Gå til innhold

Lillegutt ble født hjemme på badet!


VinterSol+2

Anbefalte innlegg

To og en halv time etter første rie/murring var min store lille gutt på brystet mitt i dag tidlig, ca en time etter at storesøsknene var plassert i barnehagen:)

 

Han var stor, og kom sammen med vannballongen, så det var au! Men badekaret lindret mye av toppene av riene. Min lengste pressetid så langt, presset nok nesten hele den siste timen! (Tidligere har jeg bare presset babyen ut)

 

Stor var han også, 4455 gram, 53 cm og 38 rundt hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud! DU er helt rå!

 

Jeg trodde først det var en uhell, men ser jo nå at forumet heter hjemmefødsel.

Du er likevel ikke mindre rå av den grunn! ;)

Gratulerer så masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var planlagt hjemmefødsel ja, er ikke særlig fornøyd med sykehuset her i fylket etter de forrige fødslene.

 

Jeg skal være ærlig og si at dette nok var den vondeste fødselen jeg har hatt så langt, mest pga at vannet aldri gikk og fordi ungen var så stor! Men godt å kunne legge seg hjemme i senga si etterpå, og bare nyte bebisen sin i ro og mak!

 

Nå har jeg som forventet grusomme etterrier og gleder meg til den biten av det er ferdig også, men nå er iallefall babyen vår her hos oss,og han er aldeles nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååå, da var det endelig over! Gratulerer så masse med stor og nydelig guttebaby.

 

Babyen min kom også med vannballong først og det var iiiiiikke noe godt nei. Da blir det liksom mer å presse ut. Etterier er et lite kapittel for seg selv. Tenk at man kan planlegge en naturlig hjemmefødsel og er helt klar på at man ikke skal ha smertelindring i form av preparater, men ved første etterie blir det knasket paracept over en lav sko :-)

 

Jeg ønsker deg alt godt de neste dagene/ukene og håper vi kan få til en trilletur eller fler utover høsten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammahjerte; du får legge meg til på fjasboka?

 

Trille/bæretur må vi få til! Jeg har eksamen i desember, men håper å få inn noen lange fine turer i den daglige rutinen også, trenger å komme meg litt i form etter dette svangerskapet!

 

Hehe, ja, etter fødsel er det paracetpopping! Men det har en helt annen effekt på barnet også, da:-) altså mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammahjerte; du får legge meg til på fjasboka?

 

Trille/bæretur må vi få til! Jeg har eksamen i desember, men håper å få inn noen lange fine turer i den daglige rutinen også, trenger å komme meg litt i form etter dette svangerskapet!

 

Hehe, ja, etter fødsel er det paracetpopping! Men det har en helt annen effekt på barnet også, da:-) altså mye mindre.

Jo, jeg kunne jo lagt deg til, men finner ingen som heter Vintersol :-) jeg husker ikke navn jeg..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...