Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Det er så mange dumme (!) spørsmål her inne!!

• Logg inn for å svare
23 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:26

Jeg er ikke en av de hissige damene som har frekke kommentarer til alle innlegg her, da jeg holder det meste for meg selv:)
Vet man heller ikke trenger å lese det som irriterer èn, men .. Jeg kan lese overskriften,så tenker jeg at det må være litt mer utdypende om jeg går inn på innlegget.. så er det like dumt som det virket..

Hvordan kan jeg slutte å grue meg?
Hvorfor blør jeg?
Når slutter jeg å blø?
Hvordan få mannen til å like meg?

Dra til psykolog, dra til lege, prat med mannen!

Damene her inne er da ikke noe forbanna Orakel heller, og kan ikke komme med noe bedre svar på slike spørsmål.
(Nå mener jeg alle forumene her, ikke bare anonym)
Argh.. nå skal det sies at jeg er 35 uker på vei, og begynner å merke det godt på hormonene :P
Men jeg syns det blir så mange spørsmål her inne som er HELT UMULIG å svare på.
Phu ... liten utblåsning.. som dukker opp ofte her..:P

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:29

Kan være litt enig. Er mange ganger jeg tenker at HI må være dum.. Feks så er det mange innlegg der HI spørr om hun bør ringe legen\føden for div ting som er ganske selvsagte..

Men igjen så skjønner jeg jo at de kanskje ikke helt vet, har panikk, eller er litt nervøse.. Men allikvel, blir litt oppgitt.

#3 Mandalas

Mandalas

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 591 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:30

Jo, andre kan komme med bedre svar enn det jeg selv sitter med. Hvertfall på feks "hvordan kan jeg slutte å grue meg?". Det kan være plenty av damer her som allerede har funnet veien dit, og som kanskje vil dele med seg av sine erfaringer. Ikke alt man vil/ kan dra til psykolog og lege med, og da er det iblant genialt å få høre andres erfaringer. Noe av det kan jo funke for andre også ;)

#4 Amelita^

Amelita^

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 193 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:31

Det er jo det dette forumet er for. Ikke alle som ønsker å gå til lege, snakke med mannen eller psykolog. Noen liker best å få svar fra likesinnede, kanskje med samme problemer og ikke minst, få være anonym.. jeg skjønner det veldig godt

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:31

Vis innleggAnonym bruker skrev 30 august 2012 - 11:29:

Kan være litt enig. Er mange ganger jeg tenker at HI må være dum.. Feks så er det mange innlegg der HI spørr om hun bør ringe legen\føden for div ting som er ganske selvsagte.. Men igjen så skjønner jeg jo at de kanskje ikke helt vet, har panikk, eller er litt nervøse.. Men allikvel, blir litt oppgitt.
Ja det er nettopp det.. forstår jo at mange spør her for å få erfaringer og tips fra andre som kanskje har vært i like situasjoner.. men det må da gå ann å skjønne selv hva som er lurt av og til.. f.eks om man skal ringe føden som du sier.
Eller at man kanskje fortstår at vi her inne ikke kan svare på om det er lurte å ta en graviditetstest nå eller om de bør vente :P

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:32

Jeg er enig i at det mange dumme spørsmål her inne, og bidrar ofte med det selv også.. :P
Men jeg synes det er godt å kunne stille dumme spørsmål, ting jeg ikke snakker så godt med venner om, her inne.
Ting jeg tenker på, føler osv som jeg med en gang synes blir bedre bare jeg får sagt til noen. Kjempe praktisk å være anonym da :D

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:33

Men f.eks ; "Hvordan slutte å grue meg til fødsel?"
Jeg forstår personen, men allikevel så kan ingen her hjelpe med det. Det spørs jo helt på henne selv.. Skjønner ikke hva svarene her kan hjelpe for..

HI

#8 Amygdala84

Amygdala84

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 245 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:34

Toppen kransekaka er spørsmålene på spåforum, særlig de av typen:

"Jeg hadde sex for over to uker siden og jeg har ennå ikke fått mensen. Kan noe pliiiiis se om jeg er gravid?"

Jeg har så lyst til å svare: "Hva med å kjøpe en graviditetstest, kanskje?!"

#9 Musemorbr /

Musemorbr /

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 840 Innlegg:
  • StedNord i nordland

Skrevet 30 august 2012 - 11:34

Den som spør dumt, kan kanskje fremstå som dum en liten stund. Men den som ikke tør spørre, i frykt for å bli sett på som dum, vil forbli dum. :P
Man kommer ganske langt med sunn fornuft, en positiv innstilling, og kanskje litt sjokolade nå og da. :D

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:35

Vis innleggAmygdala84 skrev 30 august 2012 - 11:34:

Toppen kransekaka er spørsmålene på spåforum, særlig de av typen: "Jeg hadde sex for over to uker siden og jeg har ennå ikke fått mensen. Kan noe pliiiiis se om jeg er gravid?" Jeg har så lyst til å svare: "Hva med å kjøpe en graviditetstest, kanskje?!"
Jaaaaa nettopp!!! Det er sånne ting jeg mener :P haha .. man kunne listet opp 5 mal-svar, som kan brukes på de aller fleste spørsmålene som blir stilt her :P

#11 Amelita^

Amelita^

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 193 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:35

Vis innleggAnonym bruker skrev 30 august 2012 - 11:33:

Men f.eks ; "Hvordan slutte å grue meg til fødsel?" Jeg forstår personen, men allikevel så kan ingen her hjelpe med det. Det spørs jo helt på henne selv.. Skjønner ikke hva svarene her kan hjelpe for.. HI

Da kan de som også gruet seg til fødselen fortelle om forskjellige tankemåter man kan prøve å bruke, avspenningsteknikker, tipse henne om å snakke med en jordmor om det, osv osv...

