Gå til innhold

Jeg veier 110 kg og ser faktisk ikke tykk ut...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor høy er du?

 

Kan det være at du ikke ser det selv, at du er tjukk. Kanskje du er på deg selv med et litt ukritisk blikk?

 

Er overvektig selv, og merker at jeg blir litt blind for framtoningen min. Blir alltid litt skuffa når jeg ser meg selv på bilder o.l., da jeg ser større ut enn jeg føler meg. :P

 

Anonym poster: df85cdade7cc4bea0aadb1e28661fc6f

Haha, sånn har jeg det og! Synes jeg ser ut som jeg veier 120 kg på bilder, veier 80. Synes jeg ser så mye tykkere ut enn hva jeg føler meg! Føler fortsatt at jeg veier 50 kg, hehe.. jaja.

 

Anonym poster: c9d337abc3e351e3033636287c2093ef

 

Jeg har det også slik. Har nylig begynt å demre for meg at jeg faktisk er stor.

w

Kan også relatere meg til det noen over skriver. Er veldig bred over skuldrene og ganske bred over hoftene, kraftige armer. I tillegg har jeg noen kilo ekstra. Veier 87 kilo, men normalvekt er på ca. 77 kilo. Da har jeg ikke noen kilo ekstra. Er kun 168 cm høy.

 

Anonym poster: 8816b5c799c9403ae6f53a4d903bf848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig vansklig for å tro at en kvinne som veier 110 kilo og er 175 høy ikke ser feit ut. I følge BMI-beregningen ligger du da i fedmekategori 2. Da er du skadlig feit. Det kan godt hende du ser bra ut, men bra for helsa kan jeg ikke tenke meg at det er. Føler du deg fortsatt flott når du ser bilder av deg selv i bikini sammen med andre?

 

Anonym poster: 132b4b806805e37c5d6885f4ff356951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var "bare" 85 kg,men fikk sjokk når jeg så ett bilde av meg selv bakfra på mamma sitt kamera! var bilde av ungene som badet i spreder`n,jeg kom med ved ett uhell. men det var hell i uhell for jeg begynte å sjerpe meg samme dag. sluttet å være i fornektelse, og sluttet med alle unnskyldningene.

 

Anonym poster: d1a4351f221ff739a63bfa4636fce342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha en sunn bmi og et midjemål som ikke er farlig kan man ikke bruke noe særlig mer enn 40 i buksestørrelse altså, og str 44 er betydelig mange cm større rundt livet. Anonym poster: 7e5e5a89124190d28e8af567a1a30ad8

 

Det var da veldig bombastisk - det kommer da virkelig an på høyden?? Jeg er 1,85 og bruker 42 eller 44 i bukser. Veier 80 kilo. Anser meg på ingen måte som overvektig.

 

Anonym poster: 897458b23f4870c12ffcab7a3444a150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, slik jeg ser det er du rimelig overvektig, selv om du ikke vil innse det selv. Jeg er 1.75 og 68 kg og jeg er normalt slank, men ikke siltynn..

 

Anonym poster: ceaa56d1af89dd93e35956204681048a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er over det dobbelte av min vekt!!

Jeg tviler sterkt på du er slank...

 

Anonym poster: 76ac51fce76e672c3ec83422eb646ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler veldig på at du er slank! Jeg er 70 kg og 168 cm høy, men jeg vet selv at jeg er 10-15 kg for stor! Kan gjerne føle meg helt grei, men i speilet og på bilder seg jeg hvor stor jeg egentlig er! Er ofte lettere å se det hvis man er på bilder med andre normalt slanke, da ser man hvor stor man virkelig er i forhold.

 

Men er du muskelbunt, så ja, kanskje.. 110 kg er likevel MANGE kg!

