Gå til innhold

Brudesminke, det ble jo ikke pent.. :( Noen med peil?


baremeg..

Anbefalte innlegg

Var nettopp på prøvetime med sminke før bryllupet. Skal sminke meg hos en frisør. Synes ikke det ble pent selv om hun prøvde forskjellige ting med skygger. Men for å åpne øynene brukte hun ikke eyeliner, bare rett på med mascara? altså hun tok en lys brun eyeliner nede etterhvert og litt oppe, men den er så lys at den synes ikke..

Når jeg da hadde mascara på så ser man liksom en og en øyevipp som står ut om dere skjønner? Hvis man har en mørk kajal oppe så blir det vel mer helhet? Synes ikke det er pent når man ser en og en øyevipp også er det lyst mellom, men vil jo ikke forminske øynene heller..

 

Er det noen som skjønner hehe?

 

Jeg er lys, men har normal hudfarge, er ikke hvit.

 

Noen med forslag eller gjerne bilder av noen som er delikat sminket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier som min frisør sa til meg: gjør som du pleier, så retter jeg bare litt på det. Ble veldig fornøyd! Lignet på meg selv den dagen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med startos, få henne til å bare legge pudder feks så du ikke blir blank på bildene. Og heller smink deg så likt deg selv som mulig. Det gjorde jeg og ble superfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle frisører er like flinke til og sminke. Hva med og gå til en hudpleier i stedenfor eller teste ut andre frisører ? Er jo snakk om en stor dag og en vil jo være så perfekt som mulig og det er ikke noe god følelse og føle at sminken ikke ser ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med startos, få henne til å bare legge pudder feks så du ikke blir blank på bildene. Og heller smink deg så likt deg selv som mulig. Det gjorde jeg og ble superfornøyd.

Det er bare det at jeg er ikke flink med sminke.. Bruker sminke hver dag, men det er altså sort eyeliner og mascara. Streken er like tykk hele veien og det er virkelig bare en hverdags make up.

 

Jeg har prøvd, men klarer det bare ikke så vil så veldig gjerne bli sminket delikat og pent på den store dagen.. :( Tror frisøren egentlig er flink, men det blir bare ikke vakkert på meg :(

 

Men har dere nien mening ang det jeg sa om eyeliner over øyet?

 

Blir helt lei meg jeg, vil så gjerne være på mitt vakreste den dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å smink deg hos noen andre, sikkert flere å velge mellom. Ikke alle er like flinke. Noen frisører er også makeupartister mens andre er bare frisører som også sminker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv en annen en, og se om hun forstår deg bedre. Eller gå å hør med bodyshop om å legge en lett sminke til deg. De gjør vel det gratis? Spør på en ren sminkebutikk om hjelp, da de fleste der er utdannet innen sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å smink deg hos noen andre, sikkert flere å velge mellom. Ikke alle er like flinke. Noen frisører er også makeupartister mens andre er bare frisører som også sminker.

Det er på den samme salongen som jeg skal sette opp håret, jeg har ikke tid til å dra et annet sted for å bli sminket i tillegg.. var hun som skulle være den flinke på den salongen.

 

Har prøvd å finne bilder av vakker delikat sminke på lys hud, men ikke funnet noen, hadde kanskje hjulpet med bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk time til prøvesminking og sminketips på Makeup store, og kjøpte med meg sminken derfrå. Frisøren hjelpte meg litt med å gjere slik eg hadde fått tips om. Eg fekk skryt for naturleg og pen sminke.

Det dei tipsa meg om, var at eg berre skulle ha eyeliner på ytterste halvdel av augene, ikkje rundt heile auga, for å få eit våknare blikk. Ikkje legg eyelineren på våtlinja, då forminskar den auga, men legg den utanfor. Enkelte seier ein berre skal ha eyeliner på ytterste halvdel av augeloket og ikkje nede i det heile. Det går an å ha ein lys eyeliner på våtlinja for å gjere augene større.

http://www.tv2.no/mote/sminken-som-aapner-blikket-ditt-3738585.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener med eyelineren. Jeg klarer meg ikke uten. Bruker ikke våt men sånn blyant.

