Gå til innhold

40 skal man gi opp .


great

Anbefalte innlegg

Har lest mange gode og oppløftende innlegg her . Men trenger bare høre fra flere som er i samme situasjon som meg .

 

Har en sønn jeg og samboeren min fikk i 2009. Jeg har nok vært mere stressa på og få nr 2 enn han. Og da vi begynte får et drøyt år siden med og prøve , skjer det ingen ting . Og det hjalp ikke at den ene svigerinnen min ble gravid med nr 2 . Det ble tyngre og takle hver mens og skuffelse. Fikk til slutt time hos gyn . Hun så ikke noe unormalt . Begynte med " pergotime " . Men snakk om netur og dårlig syke . Ble så kvalm at jeg nesten ikke klarte og spise . Og tårene satt løst . Klarte til slutt ikke og jobbe , og ble sykemeldt.

 

Skal nå på Aker for og ta " amh og fsh " blodprøve for og måle østrogennivået bl.a. Kjenner at jeg gruer meg for negativt svar . Legen min har også annbefalt oss og ta kontakt med en ivf klinikk . For en sprøyte hormon kur . Litt redd jeg skal tåle denne like dårlig som " pergotime "

 

Går også til akkupunktur ( tror på litt alternative behandlinger ) Ønske om et barn til er stort , men tror ikke jeg orker mere dårlig syke . Det sies jo at når en slapper av skjer det . Ble forøvrig gravid med sønnen vår på første pp. Så nå har jeg søkt videre utdanning fra høsten av . Har ikke lyst til og sette livet mitt på vent lenger .

 

 

Hører gjerne fra flere med samme erfaringer .

Eller om dere bare har noen trøstende ord trenger jeg dem også ...!!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Takk for det . Var hos legen på fredag , og fikk råd om og la flere hormonbehandlinger ligge frem til høsten og bruke" natur metoden" frem til høsten , og kose meg med litt vin i prøvingen . Litt av en resept he he .

Lenke til kommentar

Ikke gi opp ennå. Riktig som du sier og andre her, stress med tanke på dette gjør det ikke bedre. Fint at du planlegger mer utdanning. Da får du fokus på noe annet og kanskje det er det som skal til.

 

Jeg ble gravid første gang når jeg var 37 år, mistet tidlig. Ble helt overfokusert på å bli raskt gravid igjen. Skjedde ingen ting og jeg ble like skuffet hver gang. Begynte i ny stilling i jobben og gledet meg til deg. Dette var ca 8 mån etter aborten. Etter 13 dager i ny stilling var jeg gravid:) fødte min første 38 år gammel. Bestemte oss for å prøve på en til ganske raskt. Tenkte mye på alder. Da var jeg 40 år. Ble gravid med en gang og fødte 1 mån før jeg ble 41 år. Så det er mulig:)

 

Har en vennine som slet med nr 2. En abort og hun ble ikke gravid før et år etter. Hun var da 40. Hun tok også mye tester. Fikk litt dårlig resultater på de hormon prøvene. Så hun trodde hun var begynt med overgangsalderen. Vips så var hun gravid, når hun trodde løpet var kjørt. Stress kan også påvirke hormon verdiene. Hun begynte også med akepentur. Så ikke gi opp ennå:) masse lykke til:)

Lenke til kommentar

Annonse

Ikke gi opp ennå. Riktig som du sier og andre her, stress med tanke på dette gjør det ikke bedre. Fint at du planlegger mer utdanning. Da får du fokus på noe annet og kanskje det er det som skal til.

