Gå til innhold

Kolikk og sukkervann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår lille frøken plages med magen. Vi har nå erfart at sukkervann med 1 dl vann og 2 ts sukker har veldig god effekt. Jeg synes allikevel det er fælt å "dytte" i babyen sukker flere ganger i døgnet, og lurer på hvor ofte og hvor lenge andre har brukt sukkervann?

 

Kan legge til at vi har prøvd oppløsning med mindre sukker, fennikelte, masasje,probiotika, kiropraktor og jeg er nøye med at hun ofte tas opp for å rape under måltidet. Har også kuttet ut noen matvarer jeg tror hun har reagert på.

 

Sukkervann er jo en billig og enkel smertelindring selv om det ikke gjør noe med problemet. Vi har en time igjen hos kiropraktor, og vurderer å prøve ut andre alternativer hvis vi ikke opplever bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første hadde kolikk da han var liten og her var også det eneste som hjalp sukkervann. Jeg pleier å spøke med å si at han er vokst opp på sukkervann :).. Jeg fikk også anbefaling om å gi han dette av leger og sykepleiere da dette hjalp han stort. Han har ikke tatt skade av dette og er i dag en sunn og frisk (snart) 18-åring! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Føler med deg! Hadde også ei tulle med kolikk! Vi brukte å koke opp sukkervann på kvelden. Ca en desiliter. Vi gav 5ml hver gang iløpet av natten. Ca hver time ettersom hvor mye hun grein. Pleide også å spurte på tutten- så suttet hun på den og var vi heldige sovnet hu. Spurte lege og helsesøster- sukkervann er IKKE farlig!

 

Hold ut. I tre fire måneders alderen avtar det. Vi har nå ei tulle på 6,5mnd. Merker ikke noe til kolikken- men hun har enda søvnvansker som følge av den. Men heldigvis ikke den utrøstelige gråten som aldri stopper!

Vi prøvde alt fra ammete til kiropraktor. Men følte bare tiden hjalp. Sukkervann hjalp der og da. Byssing og bæring hjalp. Og å sykle mye med beina på dagtid for å få ut luft!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde gitt sukkervann med god samvittighet så lenge og ofte som nødvendig, om det hjelper. Bedre å ha en rolig baby, enn en baby som hylskriker av smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...