Gå til innhold

Hva er det verste din svigermor har sagt til deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Denne tok kaka hos meg. Det var kun tre dager etter at jeg hadde født tvillinger. Hun ringer på døra og jeg åpner. Hun gir meg en klem og sier gratulerer. Så trekker hun seg tilbake og gransker meg opp og ned. Deretter klapper hun meg på magen og sier: "Er du sikker på at det ikke er en til inni der?"

 

Jeg ble helt satt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min EKS svigermor sa ( eller skrek) "kondolerer" til meg da jeg fortalte at jeg var gravid.. Deretter smelte hun igjen døra foran ansiktet mitt og låste døra.. Skikkelig svigemonster.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hun har vel ikke sagt noe skikkelig ille egentlig, men det jeg har reagert mest på var da hun sa at jeg nok måtte gå over på mme fordi babyen ikke så ut til å bli mett av melka mi, så det var sikkert ikke nok næring i den. Var nok bare ekstra sårbar akkurat da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

 

Her går det i at svigermor og far alltid kommer på besøk når vi skal legge ungene og forlanger at de skal være våkne siden de kommer på besøk! Det skal sies at de er her opp til flere ganger i uka!!!

 

Nå er han 7 mnd, men når han var nyfødt og gråt pleide hun å si , stakkars, er du ihjelsultet??? Enda hun visste at jeg slet med ammingen og hun visste at han fikk mme i tillegg...

 

Når jeg har på han sokker som gir et lite merke mener hun at jeg stopper blodsirkulasjonen hans, er han kald på fingrene lurer hun på om jeg har vært hos legen for å lytte på hjertet hans, det kan jo være hjertefeil

 

Han sover dårlig på natten og en kveld ikke jeg var hjemme hadde hun tatt av han alt han hadde av smykker, fordi det virker hemmende på pulsen og det nok er derfor han ikke sover!!

 

Hun blander seg i alt, og når de i tillegg kommer på besøk flere ganger i uken(uanmeldt), setter seg ned å forventer kaffe og kaker midt i leggetiden i tillegg til å alltid komme med krasse og sårende kommentarer, så er det rett før det klokker hos meg!!!

Hvis jeg vil ha hennes gode råd, så skal jeg vel spørre henne!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Her går det i at svigermor og far alltid kommer på besøk når vi skal legge ungene og forlanger at de skal være våkne siden de kommer på besøk! Det skal sies at de er her opp til flere ganger i uka!!! Nå er han 7 mnd, men når han var nyfødt og gråt pleide hun å si , stakkars, er du ihjelsultet??? Enda hun visste at jeg slet med ammingen og hun visste at han fikk mme i tillegg... Når jeg har på han sokker som gir et lite merke mener hun at jeg stopper blodsirkulasjonen hans, er han kald på fingrene lurer hun på om jeg har vært hos legen for å lytte på hjertet hans, det kan jo være hjertefeil Han sover dårlig på natten og en kveld ikke jeg var hjemme hadde hun tatt av han alt han hadde av smykker, fordi det virker hemmende på pulsen og det nok er derfor han ikke sover!! Hun blander seg i alt, og når de i tillegg kommer på besøk flere ganger i uken(uanmeldt), setter seg ned å forventer kaffe og kaker midt i leggetiden i tillegg til å alltid komme med krasse og sårende kommentarer, så er det rett før det klokker hos meg!!! Hvis jeg vil ha hennes gode råd, så skal jeg vel spørre henne!!!!

 

Jeg må bare spørre- tatt av han alt av smykker? En guttebaby på 7 mnd? Bruker han masse smykker til vanlig eller er det ordlista som har spilt deg et puss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" å se at flere har litt vansker med svigermor.

Her var vi på ferie i sommer.

