Gå til innhold

Hjerteformet livmor=seteleie alltid?


lillesvirre

Anbefalte innlegg

Jeg visste jeg kom til å føde et setebarn (keisersnitt). Jeg fikk beskjed om at jeg hadde en litt hjerteformet livmor. Ungen var også veldig mye større enn antatt på 4065 gr så han kom ikke ned. Jeg lurer på om andre i samme situasjon med hjerteformet livmor har hatt normal vaginal fødsel med nr 2 etter dette? Hvordan gikk det?

 

Jeg suger til meg all info så jeg vet hva jeg går til om jeg skulle bli gravid igjen. Har nemlig et sterk ønske om å føde normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei, Jeg tror ikke en litt hjerteformaet livmor skal ha så mye å si for fødselsforløpet neste gang, men dette vet nok fødselsleger, evt jordmødre mye mere om enn jeg.

 

Jeg hadde mistanke om at jeg hadde hjerteformet livmor, siden alle barna mine har ligget i tverrleie, og litt i skråleie. Dette hadde jeg vistnok ikke, men hadde litt annet som morkake foran fødselsåpning den ene gangen, ganske stor cyste på eggstokk en gang, og litt muskelknuter i livmor. Men de fant egentlig aldri grunnen til hvorfor mine la seg slik i livmoren.

 

Jeg har hørt at sjansen for at barn blir liggende i seteleie er større for førstegangsfødende, for eldre mødre, og hvis barnet har god plass (mye fostervann) evt. dårlig plass (todelt livmor). Det er vel også en litt større sjanse for seteleie hvis man har opplevd dette tidligere.

 

Krysser fingrene for at du kan føde normalt neste gang, tror du har gode sjanser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Vinglepetrine

Jeg har hjerteformet livmor og har hatt keisersnitt begge gangene. For meg er det umulig å føde vanlig fordi begge har ligget i tverrleie under hele siste trimester. Jeg er veldig glad for at jeg slipper å føde vanlig jeg, da, så for meg er det helt perfekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Min søster har hjerteformet livmor, og alle hennes tre barn er født i hodeleie. Sistemann var en stjernekikker, og selvfølgelig den tyngste av barna å få ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...