Gå til innhold

Noen her som har god peil på eggløsningstester?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri eggløsning så vet ikke hvordan det føles. Men har gått på diverse hormonpreparater nå så er spent på om det kommer. For to dager siden så var strek nr to litt svakere enn kontrollstreken (stod på bruksanvisningen at den var negativ da). I går var den enda litt svakere og i dag er det bare kontrollstrek. Har vondt i eggstokkområdet i dag. Kan det være at jeg har eggløsning nå da, siden den andre streken var såppass sterk i forhold til i dag hvor det ikke er strek? Har heldigvis hatt sex de to siste dagene og skal i kveld også. Hvor lenge varer en eggløsning egentlig?

 

Anonym poster: e852cbc5828ecae049db5de9050f87b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er teoretisk mulig, men for de fleste vil eggløsning medføre at strekene blir like sterke.

 

Jeg har eggløsning, men fikk aldri to like sterke streker. Jeg er helt sikker på når eggløsning var, siden jeg også ble fulgt opp med ultralyder hos gynekolog.

 

Det er også noen som har en svært kort periode hvor lh-hormonet er høyt nok til positiv test, slik at de bør teste to ganger i døgnet for å fange det opp.

 

Eggløsningen i seg selv varer jo veldig kort, altså øyeblikket egget slipper. Men du kan bli befruktet av sex fra ca fem dager før eggløsning til ett døgn etter, og testene blir vanligvis positive 24-48 timer før selve eggløsningen.

 

Anonym poster: c2ba98a291c8f8036b0323cbbad0cce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningen kommer 24-48 timer etter positiv el test. Egget kan befruktes max en dag eller to. De kan jo hende du hadde eggløsning i dag. Litt vanskelig å svare på, men svaret får du om ca to uker, enten i form av positiv graviditetstest, eller i form av mensen.. så da er det bare å vente og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...