Hva slags look vil du ha? Det kan ofte se litt hardt ut med våt kajal hvis du ikke bruker så mye sminke til vanlig.

Kanskje du har en venninne som er flink med sminke? Det kan nok bli vel så bra resultat som en frisør som ikke helt skjønner budskapet ditt.

Sminke er så individuelt, så hun frisøren har sikkert en stil hun bruker å sminke, mens andre bruker en annen stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk time til prøvesminking og sminketips på Makeup store, og kjøpte med meg sminken derfrå. Frisøren hjelpte meg litt med å gjere slik eg hadde fått tips om. Eg fekk skryt for naturleg og pen sminke. Det dei tipsa meg om, var at eg berre skulle ha eyeliner på ytterste halvdel av augene, ikkje rundt heile auga, for å få eit våknare blikk. Ikkje legg eyelineren på våtlinja, då forminskar den auga, men legg den utanfor. Enkelte seier ein berre skal ha eyeliner på ytterste halvdel av augeloket og ikkje nede i det heile. Det går an å ha ein lys eyeliner på våtlinja for å gjere augene større. http://www.tv2.no/mote/sminken-som-aapner-blikket-ditt-3738585.html

Det var akkurat det jeg trodde, at eyeliner på halve øyet ville gjøre øyet større så lenge så lenge streken er over vippene!

Jeg fikk en prøvetime til siden jeg ikke ble fornøyd så skal spørre henne om hun kan prøve på den måten da. Håper hun gjør skyggene bedre også neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er flere look. Ikke alle er like delikate, men du finner noen innimellom.

 

En delikat sminke er must for meg når vi snakker brud. Alt etter hudtone, bør det brukes sarte farger i brun/orange/beige toner. Ferskenfarget ruge, ellers fundation i hudtone med passende pudder. Eyeliner eller kayal, jeg liker eyeliner for det er jo fest:) Og ikke glem vannfast mascara, kanskje også falske vipper?. Ellers en naturlig lipliner/leppestift som passer hudtone. Men det har jo noe også å si hvordan du sminker deg ellers også:) Så en som bruker sterke farger vil jo ikke se ut som seg selv om hun plutselig skal se helt naturlig ut.

 

Og sist men ikke minst ha pudder/ruge/liner/mascara/leppestift i veska:) For mye klemming blir det jo som regel, så å friske opp sminken er jo noe som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan fint ha en mørk eyeliner på øyelokket, men som noen andre sa så kan du begrense den til bare 2/3 av vipperanden. Når du gjør dette får du ''lengre'' øyne og ikke rundere. Dette trikset bruker Angelina Jolie hele tiden for å få en cateye-look på hennes ellers runde øyne. Bruk gjerne løsvipper bare helt i ytterkant av øynene for å forsterke effekten (dette blir superfint på foto og når du holder blikket ned)

 

Du har en våtkant oppe også, ikke bare den kjente på nedre øyelokk.. Du kan fint tightline den øvre våtlinjen med f.eks grå eller sort liner uten at det gjør øynene mindre. Dette trikset brukes for å unngå hudfarge mellom hårene og får vippene dine til å se fyldigere ut. Styr unna brun eyeliner på våtkanten.

 

Et annet tips (som mange glemmer): IKKE bruk solfaktor eller produkter med solfaktor denne dagen. Solfilter i f.eks foundation reflekterer blitzen hos fotografen og gjør ansiktet ditt grått/lysere enn resten av kroppen. Produkter med shimmer/glans i funker på samme måte, så bruk disse kun på steder der det er naturlig med highlight (over kinnben og på brynsben og neserygg f.eks).

 

Hilsen makeupartisten

Endret av LilleFie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du?

 

Både Body Shop og Kicks har make-up artister som hjelper til med brude make-up

 

Dessverre er det veldig mange frisører som ikke kan nok om sminke eller gjør det veldig sjelden.

