Gå til innhold

Ditt beste sovetips ! (høygravid)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med å sove om natta, blir svært takknemlig for tips!

 

Anonym poster: b44548eb47094df0ae8cee1c3616b174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føde?

 

Hehe, skjønner veldig godt hva du mener.

Har ikke tips, men nå er det i alle fall snart over :)

 

Sliter du med halsbrann?

 

Anonym poster: ff67fa5ac645bc11ec6232289254ecd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føde?

 

Hehe, skjønner veldig godt hva du mener.

Har ikke tips, men nå er det i alle fall snart over :)

 

Sliter du med halsbrann?

 

Anonym poster: ff67fa5ac645bc11ec6232289254ecd5

 

Hehe, skulle gjerne ønske fødselen startet nå ;)

Nei, ikke spesielt plaget. Er bare ubehagelig å ligge, uansett stilling. Beina føles tunge og er bare i veien. Bekken og ryggplager.

 

Anonym poster: b44548eb47094df0ae8cee1c3616b174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor pute mellom beina gjorde det hakke bedre for meg hvertfall:-)

 

Skal prøve :) har prøvd å brette dyna og ha den mellom beina, men blir så knotete når jeg må bytte stilling at da får jeg i hvert fall ikke sove.

 

Anonym poster: b44548eb47094df0ae8cee1c3616b174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Dyne eller pute mellom beina, forholdsvis høyt med hodet. Jeg har i allefall bygd meg godt opp med dyner og puter slik at jeg noen ganger nesten satt og sov.

 

Det er slitsomt, men det gode er at det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det akkurat likt.....jeg går på overtid nå, og har slitt med å sove de siste 3 ukene......har bekken smerter og den tungheten i beina du beskriver.

 

Jeg har bestemt meg for å føde i morgen ;) for nå orker jeg ikke mer......alle rundt meg er syke, og det siste jeg ønsker er å få feber, vont i halsen og tett nese!

 

I tilegg til vonde sovestilling, så er det så mye aktivitet i magen her på natten......vont er det også, ligger og auuer meg i senga etc!

 

Lykke til dere andre ;)

 

Anonym poster: 81eb3a72b9d9e615d5182e1237052ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må jeg følge.. Jeg har enda 6 uker igjen og får ikke sove. Trenger andre tips enn sovestillinger for der har jeg prøvd det meste. Noen som kan trylle litt Jon blund sovestøv på meg? :)

 

Anonym poster: b75deeb3ee45efea70d8402d67aa4ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner ikke den biten av svangerskapet :P Men her var det eneste som hjalp å bygge seg opp en haug med puter i senga så jeg satt den siste måneden.

 

Anonym poster: e8e731125690ea55f11c25736612e8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat likt.....jeg går på overtid nå, og har slitt med å sove de siste 3 ukene......har bekken smerter og den tungheten i beina du beskriver.

 

Jeg har bestemt meg for å føde i morgen ;) for nå orker jeg ikke mer......alle rundt meg er syke, og det siste jeg ønsker er å få feber, vont i halsen og tett nese!

 

I tilegg til vonde sovestilling, så er det så mye aktivitet i magen her på natten......vont er det også, ligger og auuer meg i senga etc!

 

Lykke til dere andre ;)

 

Anonym poster: 81eb3a72b9d9e615d5182e1237052ca2

 

Huff. Ja håper du føder i dag :) lykke til :D

 

Anonym poster: b44548eb47094df0ae8cee1c3616b174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ammepute!

 

Brukte den nesten aldri etter at ungene ble født, men på slutten av svangerskapet var den gull.

 

Jeg lå på siden med ammeputen foran meg, så magen kunne lene seg på puten og jeg ikke tippet fremover om du skjønner. Den er også fin å ha mellom bena når du ligger på siden.

 

På Notabene har de en sånn pølsepute med bittesmå isoporkuler inni, den er sikkert også fin å ha foran seg når man ligger.

 

Anonym poster: 55c49f63878c227507378f6bb4204565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få opp blodsukkeret skikkelig,da sovner man.Drikk melk,spis frukt evn noe annet med sukker.Det funker her:)

 

Anonym poster: a1381e5f4deaf70fb42e0311e94e77e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føde?

