Gå til innhold

"vi er gravide" hvorfor skal mannen da drikke..


cindy85

Anbefalte innlegg

Denne syntes jeg er skikkelig teit.. Hvis vi er gravide, så bør vel mannen trappe ned på ting eller slutte helt også ikke bare oss damer.. Snakker om alkohol, røyk etc..

Hvorfor skal mannen ut å feste og kose seg, mens vi ikke kan.( vi kan jo dra på en fest, men ikke kose oss med et glass). Han skal da ha barn like mye som oss.. Og det er jo bare en tilfeldighet at kvinnen ble valgt til å være den som må bære frem..

Hva mener dere?

Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann får kose seg så mye han vil med øl :) Ingen av oss røyker så der er det ikke noe problem, men hadde han røyket, ville jeg synes det var ekkelt nå som en baby skal komme.

Når han drikker øl, så har jeg litt juice eller noe annet godt å kose meg med. Han drikker ikke mye uansett. Vil han på fest så er det greit. Jeg koser meg når jeg er alene hjemme :) Men nå tror jeg han har så mye å tenke på anng. babyen at det ikke frister å reis fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "tvinget" mannen min til å drikke tran i ren sympati for meg (kan nevnes jeg var litt veeeeel hormonell den kvelden, og jeg hater smaken av tran!). Etter det har han tatt tran hver kveld han også :P hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min har kuttet ned på alkoholen, men det er fordi han ønsker det selv.. Han sier at vi er igjennom dette sammen og at det er vi som må endre livsstil (altså slutt på rødvinsglasset etter jobb for hans del), og ikke bare jeg (som har kuttet alt)... Og jeg elsker han bare enda mer for det :) selvfølgelig tar han noen øl eller glass rødvin til maten på helgen eller med kompiser, men da har han alltid fiksa et alternativ som smaker noe bedre til meg slik at jeg ikke føler meg utenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hele utsagnet "vi er gravide" er skikkelig teit! Dere er jo ikke begge gravide, det er jo DU som er gravid. Når jeg gikk gravid syns jeg det var helt greit at mannen tok seg en fest. Han sluttet å røyke samtidig med meg da jeg ble gravid .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i hus er sambo like mye på fest som vanlig, og jeg er gjerne med, fordi vi bor på landet, og jeg må jo kjøre han. Så trenger jeg ikke kjøre han til festen, hjem igjen, så ut igjen for å hente han på nattestid, og hjem igjen... I det siste har det vært en del mer fester enn vanlig, men vanligvis er verken han eller jeg festmennesker i det hele tatt. Det er lite gøy når han drikker, men jeg nekter ham absolutt ikke å gjøre det.

Jeg synes det er helt i orden, selvom det ikke er så moro for meg, for det er JEG som er gravid, og det er jeg sjeleglad for. Jeg ville ikke vært uten følelsen av å ha babyen vår i meg. Jeg er stolt av å kunne bære det frem, helt alene! Akkurat nå føles babyen min, bare min! (bare 16 uker på vei, så er ikke noe far i hus kan merke til babyen enda, han kan bare merke ting på meg, som kvalme, trøtthet, sunnere mat osv...). Så vil sambo feste, skal han få lov til det! For det er jeg som er gravid, ikke VI ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge det ikke er snakk om fylla vær helg. eller når ting nermer seg slutten ser jeg ikke noen grunn til at di ikke kan drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har trappet ned, men drikker fremdeles. Ser ingen grunn til å skulle nekte han. Etter uke 30-35 blir det kun ett glass til maten på en lørdag f.eks med tanke på fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok drukket hvis det var omvendt så skal ikke klage på at han drikker. Kjæresten min drikker ikke noe særlig uansett så ser ikke på det som et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg mener at når folk sier vi er gravide, så syntes jeg det er teit hvis mannen er ute å fester. Hvis de er gravide kan vel han heller ikke drikke:) jeg nekter absolutt ikke mannen min å drikke og han drikker sjelden i utgangspunktet så det er ikke noe problem her, men syns bare det er teit å høre på " vi er gravide ..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min har hele tiden kunne ta seg en øl eller fest hvis han har lyst til det. Ser liksom ikke problemet med det. Fikk beskjed om at han kunne drikke alkohol frem til 3 uker før termin. Hvis det hadde vært omvendt så hadde jeg tatt meg et glass vin til maten i helgene jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke gravide; jeg er gravid.

Syns det blir helt fjollete å nekte mannen å drikke fordi jeg ikke kan.

