Gå til innhold

Pottetrening igjen. :)


sillyfilly og Olivia

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente(3 år) med full blærekontroll, hun kan gå naken nedetil hjemme en hel dag og ikke ha noen uhell, alt havner i potta, og hun kan delvis "tisse på kommando", altså "nå skal vi gå og tisse", og hun tisser. Ikke sånn at hun ikke får komme av potta før hun tisser altså :P

 

Men så snart vi tar på klær eller truse så kommer alt i buksa. Hun ser ut til å tro at dette er en bleie. Selvom jeg har fortalt henne gjentatte ganger at bleia ikke er en truse og hun må ikke tisse i den. Jeg blir heller ikke skuffet eller sint når det kommer på gulvet.

 

Har dere noen lure tips til hvordan jeg skal henne til å skjønne at hun må ta av seg trusen før hun tisser?

 

Hun har stålkontroll på blæren sin, hun sier fra nå må jeg tisse og det kan ofte gå ei stund før hun får satt seg ned på potta(hun er så bestemt på hvor den skal stå osv) og likevel kommer det aldri på gulvet så lenge hun er naken nedentil. Det gjør jo at vi ender opp med å ta på bleie på når vi er ute på butikken osv. Og det føler jeg på en måte forsinker prossesen litt. Vet jo at jeg må være tålmodig og ta ting i hennes tempo, men jeg håper å kunne "presse på" litt forsiktig og dytte i riktig retning.

 

Vi bruker forresten klistremerker som belønning når hun tisser i potta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig enkle klær er vel det eneste tipset jeg kan komme med. Eventuelt prøve å ta av trusa, sette på en ledig joggebukse og ta lag for lag?

 

Altså når hun mestrer å ta av kun buksa før tissing, så kan hun få truse på igjen. Tenker om hun er slik som jeg er, blir det for innviklet eller komplisert, så dropper jeg det bare. Truse, strømpebukse og bukse kan bli ganske innviklet for en treåring.

 

Min datter som blir tre år i vår har trent på potta hele høsten og vinteren. Hun virker veldig stolt over å ta ned buksa når hun skal tisse og hun vil gjøre alt selv. Jeg får ikke lov å hjelpe henne med å kle på buksa igjen, så jeg har egentlig ikke særlig med erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med gradvis påkledning det vil si skjørt/kjole uten truse? Deretter med truse under, etterhvert strømpebukse og til slutt bukse med strikk i livet, Har ikke testet dette på egne barn (er ikke født enda), men har testet på andres barn. På noen har det virket og pa andre har vi måttet ta tiden til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker normalt bare ullundertøy på denne tiden av året. Men kanskje vi går for noen lette løse joggebukser hjemme. Uten truse er vel kanskje det beste ja. Takk for svar dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...