 

Jeg ble gravid første gang når jeg var 37 år, mistet tidlig. Ble helt overfokusert på å bli raskt gravid igjen. Skjedde ingen ting og jeg ble like skuffet hver gang. Begynte i ny stilling i jobben og gledet meg til deg. Dette var ca 8 mån etter aborten. Etter 13 dager i ny stilling var jeg gravid:) fødte min første 38 år gammel. Bestemte oss for å prøve på en til ganske raskt. Tenkte mye på alder. Da var jeg 40 år. Ble gravid med en gang og fødte 1 mån før jeg ble 41 år. Så det er mulig:)

 

Har en vennine som slet med nr 2. En abort og hun ble ikke gravid før et år etter. Hun var da 40. Hun tok også mye tester. Fikk litt dårlig resultater på de hormon prøvene. Så hun trodde hun var begynt med overgangsalderen. Vips så var hun gravid, når hun trodde løpet var kjørt. Stress kan også påvirke hormon verdiene. Hun begynte også med akepentur. Så ikke gi opp ennå :) masse lykke til:)

 

 

Ofte er veninder på forskjellige steder i livet . Mine veninder begynte tidlig , og har ungdommer som akkurat er ferdig med videre gående . Så de jeg nok litt sår på at vi sliter , og har ikke delt det med så mange . Så det er utrolig godt og føle at man har noen " med søstre " på forumet som hvet hvordan det er , og man kan føle seg forstått og i samme " sko "

 

Ser frem til skole til høsten og håper og komme inn ....!! Skulle jeg bli gravid , får jeg ta det som det kommer .

 

Takk igjen for alle gode ord. Kjenner at hormonene har roet seg allerede .

Lenke til kommentar

Har lest mange gode og oppløftende innlegg her . Men trenger bare høre fra flere som er i samme situasjon som meg .

 

Har en sønn jeg og samboeren min fikk i 2009. Jeg har nok vært mere stressa på og få nr 2 enn han. Og da vi begynte får et drøyt år siden med og prøve , skjer det ingen ting . Og det hjalp ikke at den ene svigerinnen min ble gravid med nr 2 . Det ble tyngre og takle hver mens og skuffelse. Fikk til slutt time hos gyn . Hun så ikke noe unormalt . Begynte med " pergotime " . Men snakk om netur og dårlig syke . Ble så kvalm at jeg nesten ikke klarte og spise . Og tårene satt løst . Klarte til slutt ikke og jobbe , og ble sykemeldt.

 

Skal nå på Aker for og ta " amh og fsh " blodprøve for og måle østrogennivået bl.a. Kjenner at jeg gruer meg for negativt svar . Legen min har også annbefalt oss og ta kontakt med en ivf klinikk . For en sprøyte hormon kur . Litt redd jeg skal tåle denne like dårlig som " pergotime "

 

Går også til akkupunktur ( tror på litt alternative behandlinger ) Ønske om et barn til er stort , men tror ikke jeg orker mere dårlig syke . Det sies jo at når en slapper av skjer det . Ble forøvrig gravid med sønnen vår på første pp. Så nå har jeg søkt videre utdanning fra høsten av . Har ikke lyst til og sette livet mitt på vent lenger .

 

 

Hører gjerne fra flere med samme erfaringer .

Eller om dere bare har noen trøstende ord trenger jeg dem også ...!!

 

Hei :)

 

Slipp skuldrene ned og kos deg med utdanning, mann og livet i noen mnd, så skal du se at du plutselig er gravid

Fikk min nr 4 da jeg var 41,hadde ikke tenkt tanken en gang, ble gravid igjen da hun var 1 år og 3 mnd, men mistet i uke 11. Prøver nå på nr 5 og er blitt 43 år.

kan ikke gi opp hvis man ønsker sterkt.

 

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar

Vi fikk nummer 1 i 2008 etter først og mistet 2 ganger. Var da 37. Når førstemann var en 8-9 mnd fant vi ut at det var på tide å forsøke med nummer 2.Det varte og det rakk og ingenting skjedde. Fikk resept på Pergo, men fikk aldri tak i dette - UTSOLGT- overalt. Det gikk nesten ett år, så begynte jeg med akupunktur. Gikk ett par måneder, så fikk jeg positiv test. Men det viste seg at jeg hadde mistet. En mens og så gravid på nytt, men spiren satt veldig kort....ny mens og så satt spiren for tredje gang....denne gangen var vi i lynkerus i 9 uker, menda ble det oppdaget en MA..Denne gangen gikk det i hvertfall 2 mens, før vi traff igjen. Fikk da Abyl-E ogChricome(???)...så 2 måneder før jeg fylte 40 kom endelig nummer 2. Bikket 41 for 3 måneder siden og er nå 30 uker på vei.....denne gangen tok vi det som det kom.....ble det nummer 3, så var det supert. Fikk vi det ikke til, så varvi fornøyd med 2. Denne gangen slapp vi noen form for hjelp. Og spiren satt ved første treff :-)

