

 

Om hun hadde sagt slikt til barna hadde det vært mye værre, og det håper jeg for barnas del hun ikke gjør.

 

Men jeg forstår hun er sint over at faren har bestemt seg for å endre hjemmesitasjonen for barna så brått. For jeg mener at når det gjelder nye forhold, samme hva nasjonalitet det er snakk om, så trenger barna Tid til å bli kjent med nye kjarester før en begynner å tenke på samboerskap og ekteskap.

 

Og jeg syns også de voksne bør ta seg god tid før de tenker på ekteskap og samboerforhold.

 

Om mannen ikke hadde hatt barn hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå har ikke jeg lest alle innleggene her, men "hore"? Hva er det for slags innstilling? Tror du forholdet mellom dere to (tre) kommer til å bli lettere om du tenker at hun er en "hore"? Jeg lurer litt på hvor mange forhold rundt omrking som egentlig er basert på det du muligens vil definere som prostitusjon. Tror du ikke det er en del folk, altså norske, vanlige mennesker, som er sammen av mer eller mindre økonomiske grunner?

 

Og jeg ville researcha *litt* mer om Brasil før jeg uttalte meg bombastisk om både prostitusjon og drugs og whatnot. Jeg har personlig en brasiliansk venninne som er helt, aldeles normal. jobber hardt og har verdens søteste barn.

 

Greit at mannen går fort frem, men det trenger ikke bety annet enn at han er dødsens forelska for alt jeg vet. Du bør uansett endre innstillingen din før du i det hele tatt har møtt dama.

 

Anonym poster: 4d5b4f7fac5ba5b5d1522488713734c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hore? siden du har barn med denne mannen, og du er helt tydelig i hvilke damer han finner seg.

 

Anonym poster: 835da7e6f7d2706721113e6737f2d67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred. Dib i et nøtteskal. Om så faren hadde slått ungen hadde det vært HI som var den store stygge ulven fordi hun kalte noen hore!

 

HI: Du har all grunn til å være bekymret og jeg hadde heller ikke likt det. Desverre er det lite du får gjort med det, annet enn kanskje å forsøke å snakke med faren om at de kan ta det litt rolig i begynnelsen. Har selv en kompis som har en dame fra Brasil og hun so barna hans. Ble stygg sak av det og hun forsto ikke hvorfor. For henne var det normalt med en ørefik!

 

Og nei, jeg sier ikke at alle fra Brasil slår men det er snakk om kulturforskjeller, OG at faren bør ta hensyn til at han ikke er alene.

 

Anonym poster: 4379ed18406f7bcb3cfacc4959ce3dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...