Noen har bare et dagskurs fra skolen, andre kanskje et weekend kurs.

Men let etter en frisør som er utdannet make-up artist (6 mnd på skole)

Jeg er selv frisør og make-up artist med spesial effekter og har mye brud.

 

Viktig at det er naturlig, litt foundation og matt pudder, solpudder, mørke brun eyeliner, ABC skygge (lys på hele lokket, mørkere brun på globalen og litt lysere brun ut på kanten, vel duset sammen) maskara, naturlig lipliner og en semi glans lepestift er kjempe vakkert.

 

Ta og så undersøk litt i området ditt og ikke tro at frisøren blir sur for det blir den ikke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Må også ha eyeliner både oppe og nede, eller så er det noe som mangler. Frisøren sminket meg ferdig, og så la jeg selv på eyelineren. Da ble det perfekt! .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å google noen bilder som du kan se om er mer sånn du tenker. masse treff på "fair skin makeup"

 

http://www.girlishh.com/wp-content/uploads/2012/06/makeup-for-fair-skin.jpg

 

http://img.ehowcdn.com/article-new/ehow/images/a05/nt/a3/eye-fair-blonde-blue-eyes-1.1-800x800.jpg

 

http://nimsdivine.com/wp-content/uploads/2010/12/Fair-Skin-Makeup03.jpg

 

http://1.bp.blogspot.com/_b6_Ci3CdkjA/TE-oiFFboHI/AAAAAAAAAFw/5o3tD9KkKYw/s320/070308_theron_400x400%5B1%5D.jpg

 

det er kanskje lurt å bla gjennom å ta med noen bilder. det er ikke sikkert hun er dårlig å sminke, men kanskje kommunikasjonen på hva hun synes er pent og hva du liker ikke var helt på topp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke makeup-artist, men har en makeupgal søster som hele tiden gir meg tips.

 

For å åpne opp øynene, bruk bare eyeliner oppe. Jeg har veldig lys hud, og jeg pleier bruke en mørk brun farge. Den ser svart ut, men det blir ikke like hardt. Du kan faktisk bruke mørkebrun maskara også, det mykner også opp uttrykket litt. Også kan du enten ha en miiiiinitynn strek helt innerst i øyekroken, for så å lage den bredere fra ca. midt på øyet, eller så kan du som andre sier her legge den bare på den ytterste 2/3 av øyet.

 

Dersom du syns det blir for lite sminke å ikke bruke eyeliner nede kan du kanskje heller bruke en øyenskygge eller kajal som bare er 1-2 toner mørkere enn huden din til å lage en tynn linje under våtlinjen. Dersom du har eyeliner/kajal på selve våtlinjen vil det gjøre øynene mindre. Har du den under våtlinjen vil øynene se større ut. Selv bruker jeg verken kajal, eyeliner eller maskara nede, og det åpner blikket mitt veldig. En ting som også åpner blikket er hvit kajal på våtlinjen.

 

Ellers i forhold til farger vil jeg anbefale noe i denne skalaen. De til venstre er veldig fine. Matte skygger uten skimmer.

http://3.bp.blogspot.com/-VHBZrCrhnY8/T6l-jZsBmMI/AAAAAAAAArc/BvnXL1QhyKc/s1600/Urban-Decay-Naked-Palette.jpg

 

Noen bilder til inspirasjon (Emma Stone er lyshudet og utrolig pent sminket)

http://www.rachelgoodwin.com/wp-content/uploads/2011/05/emma-stone-met-fi.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_V_XFUu5ZlnE/TTZf7GBCF0I/AAAAAAAAAag/7nZCV3tZhgA/s1600/emma-stone-gg-2011-650x1024.jpg

http://behindthescenesmakeup.com/wp-content/uploads/2011/01/Emma+Stone+Critics+Choice+makeup.jpg

http://static.becomegorgeous.com/gallery/pictures/emmastone-hairstyle-2011-critics-choice-awards.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...