 

Så nyt livet, så vil det kanskje lykkes deg også!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du går for IVF: Det kan gå veldig bra selv om AMH-verdien din skulle være lav! Min var bare 0,7 før jeg ble gravid med mitt første barn (= "barely detectable"), og dermed fikk jeg bare fram tre egg med hormonbehandling. Men ett av dem ble til sønnen min (1,5 år) :).

 

Nå har jeg nettopp blitt gravid igjen vhja IVF i naturlig syklus, altså der de tar ut det egget som kroppen modner naturlig. Da trengs det gjerne flere forsøk i jakten på kvalitetsegget, men du slipper unna hele hormonstyret! Verdt å prøve hvis man har lav AMH og dermed responderer dårlig på hormonstimulering.

 

Fortell gjerne hva verdiene dine ble målt til! FSH'n svinger jo voldsomt når man er litt oppe i årene, så der gjelder det å treffe en syklus med lav FSH.

Lenke til kommentar

Har lest mange gode og oppløftende innlegg her . Men trenger bare høre fra flere som er i samme situasjon som meg .

 

Har en sønn jeg og samboeren min fikk i 2009. Jeg har nok vært mere stressa på og få nr 2 enn han. Og da vi begynte får et drøyt år siden med og prøve , skjer det ingen ting . Og det hjalp ikke at den ene svigerinnen min ble gravid med nr 2 . Det ble tyngre og takle hver mens og skuffelse. Fikk til slutt time hos gyn . Hun så ikke noe unormalt . Begynte med " pergotime " . Men snakk om netur og dårlig syke . Ble så kvalm at jeg nesten ikke klarte og spise . Og tårene satt løst . Klarte til slutt ikke og jobbe , og ble sykemeldt.

 

Skal nå på Aker for og ta " amh og fsh " blodprøve for og måle østrogennivået bl.a. Kjenner at jeg gruer meg for negativt svar . Legen min har også annbefalt oss og ta kontakt med en ivf klinikk . For en sprøyte hormon kur . Litt redd jeg skal tåle denne like dårlig som " pergotime "

 

Går også til akkupunktur ( tror på litt alternative behandlinger ) Ønske om et barn til er stort , men tror ikke jeg orker mere dårlig syke . Det sies jo at når en slapper av skjer det . Ble forøvrig gravid med sønnen vår på første pp. Så nå har jeg søkt videre utdanning fra høsten av . Har ikke lyst til og sette livet mitt på vent lenger .

 

 

Hører gjerne fra flere med samme erfaringer .

Eller om dere bare har noen trøstende ord trenger jeg dem også ...!!

Hei!

Jeg har også prøvd Pergotime, og ble så hissig og ustabil i humøret.. -jeg hadde det slett ikke bra..

Men jeg har også prøvd ivf, altså hormonbehandlig med sprøyter, og med godt hell! Merker igrunn ingenting på humøret, men mot slutten av sprøyteperioden kunne jeg ta litt lett til tårer, men ikke plagsomt.

Jeg vil derfor anbefale deg å prøve dette dersom ønsket om barn er der!

Jeg har selv i en alder av 42 blitt gravid på mitt 4 ivf forsøk nå!

hadde da prøvd i over tre år!

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk svar på amh prøven i dag ( har vært to lange uker og vente ) Den var på 2 , og burde ha ligget på 3 og oppover . Men har jo lest her at selv de med amh på 1 har fått det til , så må jo 2 da være greit. Blir 41 til sommeren . Når alt annet ser bra ut er det vel bare og finne oppskriften til hvordan slappe av ....!!