Vi fikk problemer med bilen,så mannen og svigerfar skulle kjøre kl 08 inn til byen for å kjøpe noen deler til bilen. Det var ikke plass til alle oss,men det var plass til svigermor. Hun kom å spurte oss om hun skulle være sammen med oss istedefor å dra innover. Jeg fortalte at alle barna sov enda,så jeg ville sove litt jeg også. Dette måtte hun spørre om 2 ganger før hun forsto at jeg ønsket å være litt alene.

Når hun,mannen og svigerfar kom hjem igjen stilte hun seg utenfor vognen,barna lekte utenfor og rope til største gutten min ; hva gjør dere? Har lyst til å leke med dere jeg,men tror ikke mammaen deres vil at jeg skal være noe sammen med dere :-o jeg ble sjokket,så jeg sto bare å måpet.. Bare fordi jeg ønsket å sove på morgene sammen med barna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min ekssvigermor var nok veldig sjokkert da hennes sønn hadde vært utro over tid, fra den uka barnet vårt ble født, gjennom at han fridde til meg og frem til barnet var 6 mnd. Da det hele kom for en dag (han avlyste bryllupet) og han flyttet fra barnet og meg, kom gullkornet. "Har du vært slem mot ham? Du slår ham vel ikke?" Noen annen forklaring på at hennes gullgutt hadde vært en drittsekk kunne jo ikke tenkes. For fornøyelsens skyld kan jeg føye til at han er nesten to meter høy og veltrent, jeg er under 1.60...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden her, men vil også si at noen av dere faktisk er ganske heldige!

Med det mener jeg at mannen deres har en mor som er glad i han og som passer på han (selv om det går over stokk og stein noen ganger). Moren til mannen min døde da han var ung, og jeg vet at han savner henne hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små
Hei... Her går det i at svigermor og far alltid kommer på besøk når vi skal legge ungene og forlanger at de skal være våkne siden de kommer på besøk! Det skal sies at de er her opp til flere ganger i uka!!! Nå er han 7 mnd, men når han var nyfødt og gråt pleide hun å si , stakkars, er du ihjelsultet??? Enda hun visste at jeg slet med ammingen og hun visste at han fikk mme i tillegg... Når jeg har på han sokker som gir et lite merke mener hun at jeg stopper blodsirkulasjonen hans, er han kald på fingrene lurer hun på om jeg har vært hos legen for å lytte på hjertet hans, det kan jo være hjertefeil Han sover dårlig på natten og en kveld ikke jeg var hjemme hadde hun tatt av han alt han hadde av smykker, fordi det virker hemmende på pulsen og det nok er derfor han ikke sover!! Hun blander seg i alt, og når de i tillegg kommer på besøk flere ganger i uken(uanmeldt), setter seg ned å forventer kaffe og kaker midt i leggetiden i tillegg til å alltid komme med krasse og sårende kommentarer, så er det rett før det klokker hos meg!!! Hvis jeg vil ha hennes gode råd, så skal jeg vel spørre henne!!!!

 

Høres ikke bra ut, men hvorfor har du ( masse ) smykker på en 7 mnd gammel baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden her, men vil også si at noen av dere faktisk er ganske heldige! Med det mener jeg at mannen deres har en mor som er glad i han og som passer på han (selv om det går over stokk og stein noen ganger). Moren til mannen min døde da han var ung, og jeg vet at han savner henne hver dag.

 

Og her har vi det igjen. Det er synd det som skjedde med svigermoren din, forstår at mannen din sliter. Men det er typisk DiB-ting at når noen klager på svigermor, så får man svar "vær glad du har en svigermor i det hele tatt", forteller man om en drittsekk av en mann får man høre at "jeg har ikke mann i det hele tatt, så du må anse deg som heldig", klage over ungene kan man heller ikke for tenk på alle barnløse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, mange syke svigermonstre her!

 

Heldigvis har jeg nå verdens beste svigerfamilie, kunne ikke vært dem foruten.

 

Men jeg har vært gift før, og den svigermoren skulle jeg gjerne vært foruten.

