Gå til innhold

ang den forsamtalen for å få innvilget KS.


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

min jordmor sendte inn søknad for keisersnitt for meg sist onsdag og

da fikk jeg høre at jeg skulle høre noe innen en uke.

regner med at jeg skal inn på en slags samtale med lege for å få innvilget KS.

hva skjer på slike samtaler?

 

kjenner jeg gruer meg litt for den samtalen.

 

siden jeg har hatt en veldig traumatisk 1 fødsel og

akutt keisersnitt på nr 2 pga av morkakeløsning så er jeg livredd for at noe skal skje denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

jeg har nettopp fått innvilget KS etter samtale med sykehuset.

på samtalene (var på 2 med ca 2mnd mellomrom) snakket vi mest om hvorfor jeg ønsket KS, fortalte litt om min bakgrunn som ligger til grunn for mitt ønske og la vekt på at jeg var inneforstått med at dette er en stor operasjon ( de vil vel sile ut de som tror dette er en "lett utvei")

ellers stod jeg bare på mitt, jeg vil ikke ha KS, jeg SKAL HA KS... noe annet var ikke aktuelt, og i ditt tilfelle hvor du har traumatiske fødsler/forløsninger bak deg kan jeg ikke skjønne at de skal kunne nekte deg KS.

om du har lett for å glemme gode argumenter eller ikke er så flink til å ordlegge deg sånn "på stående fot" - skriv et brev på forhånd :)

det gjorde jeg, har masse gode argumenter og måter å ordlegge meg på helt til jeg kommer inn døra - da er alt glemt :P så brevet var godt å ha med

det gir jo også et inntrykk av at dette ikke akkurat er noen impulshandling :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde også med et brev om hvorfor jeg ønsket KS. Første samtale var med jordmor på sykehuset, snakket mye om brevet og hun fortalte at ingen vil kunne tvinge deg til føde hvis jeg ikke ønsket det. Ca 2 uker senere ble jeg innkalt til samtale med lege på sykehuset som spurte om jeg hadde forandret mening, gikk igjennom et planlagt keisersnitt og ordnet med dato:)

Jeg fikk følelsen av å bli forstått og ivertatt på sykehuset, var ingen "kamp"

 

Ønsker deg lykke til Hi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for innspill og erfaringer.

jeg har forsatt ikke hørt noe så jeg håper jeg hører noe snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tilhører st.olav og har forsatt ikke hørt noe, skulle høre noe innen en uke,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tilhører st.olav og har forsatt ikke hørt noe, skulle høre noe innen en uke,

 

da ville jeg enten gått via fastlegen og fått han til å purre på sykehuset eller ringt direkte :)

hender de surrer litt nedpå der - tviler på at du er blitt "ignorert" og ikke kan du jo vente i evigheter heller ;)

St.Olavs bruker å være veldig behjelpelige når man ringer de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring st.olav på mandagen,. Hør om de har mottatt søknaden. Gikk ganske fort hos meg når jordmor kontaktet de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også ringt sykehuset, særlig om det ikke er lenge til du har termin.

 

Jeg gruet meg også forferdelig til den samtalen, men det gikk kjempefint. Jeg hadde fått innvilget ks før jeg i det hele tatt gikk inn døra, og at jeg skulle få ks var det første legen sa til meg - etter at hun hadde presentert seg, da. Jeg bare gråt og gråt likevel. Du har en traumatisk forhistorie, og det tar de faktisk hensyn til som regel. Det er ikke vanskelig å skjønne for dem at du er redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk brev i dag om samtale den 7 jan.

så da er det å begynne å samle tankene sine til den samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...