Gå til innhold

Kjøper dere sko med skolisser til 4-5 åringen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater sko med skolisser til min 4,5 åring fordi han da blir avhengig av hjelp. Klarer ikke knyte lisser selv, og vil at han skal føle seg selvstendig i barnehagen osv.

Får sikkert spydige svar at det bare å lære seg å knyte..

 

Men idag har jeg vært på utkikk etter høstsko uten lisser, uten hell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fornutig tenkt av deg. Er lærer på 1 trinn i år og det er maaaange skolisser å knyte hvert friminutt, kunne ønskemforeldremkjøpte sko som barna klarte å få på selv.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i sko med borrelås både til 4 åringen og 8 åringen. Synes utvalget er veldig bra, enten med borrelås eller med sånn strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 åringen min har ett par med skolisser, det bare ble sånn da det var få "kule" sko å velge mellom, men liker bedre borrelås gitt ;)

 

Lissene gikk opp hele tiden og jeg tror ikke de i bhg orka/hadde tid til å knytte de hele tiden.

 

Det positive med lisser var jo at guttungen ble ivrig på å lære seg å knyte, men så fikk han det ikke til og da ble det jo heller bare ett irritasjonsmoment ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nok å gjøre når vi skal ut døra om jeg ikke skal knyte en haug skolisser også.

Så lenge borrelås finnes er det det som gjelder. å knyte skoene lærer de tidsnok når det trengs.

 

Har hatt Converse til et par av ungene, men de har nesten blitt stående ubrukt nettopp pga lissene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kjøpt geniale "låser" til å feste sammen lissene med,og stramme de.Altså sånne som henger på Snorer på vindjakker. Utrolig dårlig på å forklare ,men de selges hvert fall på gmax til 99 kr. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 5 og bruker str 26/27. Kan ikke huske at jeg har sett noen sko med lisser i så små størrelser, så hun har fortsatt bare borrelås og strikk-lisser. Når hun skal få sko med lisser kommer jeg til å lære henne å knytte selv før jeg sender henne i bhg/skole med det. Synes det er å skape unødvendig jobb og frustrasjon og sende barna med noe de ikke selv kan ta på seg. Unntaket er vel i såfall de minste barna som bruker "lær å gå sko". Slike sko har jo ofte lisser og disse barna er så små at de må ha hjelp uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...