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:36

Vis innleggAmelita^ skrev 30 august 2012 - 11:35:

Vis innleggAnonym bruker skrev 30 august 2012 - 11:33:

Men f.eks ; "Hvordan slutte å grue meg til fødsel?" Jeg forstår personen, men allikevel så kan ingen her hjelpe med det. Det spørs jo helt på henne selv.. Skjønner ikke hva svarene her kan hjelpe for.. HI
Da kan de som også gruet seg til fødselen fortelle om forskjellige tankemåter man kan prøve å bruke, avspenningsteknikker, tipse henne om å snakke med en jordmor om det, osv osv...
Nettopp, og derfor tenker jeg at man selv bør klare å resonere seg fram til at det er lurt å ta en prat med legen eller jordmoren sin!

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:37

Klassikeren: Er jeg gravid??? Er jo bare "best"!
TA EN GRAVIDITETSTEST DA VEL!!! Det er faktisk INGEN her inne som kan svare folk på om de er gravid. Djiiiises!

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:41

Jeg er veldig enig! Og hvorfor stille det samme spørsmålet om og om og OM igjen. Jeg pleier ALLTID å Google før jeg spør om spørsmål her! Man får jo så og si akkuratt de samme svara av å Google som vi hadde fått av å stille samme spørsmål 100 ganger her!!!

#15 Amelita^

Amelita^

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 193 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:43

Vis innleggAnonym bruker skrev 30 august 2012 - 11:37:

Klassikeren: Er jeg gravid??? Er jo bare "best"! TA EN GRAVIDITETSTEST DA VEL!!! Det er faktisk INGEN her inne som kan svare folk på om de er gravid. Djiiiises!

de fleste er det vel kanskje for tidlig å ta en test men så lurer de på tidlige sympomer?
hva er vitsen med å gjøre narr av andres spørsmål?

#16 Pregosaurus kverulantus

Pregosaurus kverulantus

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 119 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:44

Vis innleggAnonym bruker skrev 30 august 2012 - 11:41:

Jeg er veldig enig! Og hvorfor stille det samme spørsmålet om og om og OM igjen. Jeg pleier ALLTID å Google før jeg spør om spørsmål her! Man får jo så og si akkuratt de samme svara av å Google som vi hadde fått av å stille samme spørsmål 100 ganger her!!!

Hvis man brukte google så hadde man ikke trengt forum vel? For de aller aller aller fleste problemstillinger og spørsmål som luftes her, finnes på google.

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:45

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar!

Og her inne florerer det av de!

Noen spør:

*Hvor gamle bør barn være før de får gå på sirkus?
Svar: Du er et ONDT menneske og en dårlig mor som tar med barnet og støtter dyremishandling.

*Når tid bør man søke barn fri fra skolen?
Svar: Du er et egoistisk og dumt menneske som tar barna ut av skolen uansett grunn.

*Hva har barna deres i matboksen?
Svar: Har de kjeks med en gang i mnd er du en dårlig mor og kommer til å få feite og late barn.

*Hva gir man til 18 års dagen?
Svar: Du har en bortskjemt drittunge.

Osv, osv, osv....

Hva er det med de som ikke kan svare på et enkelt spørsmål uten å trekke inn sin personlige mening om alt? Er de sånn IRL også? Hvor mange venner har sånne mennesker, tenker jeg?

#18 Musemorbr /

Musemorbr /

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 840 Innlegg:
  • StedNord i nordland

Skrevet 30 august 2012 - 11:46

Du hi... Selv om du er hormonell i din graviditet, synes jeg ikke du skal være slem med hun som er redd i sin. Selv om du synes hennes spørsmål er dumt, er det faktisk viktig for henne. Det er noe jeg synes man skal respektere, hormonell, eller ikke. :)
Man kommer ganske langt med sunn fornuft, en positiv innstilling, og kanskje litt sjokolade nå og da. :D

#19 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:52

Snakk for deg selv HI.
Jeg er ett orakel :-P

#20 *bolla pinnsvin*

*bolla pinnsvin*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 521 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 12:04

Æsj, alt går stortsett, men det jeg kan bli litt nuts av er de som spør om sånne ting som når utbetalingsdatoen for trygda er og andre ting man helt enkelt kan søke opp på nettet. Enkle fakta som det tar lenger tid å poste innlegg om enn å søke opp.