 

Anonym poster: 3e62386ff1bb8506f46e7a361465772e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha en sunn bmi og et midjemål som ikke er farlig kan man ikke bruke noe særlig mer enn 40 i buksestørrelse altså, og str 44 er betydelig mange cm større rundt livet. Anonym poster: 7e5e5a89124190d28e8af567a1a30ad8

 

Det var da veldig bombastisk - det kommer da virkelig an på høyden?? Jeg er 1,85 og bruker 42 eller 44 i bukser. Veier 80 kilo. Anser meg på ingen måte som overvektig.

 

Anonym poster: 897458b23f4870c12ffcab7a3444a150

 

Ha, ha så firkantet kan man bare ikke se på det... En tidligere kollega lo litt av at hun var 85 cm rundt midjen og for "tykk". Dama var skrapa(ganske rett kroppsfasong, uten pupper mage og lår. Kjempekoselig, nydelig jente- men hun fikk vel heller kommentarer på at hun burde forsøke å øke vekten...

 

Anonym poster: 002381ba44623e86b11f9094a6fcfee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 175, bruker størrelse 44 og veier over 100 kg da er du nok desverre stor. Jeg er 176, bruker 42 eller 44 i størrelse og veier 86 kg, og jeg er absolutt ikke tynn. Du får meg ikke til å tro at du ikke er tykk, tror bare du ikke ser det selv. Uansett om det er mye muskler

 

Anonym poster: b2112e70a9968a1764eb59b160087c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter er tydeligvis fornøyd med kroppen sin. La henne få være det uten å kalle henne feit. Syns det er fint jeg,uansett om man er tynn eller tykk, poenget er at man er fornøyd selv. Kroppsfokuset er enormt idag, slank er ensbetydende med vellykket virker det som. Selv var jeg idrettsutøver og godt trent, men, så tok spiseforstyrrelsene overhånd utifra ytre faktorer og ikke pga prestasjon.

 

Anonym poster: 8b34c9307c5b7e4985704ba835f05307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye å si hvor det er fordelt ja.

Har en bekjent som veier langt over hundre kilo, og hun ser likevel temmelig normal ut. Definert midje, fin form osv.

Så ja, det er mulig.

 

Anonym poster: ac82052e2abfa45816a518a4e8f0e1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at HI er like godt trent som en bodybuilder, selv om hun velger å ikke bruke det uttrykket. Da er det mulig at hun ser ganske bra ut. Hvis hun kun bruker str 44, kan hun ikke se så stor ut. Jeg mener, jeg er 175 høy og hvis jeg hadde veid 110 kg, måtte jeg nok brukt str 48 eller 50.

 

Er ikke helt enig i at en som bruker 42-44 i bukser er helsefarlig overvektig, for det kan skyldes at man har brede hofter (med litt fett på, selvfølgelig). Det er ikke automatisk helseskadelig å være ei dame med litt stor rumpe.

Men de som veier 110 kg vil nok etter som åra går oppleve at knærne blir skadelig belastet, og vil nok ha en økt risiko for f.eks. diabetes. Om de da ikke er topptrente kroppsbyggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På BMI blir det beregnet som fedme klasse to, altså langt fra slank uansett hvordan kiloene er fordelt...

Men at du er fornøyd med deg selv HI er jo det aller viktigste :)

 

Anonym poster: baa66af71c81ef3b1389c0194e638b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På BMI blir det beregnet som fedme klasse to, altså langt fra slank uansett hvordan kiloene er fordelt...

Men at du er fornøyd med deg selv HI er jo det aller viktigste smile.png

 

Anonym poster: baa66af71c81ef3b1389c0194e638b99

 

BMI er bare piss. Den tar ikke høyde for fett/muskler, så er dermed helt bortkastet.

 

Anonym poster: ac82052e2abfa45816a518a4e8f0e1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man gidder å diskutere vekten sin her inne,får så å få høre fra andre at man er feit !!

 

Har selv vært 132 kg og bare 159 cm og det er stort det , med en klestr.på 54-56 og en bmi på over 50.

 

Er nå nede på 80 kg og bruke str.42 i klær så enda alt for tung..rundt en 20 kg overvektig.. men føle meg ikke feit av den grunn.

