Du som kjører med barnet ditt usikret i bilen i "bare" 30 kilometer i timen....
Skrevet 30 august 2012 - 22:18
Uten belte så vil en mest antagelig ikke overleve en kollisjon som er over 30 km/ t i timen.
Er det virkelig verdt å risikere ditt eget barns liv, fordi du ikke gidder å bruke 1 minutt på å sikre barnet ditt i setet?
http://www.tryggtraf...licShow;ID=1687
Snarvei til forumene
Skrevet 30 august 2012 - 22:20
Skrevet 30 august 2012 - 22:22
Og skal du først kommentere, sÅ ha i alle fall guts til Å stÅ fram med nick.
Skrevet 30 august 2012 - 22:31
Skrevet 30 august 2012 - 22:31
*bolla pinnsvin* skrev 30 august 2012 - 22:22:
Det er et anonymforum, sÅ da er det vel ikke sÅ unormalt Å være anonym. MÅ helt ærlig si jeg ikke leste sÅ mye i den andre trÅden. Kom til ditt innlegg. Men da har du vel tydeligvis blitt opplyst om det av andre. Ville bare vise til fakta og ikke hva enkelte mÅtte synse og mene. Da er du ihvertfall klar over det. Innlegget er ikke bare rettet mot meg. Men andre som ogsÅ mener det er helt greit.
Skrevet 30 august 2012 - 22:35
Anonym bruker skrev 30 august 2012 - 22:20:
Det at noen velger å ikke sikre barna sine i bilen betyr ikke at det er lovlig eller forsvarlig. Der politiet stopper foreldre med usikret barn, så blir barnevernet kontaktet.
Skrevet 30 august 2012 - 22:36
NormaJean skrev 30 august 2012 - 22:31:
Men da regner jeg med at ikke dere kjører i 30 km/t?
#8 Gjest_eelis+kian ♥_*
Skrevet 30 august 2012 - 22:37
Skrevet 30 august 2012 - 22:41
Om man mener jeg er et dårlig forbilde for mitt barn mht sikring, så greit nok, jeg tar den, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig, så ser jeg argumentet. Men farlig er dette ikke, det går jeg rett og slett ikke med på. ALLE gjør vi ting mht ungene våre i løpet av livet som er langt farligere enn dette.
Skrevet 30 august 2012 - 23:08
*bolla pinnsvin* skrev 30 august 2012 - 22:41:
Hva har det å si om det er bare 300 meter eller om det er 3 mil unna? Det kan fortsatt skje noe. Selvfølgelig er det mye farlig en kan utsette barnet for. Det betyr ikke det samme som at du trenger å utsette barnet for dette med vilje. Hva man mener her har ikke noe å si. Statens vegvesen har gjort tester og det er fakta. Da kan ikke du mene at det ikke en en potensiell dødsfelle, når det faktisk er det! Hvis du leser linken, så ser du det.
HI
Skrevet 31 august 2012 - 06:12
Skrevet 31 august 2012 - 06:20
Vi lar barna gå hjem fra skolen alene,
Vi lar de krabbe i trappen.
Mange av dere røyker rundt barna.
Mange tar et glass vin når barna sover.
Vi lar de klatre mange mange meter opp i lekeaperater.
Vi lar de sykkle-
Jeg må si meg enig om du hjemme på tunet lar barnet sitte i bilen i sakte sakte fart er ikke det farlig.
Det var dette med å ikke kaste sten i glasshus....
Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke begås mot deg selv."
Skrevet 31 august 2012 - 06:52
Hos oss er det ett par av familiemedlemmer/venner som har kommet med forslag om at ungen kan da vel sitte på med oss opp, selv om vi ikke har stol. "Det er bare 200 m" Jeg driter i om det 200 meter eller 200 km, mine barn skal alltid sikres, og det mener jeg andre barn også bør.
Men man velger sine kamper, og dette er en av mine kamper. Dere andre har andre kamper dere velger fremfor sikring. Dessverre er mennesker ulike og tar ulike valg i livet. Jeg velger å sikre mitt kjæreste på best mulig måte, uansett.
Skrevet 31 august 2012 - 06:55
Det gjelder oss voksne også. Jeg har en venninne som ikke gidder å ta på selen på seg selv. Det er vel så ille det.
Skrevet 31 august 2012 - 07:06
Anonym bruker skrev 30 august 2012 - 22:18:
Da jeg var liten, satt jeg på fanget til morfar og kjørte. Plutselig fikk han krampe i foten og mistet kontrollen. Han fikk ikke bort foten fra gasspedalen og krasjet i en mur i 40 km/t. Skulle bare kjøre 200 m fra postkassen. Så ting kan skje. Jeg tar ingen sjanser. Heldigvis gikk det fint den gangen, bare noen brukne ribbein og hjernerystelse, men det kunne gått så mye verre.
Har også hørt om noen som bare ikke hadde spent 1-åringen fast i baksetet. De skulle også bare en kort tur. Så endte de med å få en bil i sida. Selv hadde de ikke gjort noe galt, det var han som skulle kjøre ut fra tunet sitt som brøt vikeplikten. Men som du ser; ikke vanlig at ulykker er planlagt. Det kan alltid skje noe.
Skrevet 31 august 2012 - 07:38
Anonym bruker skrev 31 august 2012 - 06:20:
Vi lar barna gå hjem fra skolen alene,
Vi lar de krabbe i trappen.
Mange av dere røyker rundt barna.
Mange tar et glass vin når barna sover.
Vi lar de klatre mange mange meter opp i lekeaperater.
Vi lar de sykkle-
Jeg må si meg enig om du hjemme på tunet lar barnet sitte i bilen i sakte sakte fart er ikke det farlig.
Det var dette med å ikke kaste sten i glasshus....
Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke begås mot deg selv."
Skrevet 31 august 2012 - 07:46
Det var den ufarlige delen av hva som kan skje.