Vi hadde nettopp flyttet inn i ny leilighet og jeg var alene med vår tre måneder gamle sønn hele dagen, fordi faren jobbet aaaaltfor mye. Svigermor kom uanmeldt og det sto selvsagt kasser og ting overalt, fordi vi ikke var ferdig med oppakkingen. Da sa hun til meg at jeg måtte tenke på mannen min, for han kunne rett og slett få HJERTEINFARKT av å komme hjem til den leiligheten.. Hun tenkte ikke et sekund på at jeg gjorde ALT alene..

 

Men det toppet seg den dagen den lille heksa så meg dyyypt inn i øynene og sa: Jeg liker ikke deg, og så navnet mitt..

Synd dette vesenet er bestemor til eldstebarnet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor gikk og baksnakket meg når jeg ble kjærste med sønnen hennes. Sa til alle at jeg var narkoman og hore, har liggi med 2 stykker og aldri rørt narkotika. Også sleika hu meg nesten oppetter nakken når vi var der, skal sies at jeg fikk drøssevis av stygge tekstmeldinger det første 1,5 året :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fortalt om det før her inne, men det var da ekssvigis forlangte å være med på fødselen..............og når jeg da så fint fortalte at vi ville ha det første døgnet alene sammen, men at vi skulle gi beskjed når det startet/var over, fikk jeg denne servert "bare vent til ditt barn kommer hjem og sier at du ikke får være med på fødselen!!". Trodde jeg skulle eksplodere, og varsellampene burde ha uuuuuult allerede da...

 

Småen ville heller aldri bli holdt av henne, og ene gangen etter at jeg hadde ammet henne, noe svigermor visste, er hun frekk nok til å si "har du gitt henne mat?", fordi hun ikke klarte å roe henne. Jaaaa, for jeg lar mitt eget barn sulte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er egentlig bare snill og god. Hun sier aldri noe for å såre meg. :) Men jeg husker en liten episode. Det var tidlig en morgen. Jeg hadde ikke sminket meg, og det var nok første gangen svigermor så meg uten sminke... Da sa hun "Huff, stakkars - er du syk i dag?". Da sa jeg " Nei, jeg er bare ikke så naturlig pen", så lo hun skikkeig. Da fikk selvtilliten en liten knekk, kan man si. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svigermor her går rundt å baksnakker meg og mannen. gjort det nå i 6 år..

svigers har også sendt masse stygge meld til mannen min om at det er synd på barna våre som har meg som mor. har også sagt til mannen at vis han ikke skiller seg fra meg og tar med seg unga så kommer barnevernet å henter de snart.

 

svigermor liker å prate så mannen min har faktisk lite familie igjen pga hva hun går rundt å sier. han har mistet mange gode venner pga sin mor.

 

svigermor liker å prate til alle om meg og min mann. ho har ringt bhg, familien min, helsestasjon, bv, hun mener det er så synd at ungene har meg som mor. det er grunnen til det hele.

 

skal sies her at min mann ikke ser eller prater med sin egen familie så ofte.

og mindre og mindre blir det virker det som,.

bhg og helsestasjon har sagt det til oss at de syns vi er flinke til å ta oss av barna og vi tar oss til til levering og henting slik at vi kan både fortelle om natta hjemme om det er noe spes og høre hva de har gjort om dagen.

bv ble bekymret, men det snudde heldigvis fort. de var på hjemmebesøk og hadde noen møter så var det hele over,. ingen er bekymret utenom svigermor,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sa både svigermor og svigermormor at mannen min umulig kunne være far til barnet vårt for hun lignet jo ikke på han i det hele tatt. Det såret veldig.

 

Og da jeg ble uplanlagt gravid i en vanskelig periode i forholdet vårt så trylka svigermor ut til mannen min om han var sikker på at barnet var hans, om jeg hadde lurt han til å bli gravid og siden det var så mange andre som hadde gjort det, så kunne jo jeg "bare" reise på sykehuset og få baby fjernet. Det skal da sies at jeg har aldri vært utro mot min mann og ka ikke tenke meg at jeg noensinne kommer til å være utro heller!