 

Får vel høre at jeg er feit her inne å no da etter å ha lagt ut dette :)

Men greia er at jeg ikke skjønner hvorfor man kaller andre feit...er vel bedre om hver og en tenker på seg selv og hvordan man ser ut.

Og til HI ....det viktigste er at du selv er fornøyd og ikke hva alle andre mener og tenker !!

 

Anonym poster: 7fdf1931f1eb38cd2a28c1b82e715fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du synes det selv og er fornøyd med din egen kropp!

 

MEN du må da være ekstremt høy og ekstremt veltrent om du ikke skal se tykk ut. Det var vel akkurat det du ba om tilbakemelding på.

 

Selv er jeg 165 og veier 65 kg. Jeg er SVÆRT veltrent og bruker 38 i bukser. (og l-xl i overdeler - noe som ser ut som telt rundt magen, men jeg må ha det pga plass til overarmer/skuldre/bryst, rygg). Har tilnærmet flat mage med synlige magemuskler.....

 

Anonym poster: b13a3fa9013ce770cca673f5989da2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du er fornøgd med kroppen din da :) du bærer nokk kiloene dine på en fin måte ;) eg er 178 høg og veier no 103 kilo, for å si de slik so ser eg jævla feit ut :( skal ned 25 kilo og er godt i gang :) eg har midje og formene på rett plass men eg ser alikavel for feit ut desverre :(

 

Anonym poster: 63c0bf050e39dff0ace2e7909bca93e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez, her får man høre det. Bra at du er fornøyd, HI! Jeg studerte sammen med en slank og fresh jente som var 175 og veide 88 kilo. Med tjue kilo ekstra hadde hun sikkert sett stor ut, men ikke nødvendigvis ordentlig feit. Selv har jeg 52 kilo fordelt på 168 cm og ser normalt slank ut, men absolutt ikke oppsiktsvekkende tynn selv om jeg er undervektig i følge BMI. Folk er forskjellige! Utrolig at man skal bli trukket ned bare fordi man synes man ser fin ut selv om man ikke matcher idealet den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez, her får man høre det. Bra at du er fornøyd, HI! Jeg studerte sammen med en slank og fresh jente som var 175 og veide 88 kilo. Med tjue kilo ekstra hadde hun sikkert sett stor ut, men ikke nødvendigvis ordentlig feit. Selv har jeg 52 kilo fordelt på 168 cm og ser normalt slank ut, men absolutt ikke oppsiktsvekkende tynn selv om jeg er undervektig i følge BMI. Folk er forskjellige! Utrolig at man skal bli trukket ned bare fordi man synes man ser fin ut selv om man ikke matcher idealet den ene eller andre veien.

 

Det er vel ingen som sier at hun ikke ser fin ut? Poenget er vel at hun sikkert ser noe lubben/rund/polstret/tjukk ut, uten at det betyr at hun ikke er fin.

 

Anonym poster: df85cdade7cc4bea0aadb1e28661fc6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg er 80 kg ser jeg alldeles ikke feit ut, bruker med i klær, nå er jeg gravid og er 96....og gråter nesten hver gang jeg ser megselv i speilet eller på bilder :-(

 

Anonym poster: 82498715e8b223c2c06bb8a61972b03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez, her får man høre det. Bra at du er fornøyd, HI! Jeg studerte sammen med en slank og fresh jente som var 175 og veide 88 kilo. Med tjue kilo ekstra hadde hun sikkert sett stor ut, men ikke nødvendigvis ordentlig feit. Selv har jeg 52 kilo fordelt på 168 cm og ser normalt slank ut, men absolutt ikke oppsiktsvekkende tynn selv om jeg er undervektig i følge BMI. Folk er forskjellige! Utrolig at man skal bli trukket ned bare fordi man synes man ser fin ut selv om man ikke matcher idealet den ene eller andre veien.

 

Det er vel ingen som sier at hun ikke ser fin ut? Poenget er vel at hun sikkert ser noe lubben/rund/polstret/tjukk ut, uten at det betyr at hun ikke er fin.

