Gå til innhold

Hva er vanlig lønn for dagmamma nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gullguttene

Det er vel vanlig med kontantstøtta pluss minstesatsen for bhg. Tror det var vanlig før i hvert fall, vet ikke hvordan det er nå når kontantstøtta er endret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 40 kr timen. Det er med mat - må holde bleier selv. Hun har også bilsete (bakovervendt) og vogn - så det slipper jeg å tenke på. Hun driver i "stor skala" med 2-3 barn hver dag og faktuerer oss gjennom sitt eget firma. Så hun betaler skatt og det hun skal av de 40 kr. Tror egentlig at det er litt billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullguttene

Jeg betaler 40 kr timen. Det er med mat - må holde bleier selv. Hun har også bilsete (bakovervendt) og vogn - så det slipper jeg å tenke på. Hun driver i "stor skala" med 2-3 barn hver dag og faktuerer oss gjennom sitt eget firma. Så hun betaler skatt og det hun skal av de 40 kr. Tror egentlig at det er litt billig.

 

Det var relativt rimelig:) Prisene avhenger sikkert av sted og bhgdekninga i kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 40 kr timen. Det er med mat - må holde bleier selv. Hun har også bilsete (bakovervendt) og vogn - så det slipper jeg å tenke på. Hun driver i "stor skala" med 2-3 barn hver dag og faktuerer oss gjennom sitt eget firma. Så hun betaler skatt og det hun skal av de 40 kr. Tror egentlig at det er litt billig.

 

40 kr ja. Men mine timer blir det 6400 i mnden det, om man regner 5 dager x 4 uker. Er det lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes ikke jeg er lite. Jeg jobber som dagmamma og betaler skatt. Jeg tar 250.- pr dag, 5000.- pr mnd for full plass. Her hvor jeg bor ( på østlandet) er visst det vanlig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har dagmammaen på østlandet. Vi betaler 2700 for 4 dager pr uke og 3300 for fulle uker. Hun holder alt av mat og drikke. Vi må bare ha med bleier. :) åpent fra 6:45 til 17:30. Så hun er ganske fleksibel da det gjelder levering og henting av unger. Hun har 4 unger, og er lovlig dagmamma.

Endret av engel2010+jente2011<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker henne kun 2 dager i uken, og derfor blir det for meg i overkant av 2000 i mnd (det er korte dager). Men jeg synes hun er verdt hver krone. Dyktig, rolig og avbalansert dame. Her hvor jeg bor (vestlandet) tar de fra 40 til 65 kr timen, inkl mat til ungene, dersom det er hvitt. Svart vet jeg at en kan få ned i 30 kr timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dagmammaen på østlandet. Vi betaler 2700 for 4 dager pr uke og 3300 for fulle uker. Hun holder alt av mat og drikke. Vi må bare ha med bleier. smile.png åpent fra 6:45 til 17:30. Så hun er ganske fleksibel da det gjelder levering og henting av unger. Hun har 4 unger, og er lovlig dagmamma.

 

Kjære vene for noen priser. Forstår jo at folk må ha betalt. Men du betaler mer enn barnehagepris i uka. Min økonomi strekker ikke til på en slik sum hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dagmammaen på østlandet. Vi betaler 2700 for 4 dager pr uke og 3300 for fulle uker. Hun holder alt av mat og drikke. Vi må bare ha med bleier. smile.png åpent fra 6:45 til 17:30. Så hun er ganske fleksibel da det gjelder levering og henting av unger. Hun har 4 unger, og er lovlig dagmamma.

 

Kjære vene for noen priser. Forstår jo at folk må ha betalt. Men du betaler mer enn barnehagepris i uka. Min økonomi strekker ikke til på en slik sum hvertfall.

jeg mente i måneden ja. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok hun over her mener 2700.- og 3300.- er mnds betaling for 3 og 4 dagers uke? Og ikke pr uke

var pr mnd ja. For 4 dager og full uke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes ikke jeg er lite. Jeg jobber som dagmamma og betaler skatt. Jeg tar 250.- pr dag, 5000.- pr mnd for full plass. Her hvor jeg bor ( på østlandet) er visst det vanlig pris.

Vi betalte 5000 for eldste for fire år siden,så det er vanlig pris her ja. Kanskje litt rimeligere en andre t.o.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar også 5000.- pr barn pr mnd for full plass og betaler skatt. Jeg regner med at den dagmammaen som tar 3300.- i mnd har en mann som "forsørger" henne. Ingen kan vel bet lån/husleie og leve for 13200.- minus skatt i mnd. Har også sett kommentarer om at folk synes det er dyrt med rundt 5000.- i mnd og at de ikke ville levert barnet til noen som bare gjør det for pengenes skyld. Da må jeg bare si: Hallo, jeg jobber som dagmamma og det er jobben min og jeg jobber jo for penger. Det tror jeg nok de som jobber i bhg gjør også. Og har man da en jobb man trives godt i er jo det et ekstra pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn som det er nå med kontantstøtten så har jeg bare ettåringer og da har jo foreldrene gratis barnepass i 6 mnd og bet rundt 2300.- de siste 6 mnd. Bhg må de jo betale selv. så da blir det jo billigere å ha barnet hos en dagmamma. 10:13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 5000 per barn, mat og bleier inkludert :) Varmmat til lunsj fikk de hver fredag og enten yoghurt eller frukt som mellommåltid.

 

Tror den prisen er vanlig? Kontantstøtten + litt til. Alt i alt billigere enn en barnehageplass.

 

Lykke til med å finne dagmamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg tar også 5000.- pr barn pr mnd for full plass og betaler skatt. Jeg regner med at den dagmammaen som tar 3300.- i mnd har en mann som "forsørger" henne. Ingen kan vel bet lån/husleie og leve for 13200.- minus skatt i mnd. Har også sett kommentarer om at folk synes det er dyrt med rundt 5000.- i mnd og at de ikke ville levert barnet til noen som bare gjør det for pengenes skyld. Da må jeg bare si: Hallo, jeg jobber som dagmamma og det er jobben min og jeg jobber jo for penger. Det tror jeg nok de som jobber i bhg gjør også. Og har man da en jobb man trives godt i er jo det et ekstra pluss.

støtter deg!!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 11800 i måneden for 100% plass inkl bleier og mat som frokost og lunsj og frukt. Er registrert og betaler skatt. Går noe ned når kontantstøtten blir redusert etter 1 år.

 

Anonymous poster hash: 54b95...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11800???!!??? Er folk virkelig villige til å betale så mye? Tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til å ta så mye uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen regel for hvor mange barn man som dagmamma kan ha? Og hvor mye ender opp i skatt? Kan man f.eks ha 3 barn×5000kr pluss sitt eget hjemme?

 

Anonymous poster hash: 75ade...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...