Gå til innhold

Ukepenger, når starte med det og hvor mye?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min får 40 kr hver fredag. Han har noen faste ting han må gjøre: re opp sengen, legge skitne klær i vask, ta ut av oppvaskemeskinen, hente posten, ta ut søppel, sånne småting som han må huske på i hverdagen.

 

Så har han noen ting som han må gjøre om vi spør han på en fin måte: hjelpe til å rydde, hente søppelspann i veien, smøre matpakka

 

Han er 7 år.

 

Anonym poster: 4700c101e95a7a6e49e0e1ac6c42ec2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine er snart 7 år og 10 år, nettopp begynt med ukespenger, 50kr til minste og 100kr til største (hun er hos meg annenhver uke).

Ungene har ansvar for å rydde rommet sitt og rydde på plass klærne sine etter at det er vasket.

I tillegg så hjelper de til med vanlig husarbeid når jeg spør, feks ta ut og inn i oppvaskmaskin, ta ut søpla, støvsuge osv.

 

Anonym poster: 62585bf9602a53c05a53f1aa361ea8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to eldste begynte vel med lommepenger når de begynte på skolen omtrent, de er nå straks 9 og 11 år og får 50 kr hver lørdag.

 

Her i huset er ikke det å hjelpe til hjemme bundet opp mot lommepenger, vi mener det er en selvfølge å bidra etter evne og alle må ta i et tak. Guttene holder orden på rommet og i kjellerstuen, de setter på bordet til middag og rydder av det etterpå, de har ansvar for å tømme papirsøplet (har en stor eske på vaskerommet) når den er full og må ellers hjelpe til med rydding, legge på plass rent tøy i eget skap o.l. ved behov.

 

De kan få trekk i ukepenger ved dårlig oppførsel, men det har heldigvis ikke skjedd mange ganger ;)

 

De kan også tjene litt ekstra penger av og til, ved å hjelpe til i hagen, vaske bilen, stable ved e.l.

 

Anonym poster: 038d7e755fac89a03b9cab876d93317c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...