 

Etter de tre siste kommentarene så ga mannen min moren sin et ultimatum, hun måtte være hyggelig og vennlig mot oss eller forvente at vi aldri kom til å besøke henne eller ta imot besøk fra henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke på en ting hun har sagt eller gjort. Mulig noen her inne ville oppfattet det som slemt om svigermor sa: jeg synes du burde kle deg bedre, du som er så flott. Det sa min svigermor, og så brukte hun vel en 15.000kr på å sende meg tøy, sko, jakker, kremer, smykker og makeup etterpå. Noen her inne hadde sikkert vært rasende over å bli påprakket ting de ikke har valgt ut selv, men jeg bare gråt av glede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hun har vel ikke sagt noe skikkelig ille egentlig, men det jeg har reagert mest på var da hun sa at jeg nok måtte gå over på mme fordi babyen ikke så ut til å bli mett av melka mi, så det var sikkert ikke nok næring i den. Var nok bare ekstra sårbar akkurat da...
Slike kommentarer er utrolig irriterende!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!!!! Jeg bruker smykker på babyen min, hva er problemet???? Trodde denne diskusjonen skulle dreie seg om svigermødre, men dere forumhekser klarer alltid å vri det inn på ett eller annet negativt som ikke omhandler emne.

Jeg er kristen så jeg har på sønnen min et lite kors av gull, i tillegg til et lite armbånd med navnet hans på... Hvis dere ikke har noe å si som omhandler emnet så synes jeg dere burde ti stille, eller gå inn på krangleforum!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det første eks-svigermor fortalte meg var hvor glad hennes kjære sønn hadde vært i sin forrige kjæreste. Jeg lurer fortsatt på hvorfor hun syns hun måtte fortelle meg dette. Det var andre ting også, men dette var noe av det som merket seg litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!!!! Jeg bruker smykker på babyen min, hva er problemet???? Trodde denne diskusjonen skulle dreie seg om svigermødre, men dere forumhekser klarer alltid å vri det inn på ett eller annet negativt som ikke omhandler emne. Jeg er kristen så jeg har på sønnen min et lite kors av gull, i tillegg til et lite armbånd med navnet hans på... Hvis dere ikke har noe å si som omhandler emnet så synes jeg dere burde ti stille, eller gå inn på krangleforum!!!

Hvis jeg er en heks for å stille et oppriktig spørsmål, så skal jeg jammen hekse videre og passe på at det omhandler svigermor.

Hvis du er like nærtagende som her ovenfor henne, så tror jeg denne saken har to sider..får jeg si dette siden det omhandler emnet, eller skal jeg uansett ti stille fordi jeg ikke tror du er den letteste svigerdatteren å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor har sagt: "skal du vaske vinduer før dåpen?" Jeg ble ikke fornærmet i det hele tatt, for vinduene var langt fra rene.. Men de ble ikke vasket får dåpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!!!! Jeg bruker smykker på babyen min, hva er problemet???? Trodde denne diskusjonen skulle dreie seg om svigermødre, men dere forumhekser klarer alltid å vri det inn på ett eller annet negativt som ikke omhandler emne.

Jeg er kristen så jeg har på sønnen min et lite kors av gull, i tillegg til et lite armbånd med navnet hans på... Hvis dere ikke har noe å si som omhandler emnet så synes jeg dere burde ti stille, eller gå inn på krangleforum!!!

Det var svært så hårsår du var da! Det var vel helst at formuleringa di fekk det til å høyres ut som du stasa opp guten som ein druglord frå Bronx.

 

Har ikkje kommentert dette med smykka før no, men synes du overreagerer kraftig. Forøvrig er det årevis sidan nokon har krangla inne på krangle, kranglefantar føretrekk anonymitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...