 

Gyn mener jeg bør prøve en hormon sprøyte kur ( har prøvd pergo ) og annbefalte ivf klinikken på Colluseum .

 

Har en syklus på 25 dager , som vist nok betyr at vi må begynne og prøve allerede fra dag 6 i syklusen . klamrer meg til at vi har truffet dårlig.

 

skal ha en lang og god påske ferie på fjellet. Og lever etter ortaket :" ingen ting er umulig , det umulige tar bare litt lengre tid !

 

 

God påske til alle prøvere .

Lenke til kommentar

Fikk svar på amh prøven i dag ( har vært to lange uker og vente ) Den var på 2 , og burde ha ligget på 3 og oppover . Men har jo lest her at selv de med amh på 1 har fått det til , så må jo 2 da være greit. Blir 41 til sommeren . Når alt annet ser bra ut er det vel bare og finne oppskriften til hvordan slappe av ....!!

 

Gyn mener jeg bør prøve en hormon sprøyte kur ( har prøvd pergo ) og annbefalte ivf klinikken på Colluseum .

 

Har en syklus på 25 dager , som vist nok betyr at vi må begynne og prøve allerede fra dag 6 i syklusen . klamrer meg til at vi har truffet dårlig.

 

skal ha en lang og god påske ferie på fjellet. Og lever etter ortaket :" ingen ting er umulig , det umulige tar bare litt lengre tid !

 

 

God påske til alle prøvere .

 

Håper det ordner seg med avslapping og litt tidligere prøving! :)

 

Jeg får svar på min AMH-prøve om en ukes tid, er vel ikke bedre den tenker jeg... Vet du/noen forresten hva som er 'vanlig' på vår alder?

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Fikk svar på amh prøven i dag ( har vært to lange uker og vente ) Den var på 2 , og burde ha ligget på 3 og oppover . Men har jo lest her at selv de med amh på 1 har fått det til , så må jo 2 da være greit. Blir 41 til sommeren . Når alt annet ser bra ut er det vel bare og finne oppskriften til hvordan slappe av ....!!

 

Gyn mener jeg bør prøve en hormon sprøyte kur ( har prøvd pergo ) og annbefalte ivf klinikken på Colluseum .

 

Har en syklus på 25 dager , som vist nok betyr at vi må begynne og prøve allerede fra dag 6 i syklusen . klamrer meg til at vi har truffet dårlig.

 

skal ha en lang og god påske ferie på fjellet. Og lever etter ortaket :" ingen ting er umulig , det umulige tar bare litt lengre tid !

 

 

God påske til alle prøvere .

 

Håper det ordner seg med avslapping og litt tidligere prøving! :)

 

Jeg får svar på min AMH-prøve om en ukes tid, er vel ikke bedre den tenker jeg... Vet du/noen forresten hva som er 'vanlig' på vår alder?

 

 

Gyn sa at amh på 2 ikke var så unormalt til alderen og være. jeg var egentlig forberedt på et mye lavere resultat , og ble egentlig glad. I all prøvingen er det så få lys punkter som skal til . Selv oom gyn sa at den lave amh kan være en av grunnene til at vi sliter. ( god amh er fra 3 og oppover )

 

Har vært mye lei meg i denne perioden , og det er ikke alltid lett for en mann og vite hvordan han skal trøste. Vi har nå satt av en dag el helg ( en overnatting ) som vi skal gjøre noe hyggelig sammen.

 

Vi får støtte hverandre i kampen mot amh verdiene våre . Du får gi meg en tilbake melding på når du har fått svar på din prøve.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar - alle hormonverdier var gode, og AMH på 35, noe legen kalte høyt. Skulle ha svært gode sjanser for å bli gravid igjen, ifølge legen, så da blir det å sende mannen rett til legen for å få sjekket sæden. prøverør er ikke aktuelt for oss siden vi allerede har to barn, så håper det er noe som kan fikses med kosthold e.l. (Han er IKKE så sunn som meg..)

