Gå til innhold

Noen biomødre som er fornøyd med stemor?


Gjest stårma

Anbefalte innlegg

Til dere som er i den situasjonen. Noen som er fornøyd med barna sin stemor? Er det noen småting hun gjør som dere legger merke til? evt hva mener dere at kjennetegner en god stemoren i deres øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biomødre = biologiske mødre. Rett og slett den ekte moren til barnet.

 

Mamma, med andre ord? Eller tenker du på barn som er adoptert?

 

Biomødre, faktisk. Man skal høre mye før øra detter av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe rarere å si biomor enn bonusmamma!

Eller altså om jeg er bonusMAMMA til min sambos datter, da er det vel greit å spesifisere at Sara er BIOmor til samme barn?

Heng deg ikke opp i uttrykk. Du skjönner godt hva som menes og at det også gjelder mödre med adopterte barn.

Man forstår ut fra sammenhengen man leser ting i. Om man vil ;)

 

Jeg er strålende fornöyd med min datters bonusmamma.

Hun virker super! Har allerde rukket å väre tilstede i nesten halve min datters liv og min datter har aldri sagt ett vondt ord om henne.

Hun er sikkert ikke "perfekt" men det er da langt ifra verken jeg eller hennes pappa heller. Ingen andre heller for den saks skyld... For noen måneder siden sendte jeg henne faktisk en sms og takket for at hun er så god mot min datter og at jeg er takknemlig for at hun finnes. Det ble hun glad for virket det som :) Hun fortjener ros!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke noe rarere å si biomor enn bonusmamma! Eller altså om jeg er bonusMAMMA til min sambos datter, da er det vel greit å spesifisere at Sara er BIOmor til samme barn? Heng deg ikke opp i uttrykk. Du skjönner godt hva som menes og at det også gjelder mödre med adopterte barn. Man forstår ut fra sammenhengen man leser ting i. Om man vil ;) Jeg er strålende fornöyd med min datters bonusmamma. Hun virker super! Har allerde rukket å väre tilstede i nesten halve min datters liv og min datter har aldri sagt ett vondt ord om henne. Hun er sikkert ikke "perfekt" men det er da langt ifra verken jeg eller hennes pappa heller. Ingen andre heller for den saks skyld... For noen måneder siden sendte jeg henne faktisk en sms og takket for at hun er så god mot min datter og at jeg er takknemlig for at hun finnes. Det ble hun glad for virket det som :) Hun fortjener ros!

 

Har aldri hørt om biomor før. Bonusmamma har jeg heller aldri hørt om før. Snodige uttrykk, må jeg si. Barn, som ikke er adoptert, har nå bare en mamam og en pappa så å bruke betegnelsene mamma og pappa burde holde.

 

Når du sier biomor så tenker jeg enten at mor er død eller at mor har adoptert bort barnet sitt. Lever hun og har omsorg for barnet så er hun mamma.

 

Bonusmamma? Man er ikke mamma til et barn man ikke har født, dersom man ikke har adoptert barnet, og er du sikker på at du er en bonus for barnet? Neppe...... Er aldri bonus at barn har amnge foreldre. De fleste tenker nok at en mamma og en pappa er nok.

 

Glad jeg verken har skilte foreldre eller er skilt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 20:46: er du vanskelig kun for å være vanskelig. Til og med jeg skjønte hva HI mente, som ikke er stemor selv eller har stemødre til barna mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 20:46: er du vanskelig kun for å være vanskelig. Til og med jeg skjønte hva HI mente, som ikke er stemor selv eller har stemødre til barna mine.

 

Er ikke vanskelig. Har seriøst aldri hørt om biomor eller bonusmamma før. Er det slikt som folk sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får google litt. helt vanlig i forbindelse med dine/mine/våre barn familier. men er bare beskrivelser. men var ikke det jeg ønsket synspunkter om i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe rarere å si biomor enn bonusmamma! Eller altså om jeg er bonusMAMMA til min sambos datter, da er det vel greit å spesifisere at Sara er BIOmor til samme barn? Heng deg ikke opp i uttrykk. Du skjönner godt hva som menes og at det også gjelder mödre med adopterte barn. Man forstår ut fra sammenhengen man leser ting i. Om man vil ;) Jeg er strålende fornöyd med min datters bonusmamma. Hun virker super! Har allerde rukket å väre tilstede i nesten halve min datters liv og min datter har aldri sagt ett vondt ord om henne. Hun er sikkert ikke "perfekt" men det er da langt ifra verken jeg eller hennes pappa heller. Ingen andre heller for den saks skyld... For noen måneder siden sendte jeg henne faktisk en sms og takket for at hun er så god mot min datter og at jeg er takknemlig for at hun finnes. Det ble hun glad for virket det som :) Hun fortjener ros!
Har aldri hørt om biomor før. Bonusmamma har jeg heller aldri hørt om før. Snodige uttrykk, må jeg si. Barn, som ikke er adoptert, har nå bare en mamam og en pappa så å bruke betegnelsene mamma og pappa burde holde. Når du sier biomor så tenker jeg enten at mor er død eller at mor har adoptert bort barnet sitt. Lever hun og har omsorg for barnet så er hun mamma. Bonusmamma? Man er ikke mamma til et barn man ikke har født, dersom man ikke har adoptert barnet, og er du sikker på at du er en bonus for barnet? Neppe...... Er aldri bonus at barn har amnge foreldre. De fleste tenker nok at en mamma og en pappa er nok. Glad jeg verken har skilte foreldre eller er skilt selv.

 

Veldig merkelig at du aldri har hört ordet bonusmamma för?

Kanskje ikke like rart at du ikke har hört biomamma, men bonusmamma, bonuspappa, bonusforelder er ganske vanlig å si. Men har du heller ikke hört ordet stemor da? Eller jordmor? Eller husmor (typ på ett internat ol)?

Mor eller mamma er i den riktige betydelsen en som har födt barn. Men av grunner som jeg ikke vet, har man begynt (for manga herrens år siden) å sette inn ordet mamma eller mor i andre sammenheng også. Sikkert for at för i tiden ble man först stemor når barnas mamma var död og da hade de jo det synet på det at stemor nettopp skulle bli en ny mor for barna.

 

Men ellers er jeg enig med deg at man kanskje ikke skal kalle hver eneste ny-dame-til-pappa (langt å si) for BONUSmamma.

For nei, det er ikke alle nydamer som er en bonus i barnas liv. På samme måte som at ikke alle barn er en bonus i den nyekvinne/mannens liv.

Selv sier jeg bare datteren/barnet til min sambo. Det sier ingenting mer enn fakta. Enkelt og greit.

Men av og til så sier man jo stemor/bonusmamma fordi det er kortere/lettere og alle (nesten ;)) vet hva som menes med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok mulig det var klønete skrevet av meg.

Til dere som er i en slik situasjon. hva synes dere mødre om pappaen sin nye samboer/kone iforhold til barna deres? Da mener jeg pappaer som er i seriøse forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Herregud..er det mulig å bli så engasjert i hva folk bruker for å forklare mine, dine, våre familier. Er jo ganske kompliserte saker, la nå oss som er i slike familier si hva faen vi vil.. Synes ikke akkurat stemor er så pent heller, men bryr meg nada om noen bruker det for å forklare hva jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...