Gå til innhold

Hvilke gaver til barna synes du er mest irriterende/nytteløst å få?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Øverst på lista mi må være PlayDoh og sånne pakker med titusenvis av små perler. Desverre er det disse tingene jenta vår oftest får til bursdag og jul. Ja, også slike ubrukelige klær som hettegenserbolero (!), når skal hun bruke det liksom..? Hva er den mest ubrukelige gava barnet ditt har fått?

 

Anonym poster: 22a83ba529ecd63dc6491cbde39a0e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leker med mye smådeler som tar mye plass. F eks en sånn bilbane fra Cars med noen dominobrikker og TaueBill. Gikk fort i stykker, så nå er den kastet, og ingen har spurt etter den....

 

Anonym poster: 395aea591022595bde936265ffe96041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigklær kjøpt på salg i store kvantum. Ofte stygge plagg.

 

Anonym poster: 2506c94319494961088a9cb32c42d836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn liker både playdoh og perler.

 

Blir stort sett ikke irritert over gaver, men synes det er kjedelig å få leker og bøker som er for barnslige i forhold til barnas alder.

 

Anonym poster: 3aba206441316c964a865e00e7030da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enorme plastbiler. Som verken er fine eller blir særlig populære. De er bare billige og tar enormt med plass.

 

Anonym poster: eb43e6b4c702ffb982023b7f314bb597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ingenting er irriterende å få, det er tanken som teller og vi er nå glade for alt vi får. Men det so. Blir minst brukt av gaver hun har fått er perler, slik som din:)... Har flere uåpnede esker her. Tenkt å gi dem bort, kanskje, hvis ikke interessen tar seg opp.

 

Anonym poster: 8ce3a10cd5e70fb8955b397adb50e5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Penkjoler til jul

 

Har jo kjøpt klær til dem da og jeg synes det er unødvendig å bruke hver kjole 1 gang!

Hun har bursdag i slutten av november, dersom noen absolutt MÅ kjøpe penklær kan de si fra og heller gi til bursdag!

 

Ellers kan jeg ikke huske noe irriterende

 

Anonym poster: 410ea0eb50d0bc766c69fc5d231a5b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje fått det sjølv, men såg at ei venninde hadde 3 GIGANTISKE teddybjørner. Haha, kjekt å oppbevare.

 

Liker ikkje så mye dildall av plastleker og sånt, når vi heller kunne fått "tilsvarende" i lego. (sjørøvere, riddere osv.)

 

Og enig med ho som skreiv store plastbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stooooore leker. Barna trenger ikke flere gåbiler, trommesett og akebrett. Radiostyrte biler som trenger 50 batterier er heller ikke noen suksess. Penklær i ull, alltid for varmt å ha på ved penere anledninger. Blir derfor brukt i barnehage/skoel, inneklær med hetter, klær i fargene oransje, rustrød, grønn eller brun. Ingen av barna kler det. Toalettvesker, såpestykker, sekker o.l. med disneyfigurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting jeg synes er irriterende med gavene. Er klærne for små byttes de, har vi det fra før byttes det.

 

Men en ting jeg synes er irriterende er når noen skal åpne pakkene sammen med elste og bare fortsetter etter pakken er åpner med å åpne eskene til lekene hun får slik at de ikke kan byttes. Det har nemlig skjedd flere ganger at hun feks hadde akkurat den dyrehage-duploen fra før og så har de revet opp eska med ungen som ikke er stor nok til å tenke over sånn. Da jeg forteller at vi faktisk hadde den fra før får jeg dumme svar som: Ja,ja da har hun vel noas ark da.

 

Jeg må seriøst sitte å passe på slik at dette ikke skjer. Kan ikke fatte at voksne mennesker ikke kan spørre først for dette skjer hver gang det er bursdag eller jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne fikk to mini-stressless stoler til barna sine. Da hadde jeg blitt rimelig skuffa! Stygge, tar mye plass og oppfordrer til tv-titting!

 

Anonym poster: a0ebdad84b1860516525b323020f4efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gaver jeg irriterer meg grenseløst over er ting jeg har sagt nei til.

Eller- da blir jeg litt forbanna.

Mest irriterende lekene er zhuzhu pets som farter rundt og piper uten av knapp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sussie77

Syntes ingenting er irriterende å få. For det er jo tanken som teller. Men ting som er litt unødvendig å få er billige småleker som går fort i stykker. Leker som er litt for barnslige til barnets alder. og har også fått trange olabukser til 1 åring. Fine å se på men veldig upraktisk til et bleiebarn. Og liker litt mer bevegelige klær til små barn. De blir uansett bare liggende i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers kjøpte en gang et svart og (i mine øyne) realistisk MASKINGEVÆR til min da 3 år gammle sønn.

Det tror jeg er den aller verste gaven han noen gang har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn liker både playdoh og perler.

 

Blir stort sett ikke irritert over gaver, men synes det er kjedelig å få leker og bøker som er for barnslige i forhold til barnas alder.

 

Anonym poster: 3aba206441316c964a865e00e7030da9

 

Signerer.

 

For ikke å snakke om gaver som ikke kan brukes før om nesten 10 år.... Min datter på 2 år fikk sminkesett til julegave, det sto klart og tydelig på pakken at det er fra 8 år og oppover. Skjønner jo at det er tanken som teller, men syntes denne gaven var litt drøy.