 

Anonym poster: df85cdade7cc4bea0aadb1e28661fc6f

 

Tja.. Ei dundre på hundre hadde skremt livskiten ut av meg? Du ser nok på deg selv med et ukritisk blikk? Føler du deg fortsatt flott når du ser bilder av deg selv i bikini sammen med andre?

Jeg synes ikke det er så innmari positive tilbakemeldinger. Mulig jeg er veldig følsom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez, her får man høre det. Bra at du er fornøyd, HI! Jeg studerte sammen med en slank og fresh jente som var 175 og veide 88 kilo. Med tjue kilo ekstra hadde hun sikkert sett stor ut, men ikke nødvendigvis ordentlig feit. Selv har jeg 52 kilo fordelt på 168 cm og ser normalt slank ut, men absolutt ikke oppsiktsvekkende tynn selv om jeg er undervektig i følge BMI. Folk er forskjellige! Utrolig at man skal bli trukket ned bare fordi man synes man ser fin ut selv om man ikke matcher idealet den ene eller andre veien.

 

Det er vel ingen som sier at hun ikke ser fin ut? Poenget er vel at hun sikkert ser noe lubben/rund/polstret/tjukk ut, uten at det betyr at hun ikke er fin.

 

Anonym poster: df85cdade7cc4bea0aadb1e28661fc6f

 

Tja.. Ei dundre på hundre hadde skremt livskiten ut av meg? Du ser nok på deg selv med et ukritisk blikk? Føler du deg fortsatt flott når du ser bilder av deg selv i bikini sammen med andre?

Jeg synes ikke det er så innmari positive tilbakemeldinger. Mulig jeg er veldig følsom her.

 

"Dundre på hundre" er jeg enig med deg i at ikke var en fin kommentar. Men de andre er mer nøytrale, mener nå jeg. At én person har kommet med en kjip kommentar i en tråd med over 40 svar, er da ikke ille!

 

Anonym poster: df85cdade7cc4bea0aadb1e28661fc6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske vanlig å ikke greie se seg selv helt som andre ser oss. Muligens en overlevelsesstrategi, dersom jeg møtte den samme dundra i speilet som jeg ser på bilder, ja, da hadde jeg dødd av sorg. Jeg er 180 cm, 135 kg, 50/52 i klær, 60 kg overvektig. Jeg var temmelig tykk da jeg veide 110 kg også... Om det er noen trøst er du jo nærmest slank sammenlignet med meg.

 

Anonym poster: 0837ec7f421053a6b098f037ea3ca37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like høy som deg, HI.... og du veier 45-48 kg mer enn meg. Uansett hvor godt trent jeg hadde vært er det umulig å putte nesten 50 kg muskler på kroppen min. Og jeg har veid 25-30 kg mer enn jeg gjør i dag, fordelt på både muskler og fett... og da så jeg tykk ut! Men det er selvfølgelig ulikt hvordan vi fordeler vekt på kroppen også.

 

Jeg vil tro at helsen din uansett vil hatt godt av å gå ned en del kilo. Du merker kanskje ikke så mye til det foreløpig, men tro meg, du kommer til å få problemer med rygg og knær etter hvert fordi kroppen ikke er laget for å være så tung.

Så for din egen del så burde du nok sette i gang med en fornuftig slankekur som du tar over tid, ikke noe hurtigslanking.

 

Når det er sagt så synes jeg det er fantastisk at du føler det som du gjør om kroppen din! :) Det er en ressurs å være fornøyd med kroppen sin, så lenge kroppen er sunn! Men å være fornøyd med en kropp som begynner å bli helsefarlig overvektig, det er ikke en ressurs, men heller selvbedrag. Så vær forsiktig slik at du ikke bikker over på feil side av den ressursen...

 

Håper du greier å beholde det gode synet du har av kroppen din og likevel gjøre noe med vekten din slik at du ikke får problemer på sikt :)

 

Anonym poster: f6fc435601cca83a4eb831e5f439c9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...