 

Håper det ordner seg for deg - mange har blitt gravide med en lav AMH! :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar - alle hormonverdier var gode, og AMH på 35, noe legen kalte høyt. Skulle ha svært gode sjanser for å bli gravid igjen, ifølge legen, så da blir det å sende mannen rett til legen for å få sjekket sæden. prøverør er ikke aktuelt for oss siden vi allerede har to barn, så håper det er noe som kan fikses med kosthold e.l. (Han er IKKE så sunn som meg..)

 

Håper det ordner seg for deg - mange har blitt gravide med en lav AMH! :)

 

 

Takk for det. legene er jo ærlige og sier det er liten kjangs, mens historier mann leser viser jo noe annet ......!!!!!

 

Som " født løvetann barn " gir jeg ikke opp !

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blir selv 40 og kjenner på det samme; venninner med tenåringsbarn osv, mens jeg selv har en liten en på 3 og gjerne ville hatt en til.

Selv om jeg har en AMH på over 40, og dermed maaange egg, trenger det ikke være så bra det heller. Har hatt 4 ivf til nå uten resultat. Men jeg tenker at 4 forsøk - sammenlignet med andre som prøver hver måned, er lite i denne sammenheng. Som eldre prøver tar det jo også lengre tid, så jeg er innstilt på å prøve så lenge økonomi og helse tillater det..

Lenke til kommentar

Godt vi kan være her og støtte hverandre. Jeg prøver nå Frøya klinikken. De sier jeg skal ha gode ods. Prøver frem til høsten. Også får vi være glade for vår 3 år gamle sønn vi tross alt har.

 

Lenke til kommentar

Godt vi kan være her og støtte hverandre. Jeg prøver nå Frøya klinikken. De sier jeg skal ha gode ods. Prøver frem til høsten. Også får vi være glade for vår 3 år gamle sønn vi tross alt har.

 

Hei! Kan du ikke fortelle litt om behandlingen på Frøyaklinikken? :)

Lenke til kommentar

Leste om Frøya klinikken her inne. Og synes det var vært forsøket. Har vært igjennom 2 pergo kurer. Har litt lav amh , 2 . Det ideelle er 3 og over. Er fylt 40 . Så ikke unormalt lavt for alderen. Frøya klinikken er mere opptatt av hele deg . " kropp og sinn " henger sammen. Har fått noe homopatiske medisiner. ( koster litt , men er vært det ) Får også akkupunktur og fotsoneterapi. Føler meg bedre , og har mere energi . Noe jeg ikke har hatt på lenge. De er også opptatt av kosthold ,og du vil få veiledning . Får meg måtte jeg spe på med noe vitamin tilskudd. Spiser nogelunde sundt og variert. For oss var ivf utelukket i og med at vi har et barn fra før. Dette blir bare et siste forsøk for og få det til. Ta en tlf og snakk med dem . jeg angrer ikke !

Lenke til kommentar

Leste om Frøya klinikken her inne. Og synes det var vært forsøket. Har vært igjennom 2 pergo kurer. Har litt lav amh , 2 . Det ideelle er 3 og over. Er fylt 40 . Så ikke unormalt lavt for alderen. Frøya klinikken er mere opptatt av hele deg . " kropp og sinn " henger sammen. Har fått noe homopatiske medisiner. ( koster litt , men er vært det ) Får også akkupunktur og fotsoneterapi. Føler meg bedre , og har mere energi . Noe jeg ikke har hatt på lenge. De er også opptatt av kosthold ,og du vil få veiledning . Får meg måtte jeg spe på med noe vitamin tilskudd. Spiser nogelunde sundt og variert. For oss var ivf utelukket i og med at vi har et barn fra før. Dette blir bare et siste forsøk for og få det til. Ta en tlf og snakk med dem . jeg angrer ikke !

 

Tusen takk for informasjon :) Har også lest litt om klinikken på nettet nå. Virker absolutt interessant!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...