 

Har en venninne som stadig vekk kjøper ting til min datter som ikke passer henne alder i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt irriterende når folk har spurt hva vi ønsker oss til barnet og vi spesifiserer PRAKTISKE klær til barnehagebruk og hun ender opp med ørten kjoler som ikke er bittelitt elastiske engang. De er jo så kjekke å bruke i barnehagen må vite, er bare å tre dem over hodet...

 

Å få ørten penkjoler er også litt synd, for det er jo ikke så fryktelig ofte man får anledning til å bruke dem.

 

Er heller ikke så begeistret for å få ting som jeg faktisk har sagt at vi har tenkt å kjøpe til henne til bursdag/jul. Det har faktisk skjedd flere ganger, heldigvis hadde vi ikke kjøpt enda...

 

Enda en ting: sesongvarer kjøpt på salg (=kan ikke byttes) som kommer til å være for lite når sesongen faktisk kommer.

 

 

Uff, høres veldig utaknemlig ut nå, men syns det er så synd når folk legger ned penger i ting som aldri blir brukt. Liker å få gaver av andre småbarnsmødre, de tenker over slike ting ;)

 

Anonym poster: 0366492a4cff31c0c706b96798bbc7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som vi ikke har ønsket oss. Barn i dag har alt de trenger og vel så det (de fleste ihvertfall). Så når vi ønsker oss ting så er det fordi jeg liker at gavene ungene får skal være til nytte og ikke bare noe som blir byttet eller blir liggende som skrot i en lekekasse. Men dette er det ikke alle som forstår, så selv etter tydelige instrukser fra meg om hva de ønsker seg eller trenger så kjøper da vedkommende noe helt annet. F.eks en gigantisk løve bamse som er nesten to meter lang!!!! Hvor skal jeg ha den j..... løven lissom, den er gøyal i ca. en time etter at de har fått den og så blir den stappet inn på et kott hvor den tar enormt med plass og støver ned. Løven endte sine dager hos Fretex, og jeg gruer meg litt til den dagen de som ga oss den spør etter den ;) Men den slags gaver har vi fått ofte og det er alltid de samme personene som kjøper totalt unyttige ting, kjenner jeg er litt lei det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåklokkevalsen

Mine barn liker både playdoh og perler.

 

Blir stort sett ikke irritert over gaver, men synes det er kjedelig å få leker og bøker som er for barnslige i forhold til barnas alder.

 

Anonym poster: 3aba206441316c964a865e00e7030da9

 

Signerer.

 

For ikke å snakke om gaver som ikke kan brukes før om nesten 10 år.... Min datter på 2 år fikk sminkesett til julegave, det sto klart og tydelig på pakken at det er fra 8 år og oppover. Skjønner jo at det er tanken som teller, men syntes denne gaven var litt drøy.

 

Har en venninne som stadig vekk kjøper ting til min datter som ikke passer henne alder i det hele tatt.

 

Samme her, enten er det som du over her skriver bøker som er for barnslige i forhold til barnas alder. Eller så får ungen på 6 år, klær i str 12-14 år - kjøpt i utlandet som det er umulig å få byttet og som da må ligge å ta opp skap plass i mange herrens år før det kan brukes.

 

Har begynt å gi vekk sånne for store klær til veldedighet eller andre i familien som skulle ha lyst på disse klærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jul fikk jenta på fire mnd en bamse som var to hoder større enn storesøster som er fire? Hallo hva skal man med det? I tillegg har de oppbevart den hjemme hvor det røykes inne! Hurra!!

 

Anonym poster: e6b212e5214bab659d283fc8a80b9cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei mor som er kjøpegal! Når barna mine var små tok det helt avgårde. Hun shoppet allverdens på salg, og mente hun gjorde fantastiske kupp. Det kan så hende, men jeg hadde ikke bruk for halvparten av det. Hadde i overflod av klær, så det var skikkelig bortkastet.

 

Husker spesielt en gang at hun kom over "pose-salg". Dvs fyll en bærepose med bestemte salgsvarer for 300,-. Dersom man trenger masse, så er jo dette helt topp. Men underernært som jeg var på søvn, grunnet et kolikkbarn, så tiltet det helt for meg da hun kom med denne posen. Det endte opp med at jeg delte ut til venner, for jeg fikk ikke brukt det selv.

 

Nyttet heller ikke å si noe, for hun syns det var så gøy å shoppe på salg. Det var revnende likegyldig om vi trengte det, bare hun fikk handlet :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små billige leker i plast etc som er i 1000 deler...

Hettegensre

Dårlige fargeblyanter

 

Anonym poster: 20007a218fcec65dd52c13d79eee635a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Eneste gaven som har vært litt irriterende her, er julegava samboeren kjøpte til jenta vår til jul.. Han kjøpte ekte barbie med hest til (hest som er bateridreven) Jenta er ikke året enda engang, så gaven blir jo da bare stående der.. Jeg sa det ifra i jula, og sa den fikk bli i pakningen hvertfall, men neida, pakningen ble revet av og kastet :-p huff.. Men jeg har satt de inn i en større plast eske, så den står til pynt på barneromet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker som bråker (jeg avskyr bråkete leker!) og våpenleker synes jeg er upassende å kjøpe til andres barn.

 

Perler er også litt plagsomt, men noen år som mor har lært meg at de ganske kjapt ender i støvsugeren, og der er de ikke lenger et problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...