Gå til innhold

Bahhh, sliter så med jentenavn..På jakt etter et sterkt, "kult", sjeldent enkelt navn


Milly ♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med Ingelin? Sterkt og feminimt på samme tid. Ikke så vanlig, men heller ikke merkelig :)

 

Har det på min liste hvis jeg en gang får jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig, synes dere virkelig Pia, Mia, Mie, Mina, Fia, Mille, Lilah og lignende er STERKE kvinnenavn? Jeg forbinder det med navn på svake småjenter i helrosa kjoler som reddes av en eller annen helt i litt halvgamle tegnefilmer, eller hundenavn på små irriterende gneldrebikkjer... Beklager!

 

Når noen sier sterke kvinnenavn ser jeg for meg mer noe en voksen kvinnelig heltinne som ikke TREN GER å reddes kunne hatt selv, et litt mer "voksent" kraftfullt navn om dere skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konnotasjoner til navn er jo ofte svært individuelle. Jeg forbinder ikke Pia/Mia/Fia/Mille ol med sterke navn, men det kan jo hende at andre gjør det. Kanskje de kjenner ei sterk dame som heter Mia eller Fia - og dermed blir navnet sterkt for dem.

 

Uansett er det jo ikke navnet som avgjør om barnet blir ei rosa prinsesse eller superwoman. Du kan godt døpe en unge Brynhild - og få ei sukkersøt, rosa prinsesse med glitter og stjerner - eller du kan døpe ei jente Mia Isadora - og få en OL-mester i kulestøting. For å sette det litt på spissen :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Live <3 likte det så godt før jenta blei født og er bare blitt mer ig mer glad vi valgte det. Enkelt, fint og passer til små tøffe jenter ;) syns jeg da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er sterke kvinnenavn er jo veldig individuelt. Jeg synes Kim og Robin er sterke kvinnenavn, men jeg ville ikke kalt datteren min det fordet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla!!

 

Syns jeg er kjempekult, men får ikke samboer med på det... Tror han nesten syns deter litt FOR kult...på en måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med...

 

Lara

Lana

Fiona

Ava

Alva

Elena/Eleni

Dina

Delia

Xenia

Aria

Kira

Ine

Saga

Elly

Edda

Una

Eline

 

Beklager hvis noen allerede er nevnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig mange fine forslag! Helt overraskende at så mange av dere har innspill. Vi har fortsatt ikke bestemt oss. Kanskje det faller på plass når vi ser henne. Bare litt over en uke igjen, så dette blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...