Gå til innhold

Ørebetennelse, er det konstant vondt?


stearin

Anbefalte innlegg

Mistenker nå sterkt at min datter har fått ørebetennelse. Hun var oppe mer eller mindre hele natten og hadde tydelig vondt. Ga paracet i 4 tiden og hun sovnet da. Når vi sto opp klagde hun ikke over ørevondt, men temperaturen var på 38,5 grader.

 

Er ørebetennelsen "vondest" om kvelden og natten? Eller har man konstante smerter?

 

Skal til legen for å be om bekreftelse på at hun er syk fordi jeg var borte fra jobb forrige uke og kun kan ha et visst antall dager sammenhengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel verst når de ligger! Da øker trykket i ørene, og det blir vondere!

Er lurt å heve hodeenden i senga, og gi paracet før leggetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Begynte nesten å tro at hun kanskje blir frisk likevel, men feberen bruker gjerne å gå opp til kvelden, og kan vel også forvente øreverk når hun skal sove..

 

Slet mye med ørebetennelse når jeg var liten og husker hvor vondt det er. Det er grusomt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Begynte nesten å tro at hun kanskje blir frisk likevel, men feberen bruker gjerne å gå opp til kvelden, og kan vel også forvente øreverk når hun skal sove..

 

Slet mye med ørebetennelse når jeg var liten og husker hvor vondt det er. Det er grusomt :/

Gi nasespray før ho legg seg. Ofte er forbindelsen mellom øre og svelg tett, og trykket i øret forårsaker smerter. Nasespray/dropar kan hjelpe på. Du kan også gjere hovudenden i senga høgare, enten ved å legge bøker under beina på senga eller pute under madrassa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har hatt det mange ganger og formen går opp og ned, men værst om natten. Ibux er bedre enn paracet til øreverk. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til legen fordi jenta mi hostet sånn jeg. Da fikk jeg beskjed om at hun hadde skikkelig ørebetendelse.og mest sannsynlig hadde hatt det en god stund. Legen spurte om hun ikke hadde tatt seg til øret eller klaget på vondt det hadde hun ikke. Vært litt utolig på nettene, men trodde det var tenner. Gjett om jeg følte meg som dårlig mor da :P

 

Når det gjelder andre ting har jeg erfaring med at det alltid er værre om natten. Da er det helt mørkt og stille og de får også mer mulighet til å kjenne etter, i forhold til på dagen da det skjer mye rundt de hele tiden :)

 

Sjekk om du er usikker du ;) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...