Noen andre som jobber i bhg her ?
Skrevet 20 august 2012 - 09:59
Hva gjør jobben deres for å tilrettelegge. Sånn at du kan være på jobb lengst mulig???
Hos oss har vi en sandkasse som det stinker kattebæsj av, har sagt til HMS ansvarlig at skal jeg nærme meg den sandkassa må sanda byttes ut og kattenett kjøpes inn.
Vi har også hatt barn tidligere som har hatt den 5 barnesykdommer, greit å sjekke om man kan bli smittet av denne.
Styrer sier jeg får være flink å ikke løfte på barna, men dere som jobber i bhg vet at dette er umulig.
I ukene fremover er jeg 50 %sykemeldt pga kvalme og oppkast så jeg begynner på jobb kl 11, 12 og 12.45.
Dette funker ganske greit, selv om jeg har hatt noen dobesøk på jobb også. Men ønsker meg tilbake til 100 % så fort formen er bedre.
Snarvei til forumene
Skrevet 20 august 2012 - 20:02
Skrevet 21 august 2012 - 09:05
Skrevet 21 august 2012 - 10:18
Bare prøv å gjør det beste ut av alt jenter! Da jeg var gravid med snuppa mi jobbet jeg i en nyoppstartet bhg, ped leder med 14 ettåringer. Jobbet sikkert 120% om ikke mer, helt til jeg gikk ut i permisjon. Det resulterte i (mener jeg), et stresset foster, for liten vekst de siste to månedene, for lite fostervann, for lang navlestreng, liten vekt ved fødsel og for tidlig fødsel. Jeg er nokså sikker på at det ville vært et litt annet utfall om jeg hadde kjent litt mer på mine egne følelser og begrensninger den gangen.
Ta hensyn til dere selv!
Skrevet 21 august 2012 - 18:54
Skrevet 21 august 2012 - 19:06
Skrevet 21 august 2012 - 20:44
http://www.klikk.no/...ticle767004.ece
Skrevet 22 august 2012 - 08:16
Kanskje vi kan hjelpe hverandre til å se nye løsninger slik at vi alle får tilrettelagt på en god måte?
Her har jeg iaffal en leder som er veldig innstilt på å gjøre det beste for sine ansatte, så jeg er helt sikker på at hun vil høre om jeg kommer med noen forslag til hvordan ting kan bli enklere for meg.
Skrevet 22 august 2012 - 09:00
Ha en fin dag alle sammen :-)
Nå må jeg stikke på jobb :-)
Skrevet 26 august 2012 - 09:31
L&L skrev 20 august 2012 - 09:59:
Hvordan gjør dere det med de timene før du starter på jobb? siden du begynner senere enn de vanlige vaktene tenker jeg. er det noen andre som jobber de timene som er før du selv begynner?
Skrevet 26 august 2012 - 11:53
Skrevet 26 august 2012 - 12:47
Jeg er som deg og har allerede dårlig samvittighet for at jeg kommer til å forsvinne fra jobb om jeg ikke blir bedre snart. Men man må jo bare tenke på seg selv og den lille i magen.
Skrevet 08 november 2012 - 12:59
Hvordan går det med dere?
Jeg er nå i uke 19+2 og jobber fortsatt 100% på småbarns avdeling. Men begynner å bli sliten og noen dager er ryggen vond. Jeg synes det er vanskelig å be om tilrettelegging
Skrevet 08 november 2012 - 16:35
Skrevet 08 november 2012 - 16:48
Vi har hatt prøverør og fra innsett har jeg fått beskjed om å holde meg unna løft. Skal søkes om tilretteleggingstilskudd etterhvert for at noen skal ta detryngste arbeidet for meg, men foreløpig fungerer jeg normalt igjen, men kan eks få kjøkkenarbeid eller vær første voksne ut i stedenfor å være i garderoben i påkledningssituasjoner
Skrevet 08 november 2012 - 17:14
Skrevet 08 november 2012 - 19:54
Jeg jobber på småbarns avd og er i uke 6+1
Jeg har ikke sagt noe til de andre enda og gjør som jeg har pleid å gjøre =)
Skrevet 08 november 2012 - 20:19
Jobber 100% enda og det går veldig bra, for deter på kvelden jeg er veldig kvalm og trøtt, og dette går ikke ut over jobb.
Dette er en kommunal barnehage med dårlig råd, så her er det ikke snakk om noen tilrettelegging nei. Jeg har tre supre damer som er utrolig forståelsesfull sammen med meg på avdelinga,så de kommer til å holde meg i ørene slik at jeg ikke overanstrenger meg:)
dette er barn nr.tre, og jeg er spent om hvor lenge jeg holder. Håper på så lenge som mulig selvsagt, selv om jeg tror ikke målet er å jobbe 100% så fryktelig lenge, men 80% er fint, en fridag til å komme seg på er alltid fint å ha.
Til deg som jobber i privat barnehage og får en som går sammen med deg:herlighet du er heldig!!Enn at det skal være så stor forskjell på privat og kommunal, og ikke minst kommunal seg imellom??
Men jeg vet med meg selv at når magen kommer og det begynner å bli tungt og vondt å bøye seg så kommer jeg til å ha evig dårlig samvittighet fordi det blir mer løfting på mine fine kollegaer...
Skrevet 10 november 2012 - 12:11
Jeg jobber 100 % på småbarns avd med 14 stk på 1 og 2 år. Jeg og kjæresten bor i hver vår by, og huset hans driver vi å totalrenoverer før jeg kan flytte ned sammen med min 4 åring og babyen. Er i ca uke 8 og er veldig kvalm og sliten, og syns det er vanskelig med jobben. Avd leder er ikke flink til å tilrettelegge, hun er lite på avd og gjør mye annet mens hun er på jobb. Og syns det er vanskelig å måtte be de andre gjøre alt jeg ikke burde, det blir jo en ekstra byrde for dem. Jeg orker ikke bidra med husprosjektet, klevask og husvask, jeg føler jeg ikke strekker til for 4 åringen min.
Hvordan kan jeg legge frem dette for legen min?
Hun var ikke veldig villig til å sykemelde meg under første graviditet, da pga bekken smerter (som jeg fortsatt plages med så mange år senere)
Skrevet 10 november 2012 - 18:44