Han røyker ikke da, for det hadde jeg aldri tolerert

( bestemte meg i 12 års alder for at jeg aldri skulle bli sammen med en som røyker )

Mannfolk som røyker bør hvis de ikke klarer å slutte ihvertfall aldri røyke i nærheten av sin kjære gravide kjæreste.

Et par uker før termin er det greit om han holder seg kjørbar, men såpass skjønner han uten å bli fortalt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEKTER å si "vi er gravide". å være gravid er en medisinsk tilstand for... :P JEG er gravid, VI venter barn.

 

Men ja, alkohol, røyking og festing.

Min samboer har så og si aldri lyst til å feste å drikke seg "supe full" lenger. Vi er begge 27 år. Han synes det er slitsomt. å ta seg en øl fredag kveld kan han gjøre, og det synes jeg han skal få også. Røyker gjør han, men du finner knapt noen som tar mer hensyn til andre enn han, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problem med at mannen har drukket alkohol mens jeg har gått gravid.. Men det skal sies at bare tanken og lukten av alkohol har fått magen min til å vrenge seg, så det har absolutt ikke vært et savn. Dessuten er mannen min av typen som ikke drikker seg fra sans og samling uansett, så det har ikke vært noe problem for oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe problem i det... hadde selvfølgelig vært kjedelig å sitte hjemme alene hver helg fordi mannen er på fest- men vi er familiefolk som sjelden er på fest, så de gangene det har vært noe, har jeg vært der sammen med han... greit å ha sjåfør! :P

Da er det mer "kosedrikking" av øl hjemme, så nå er det min jobb å kjøre/hente ungdommene som er på besøk hos andre osv. MEN når jeg er ferdig å amme, blir det min tur en stund å kunne kose meg med en øl eller to, så får han kjøre de! ;) Om han tar seg noen øl rett inn til fødselen skal nok gå bra, så lenge han ikke er dritings- det hadde blitt litt pinlig på sykehuset.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den kommende pappa'n burde kutte ned på alkoholen..nå som jeg snart er i uke 36 stikker han fortsatt avsted å drikker med kompiser når han skal se kamp..diskuterte med han og sa at jeg syntes han burde slutte når jeg er kommet så langt..han syntes jeg hadde et poeng,samtidig som han sa at det er jo bare 6 øl..!? syntes det er feil når fødselen kan skje når som helst, vil ikke at dattera vår skal treffe han for første gang når han har drukket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min kan få drikke om han vil det, men igjen - det er ikke ofte det skjer, av hans fri vilje! Skal innrømme at jeg ikke hadde likt det i de siste ukene før termin, men en fornuftig far ville skjønt det uten diskusjon. Hvorfor kan ikke han få drikke og stikke på fest når "vi gravide" kan være hormonell? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pizzadilla

Forloveden min må få lov til å gjøre hva han vil selv om jeg er gravid. Ingen av oss røyker og vi har heller ikke vært stordrikkere, så jeg blir ikke sittende hjemme hver helg uansett:-)

Selv om jeg må avslå så vil jeg ikke være en som sitter og kontrollerer han:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var med barnefaren på fest igår jeg. har null problemer med at han drikker. jeg er snart 28 uker på vei.

her hjemme har jeg en regel.

 

det er ikke lov å drikke om det er en arbeidsdag dagen etter.

 

og barnefaren har akseptert det, i alle de 5 årene vi har vært sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16 uker på vei, og vi skal på fest til helgen, og neste helg der igjen. Jeg ser på det som en selvfølge at mannen skal få drikke. Den om to uker blir nok ikke sååå hæla i taket, ettersom det er elgjakt dagen etter. Men det er jeg som er gravid, ikke han. Han trenger ikke dra på by'n å drikke seg dritings når det nærmer seg termin, men sånt gjør han heller ikke. Dessuten venter jeg jo barn i brøytesesongen, så det sier seg jo selv at han - som brøytemannskap- må være edru om vinteren ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 14 og vi har ikke fortalt det til noen ennå. På grunn av dette har ikke jeg reist på så mange fester (for da må jeg bortforklare hvorfor jeg ikke drikker).

 

Da synes jeg det er greit at han ikke drar på fest hver helg heller, men det skjønner han jo av seg selv. Han har likevel vært ute med venner noen ganger (kanskje 5-6 ganger siden jeg ble gravid), og tar seg gjerne noen pils til en fotballkamp uten at jeg ser noen som helst grunn til å ha noe i mot det.

 

Når det nærmer seg termin er det greit hvis han ikke drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg 31 uker, og her får mannen drikke en stund til.

har sagt at den siste måneden så får han ikke drikke fordi det kan skje noe, og det er han enig i selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...