Gå til innhold

Bahhh, sliter så med jentenavn..På jakt etter et sterkt, "kult", sjeldent enkelt navn


Milly ♥

Anbefalte innlegg

Vil gjerne ha innspill i forhold til valg av jentenavn.

Hadde egentlig Ella som nr. 1 på lista. Har blitt i tvil da det begynner å bli så vanlig, samt at pappaen mener det er litt lite spennende. Storebror har et sterkt,sjeldent, kort navn, som er lett å uttale. Pappaen har kommet med Pia som et forslag, jeg syns dette er litt "hardt", og vet det er ofte brukt på hunder. Men er ikke helt fremmed for det.

Så da lurer jeg på om noen har synspunkt på navnene Ella og Pia, evnt om dere har noen andre forslag? .Andre navn vi har diskutert uten helt å ha blitt fortrolig med noen av de er Tine, Sannna, Lilly, Elvira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min jente heter Ella,men ho er akkurat gammel nok til at det ikke blir 5 på dusinet i klassen.

bikkja til mine foreldre heter Pia, så jeg forbinder det med hund, noe du også drar frem.

Elvira er et fint navn synes jeg, eller Mie.

Hadde jeg ventet en jente nå,så hadde det blitt Mie, Mille eller Alida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Vida er søtt, kunne vært et mulig alternativ, men spørs om jeg får med mannen på det. Han vil at navnet skal være et som folk har hørt før, men allikevel er sjeldent brukt. Er nok på jakt etter et litt (men ikke veldig)sjeldent navn.=) Skal ikke være lett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ganske lik smak og kriterier/ønsker som oss, dessverre er problemet det samme også ;) Vi har tenkt på Ella, Vida, Anna, Alma, Elise, Ida, Jenny, Lilly, Otilie, Otelie osv, men ingen føles helt riktig. Så jeg vet ikke om jeg har noe særlig tips i grunn.. evt Molly, Bea, Olea, Oline, Synne, Thale, Tora, Tiril, Siril...? Dette blir nr 2 for oss, hadde aldri trodd at jentenavn skulle være vanskeligst ettersom vi fant det så fort sist, så denne tråden tror jeg at jeg må følge for tips selv også :)

Endret av mibella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si meg enig; Ella er ikke så spennende, og dessverre langt fra sjelden idag... Pia var svært vanlig for endel år tilbake. Elvira er et utrolig nydelig navn som jeg gjerne hadde brukt selv :)

 

Timea

Silja

Alvira

Alvine

Tindra

Tilda

Tinnea

Milja

Amelia

Noria

Nea

Augusta

Elona

Elanor

Celia

Emine

Lucia

Lova

Eloise

Hennika

Evine

Freja

Isolde

Eialin

Iselilja

Minna

Minah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt både Ella og Pia:)

 

Kjenner ikke noen barn som heter Ella, men kjenner en liten Pia.

Av disse to ville jeg valgt Pia. Kjempe stilig:)

 

Hva med Eira?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si meg enig; Ella er ikke så spennende, og dessverre langt fra sjelden idag... Pia var svært vanlig for endel år tilbake. Elvira er et utrolig nydelig navn som jeg gjerne hadde brukt selv :) Timea Silja Alvira Alvine Tindra Tilda Tinnea Milja Amelia Noria Nea Augusta Elona Elanor Celia Emine Lucia Lova Eloise Hennika Evine Freja Isolde Eialin Iselilja Minna Minah

Takk for mange spennende forslag! Skriver opp noen på lista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ganske lik smak og kriterier/ønsker som oss, dessverre er problemet det samme også ;) Vi har tenkt på Ella, Vida, Anna, Alma, Elise, Ida, Jenny, Lilly, Otilie, Otelie osv, men ingen føles helt riktig. Så jeg vet ikke om jeg har noe særlig tips i grunn.. evt Molly, Bea, Olea, Oline, Synne, Thale, Tora, Tiril, Siril...? Dette blir nr 2 for oss, hadde aldri trodd at jentenavn skulle være vanskeligst ettersom vi fant det så fort sist, så denne tråden tror jeg at jeg må følge for tips selv også :)

 

Akkurat sånn vi har det. Ingen føles helt riktig, og det er så uvant når vi var så sikre på storebror. Men tar med meg endel av forslagene videre til familieråd. Kanskje faller vi for ett av de =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For artighets skyld gikk jeg gjennom slektstreet mitt, og fant følgende jentenavn (litt utenom de vanlige):

Serianne

Elen

Allis

Indianna

Mallena

Olida

Haga

Alet

Mali

Nille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har ei som heter Pia og hun er veldig fornøyd med at hun vet om en hund som heter det samme. Så det er ingen hindring hvis dere synes navnet er fint.

Alternativer kan være:

 

Fia

Anora

Alva

Olive

Aina

Luna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med et litt annerledes navn. Hva med Vårin? Har en niese som heter det, men kjenner ingen andre.. Ellers liker jeg også Villemo og Abelone veldig godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte det samme når vi skulle ha vår jente. Jeg hadde Luna og Embla som favoritter inn på fødestuen, men kom ut med en datter som heter Vilja. Det bare datt ned mens vi var der inne. Det er et sjeldent navn (mange som ikke har hørt om det, jeg hadde ikke det...)men det er fler og fler som heter det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...