Gå til innhold

Folk som "holder av" navn til fremtidige barn!!


Lola2016

Anbefalte innlegg

Et familiemedlem spurte om vi har tenkt navn, for vi venter barn i februar.

Jeg sa ca 4 navn jeg liker før hun avbrøt meg.

 

Det navnet har vi også på lista så når/hvis vi får flere barn skal hun hete det also!!!

 

Går jo ikke an å holde av navn til fremtidige barn!!

Videre sa hun at da blir det to som heter det samme da...

 

Noen som har opplevd det samme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

for en spesiell dame..

 

det hadde jeg driti i.. er dere som venter barn om to mnd og ikke henne, dermed så er dere først.. velger dere det navnet så ikke tenk noe mer på det :)

 

da er det heller hu som "hermer" den dagen hu får barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok ikke gravid. Hun fikk akkurat en gutt selv, men ville ha navnet jeg hadde satt opp hvis hun fikk en jente senere...

Venner som man ser av og til gjør ikke noe med samme navn men med nær slekt:() !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tøys! Det går ikke an å holde av navn. Hva om hun aldri får en datter da? Detter er bare tullfakter. Blås i henne og kall veslebaby akkurat det du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei vet du hva,det blir for dumt. kan ikke holde av navn,hvis det er meget spesielt hadde jeg forstått det litt kanskje,men det går ikke an nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun har en spesiel grunn - a la oppkalling etter fire generasjoner formødre e. lign. - så kunne jeg forstå det litt.

Om det bare er at hun synes det er et fint navn så.... nei. Både hun og mannen kan også nå å skifte mening og smak mange ganger før de kommer så langt om det noen gang blir aktuelt. Om det er det rette navnet for dere så bruk det med ro og glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man ikke holde av navn, men det må være lov å si at man har tenkt på samme navn! Slik jeg oppfatter deg, så er det faktisk du som holder av navnet, ved å tenke at det er et problem om hun også velger samme navn i fremtiden... F.eks. vurderte ei venninne av meg navnet Cecilia til sin datter, og da sa jeg at det navnet hadde jeg også hatt på listen da vi fikk vår første datter, og at jeg ikke ville utelukke at vi brukte det neste gang. Dette var ikke for "å holde av navnet", men rett og slett sannheten, samt for at hun ikke skulle tro vi eventuelt "hermet" etter henne, hvis vi i fremtiden velger dette navnet. Vel, nå blir det uansett ikke en problemstilling, da hun valgte et helt annet navn ;-) Det er fult mulig at to mennesker kan ha samme navn på sin ønskeliste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke holde av navn nei. Kan jo være hun ombestemmer seg innen den tid og er ikke sikkert hun får en jente neste gang. Et venneoar av oss valgte guttenavnet vi hadde sett oss ut, men da var jeg gravided jente nr. 2. Ga dem full velsignelse til å bruke navnet. Da var det uansett blitt for populært for meg, så lillebror får et helt annet navn

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er broren din sin egen datter som du ser flere ganger i uken?

Jeg holder jo ikke ha noen navn vannmann.

 

Jeg sa bare hva mitt første ønske var og da "truet hun meg nesten med å so at der var to i samme familie m det navnet.

 

Uansett, ingen vits i å diskutere dette her ser jeg. Er jo helt opplagt

Hvis vi kaller barnet vårt noe min bror vil så er det hyggelig at de også liker navnvalget vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner (vel, kjente) noen som ikke bare "reserverte" et navn for en fremtidig datter, men da hun var single valgte hun kun menn som hadde etternavn som passet til dette navnet.

 

Sist jeg hørte noe hadde hun tre gutter hahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje hun aldri får jente... men uansett.. å holde av et navn er litt merklig.. men likevel.. om hun for eksempel har ønsket en datter i flere år med dette navnet, skjønner jeg at hun da ikke syntes det er noe gøy at noen hun kjenner vil kalle barnet sitt for nettopp dette navnet... nå vet jeg ikke hvordan situasjonen er, men jeg har i hvert fall likt et spesielt jentenavn siden jeg gikk på ungdomsskolen. Om noen nære venner eller familie hadde fått en datter å brukt det navnet ville jeg helt ærlig blitt veldig skuffet.. selv om det ikke er noe som heter å holde av navn.. Men om man ikke er gravid å "true med" at da blir de to som heter det uansett er kanskje litt for dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Truer? Hun bare opplyser om fakta.

 

Min venninne har alltid likt et spesielt guttenavn, noe alle rundt henne visste. Det så ikke ut til at gutten skulle komme og en i nærheten fikk en gutt og ønsket å bruke navnet. Min venninne sa at det var helt ok, men at hun fremdeles kom til å kalle gutten det navnet om det skulle komme en gutt en dag. Så da var det opp til de andre å vurdere om de ville bruke navnet eller ikke. En ærlig sak det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...