 

Hehe, skjønner veldig godt hva du mener.

Har ikke tips, men nå er det i alle fall snart over :)

 

Sliter du med halsbrann?

 

Anonym poster: ff67fa5ac645bc11ec6232289254ecd5

 

Dette med problemer med å sove er vel dessverre ikke over selv om man føder. Da er det vel som oftest en liten en som "forstyrrer" litt. Jeg slet mye med og sove på slutten, halsbrann, tissetrengt, vondt bekken, u name it... Men siste nettene før fødsel sov jeg som en stein. Mulig det var kroppen som forberedte seg? :) Alt går seg til etterhvert :)

 

Anonym poster: 49f6bc34093dc97c8f60ae9ded6e977b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer forslaget om ammepute, av den lange, bøyelige varianten!

 

Anonym poster: 69d4251c1c98843550304afbd31ca07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en litt flat pute som jeg legger halvveis under mange og en litt tykkere godt innunder ryggen. Jeg er vanligvis mageligger og når jeg har putene sånn sover jeg ganske så godt. Har noen netter med lite søvn, men sover i gjennomsnitt bedre nå. Har fått zantac mot halsbrann som jeg tar om kvelden så ikke det skal plage meg :) Er 34 uker nå og håper å få sove de siste ukene også. Blir veldig vrang uten søvn sies det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp veldig å legge meg på eget rom eller i egen seng. Jeg sov så lett og tålte ikke den minste lyd fra mannen. Jeg har aldri sovet så godt som da jeg "skilte" meg fra mannen en periode. I tillegg til å ligge på siden, med en god tykk pute mellom knærne. Det hjalp litt på sirkulasjonen og mot urolige bein.

 

Anonym poster: 95f83cde0d48b6b8797d4957e0283076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det viktig å ha en stor pute under hodet, aner ikke hvorfor egentlig, og en stor pute mellom knærne. Jo større jeg ble, jo større måtte outa mellom beina være. Lå på sida med magen hvilende på madrassen.

 

Annengangsgravid nå i uke 24 og må allerede ha en tykk hodepute mellom knærne.... Gudene vet hvor høyt jeg må bygge når jeg blir høygravid :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en magesover til vanlig! Nå går jo ikke det lengre :P

Så mange puter under hode, så jeg kommer opp med overkroppen og pute/dyne mellom fotene fungerer bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg alltid et langt, varmt bad før jeg gikk å la meg! Gjorde det lettere å sovne for meg i alle fall.

 

Anonym poster: 2ce6f1c32392cbae800510c52c7bad14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat likt.....jeg går på overtid nå, og har slitt med å sove de siste 3 ukene......har bekken smerter og den tungheten i beina du beskriver.

 

Jeg har bestemt meg for å føde i morgen ;) for nå orker jeg ikke mer......alle rundt meg er syke, og det siste jeg ønsker er å få feber, vont i halsen og tett nese!

 

I tilegg til vonde sovestilling, så er det så mye aktivitet i magen her på natten......vont er det også, ligger og auuer meg i senga etc!

 

Lykke til dere andre ;)

 

Anonym poster: 81eb3a72b9d9e615d5182e1237052ca2

 

Huff. Ja håper du føder i dag :) lykke til :D

 

Anonym poster: b44548eb47094df0ae8cee1c3616b174

 

Har fortsatt ikke født, og får fortsatt ikke sove ;)

 

Anonym poster: 81eb3a72b9d9e615d5182e1237052ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov på siden med puter overalt! Jeg He puter mellom beina, på siden av hode flere puter bak hode.

Jeg sover også på en myk dyne for hoftene er vonde.

Jeg se syk i tillegg! Snart uke 38 og fått tett nese med bihulebetennelse.

Det er ikke gøy:(

 

Noen ganger våkner jeg av rastløse bein... Da bruker jeg mannen til å spenne i fra(Han sover igjennom alt):)

 

Vannflasken ved senga! Og drikk mye vann... Vi trenger vann nå og det skyller kroppen. Ikke sov på dagen, for da tar man nattesøvnen...

 

Det er greit at det ikke varer så lenge. En liten trøst iallefall:)

 

 

Anonym poster: 293e58280f0693d4b01fec8a23bb228e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...