Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Seteleie i uke 32

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Elin862

Elin862

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 11:07

Hei!

Da jeg var på kontroll i uke 28 såg legen ved hjelp av ul at babyen låg i seteleie, men mente det var enda god plass til å snu seg. På jordmorkontrollen for noen dager siden (uke 32), mente jordmor at babyen fortsatt ligger i seteleie, og at hun knapt var bevegelig nede i bekkenet.

Betyr dette at ho allerede så godt som har festet seg, og jeg må belage med på setefødsel? Er det ikke veldig tidlig å feste seg allerede nå? Det skal nevnes at den siste uka har det vært et veldig nedpress, og kynnere som kommer tett. Kan dette ha noe med leie å gjøre??

Et spørmål til: Jeg har på innsiden av kneet på den ene foten fått noen veldige åreknuter, som ser ut som har eksplodert inni der. Disse gjør vondt når jeg går, og blir ekstremt varme i forhold til resten av foten. Jeg går med støttestrømper, dette lindrer litt, men ikke mye. Spørmålet er om dette kan være farlig når de er så varme og klumpete. Kan det feks føre til blodpropp, el.lign?

Takk for en veldig fin side!!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Kristina

Jordmor Kristina

Ivrig bruker

• Moderator
  • 1 444 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 22:08

Hei du!

Det er fremdeles muligheter for at barnet snur seg til hodeleie - litt avhengig av barnets størrelse og plassen i livmoren Man tenker at det ihvertfall skal være muligheter frem til uke 36, noen ganger etter det også. Om barnet fremdeles ligger i seteleie i uke 36, kan det gjøres forsøk på å snu barnet.

Det er flott at du bruker støttestrømper og at det hjelper litt. åreknuter er heldigvis i de fleste tilfeller ikke farlig, men ubehagelige. Om de blir veldig vonde, røde og varme skal du allikevel få legen til å ta en kikk på dem.

Masse lykke til videre i svangerskapet