Gå til innhold

Er det teit å bruke barnehagebildet av barnet på julekortet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke så sikker på om alle syns det er så stas å få bilder av våre håpefulle til jul... Jeg elsker barnet mitt over alt på jord, men tror vennene mine og familien syns det blir rart om vi skulle sende bilde av barnet på julekortet. Et bilde av familien som julekort ville vært mer naturlig her.

 

Anonym poster: e85902fa83e1d6bf3db1c761a7f5a101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt teit (av mangel på et bedre ord) å sende bilde av barnet på julekortet dersom bildet ble tatt i sommer og har en klar sommertone over seg.

 

Dersom du har kledd ut barnet som et reinsdyr, snømann e.l. og bruker det som julekort så er det hakket bedre ;)

 

Når det er sagt så hadde jeg nok allikevel oohet og aaahet over julekortet og den søte jenta/kjekke gutten og stilt det opp sammen med de andre julekortene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Jeg synes at bilde av barn på julekort er generelt teit, men om du skal ha bilde, synes jeg at barnehagebilde er helt ok, for barn i nisseluer etc er forferdelig teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikkje det er teit om det er eit fint bilete. Heller det enn å kle ut i nissedrakt ol. Eg synes det er koseleg å få barnebilete på julekorta eg. Er kjekt å sjå korleis ungane veks, for er mange eg ser sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er kjempe kos med barnebilder på julekortet! familiebilde syns jeg ikke noe om. vi har familie på alle kanter av landet som vi ikke ser så ofte, så bilder av barna er noe som settes pris på.

 

Anonym poster: fb064ccbcdfe8c5af3f57a358bbc7906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje det ikke passer helt inn? Alternativt kunne du jo bare sendt et vanlig julekort (butikkjøpt) og lagt bildet av barnet ditt inn i til de som står dere nærme? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke teit. Er kjempe koselig med julekort med bilder av barna! Om det er sommer eller nisseluer spiller ingen rolle, så er bildet fint, bruk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er teit, det er da det samme når på året bildet er tatt, vel. :)

 

Men vær obs på copyright, da - sannsynligvis har du ikke lov til å bruke bildet til dette da fotografen eier rettighetene (med mindre du kjøpte rettighetene i tillegg til bildene i pakkevalget). Jeg vet mange ikke bryr seg om slikt, men jeg er blant raringene som følger reglene der... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...