Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Noen som vet? (hoste + vondt i magen)

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 |*Mamma til A*|

|*Mamma til A*|

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 61 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 01:00

Hei på dere;-)
Jeg lurer på om det er noen andre som har kraftig hoste og er gravid?? Eller har peiling på dette?
Altså, jeg har nå hostet siden forrige mandag og var til legen på onsdag. Der sa hun at jeg hadde halsbetennelse og 22 i crp! Fikk da efedrin hostemixtur. Jeg har følt meg litt bedre idag, men nå i de sene kvelds-nattes timer har jeg så vondt i høyre side av magen når jeg hoster!! Er dette magemusklene mine eller ville dere vær litt bekymret??? Lurer på å dra til legen for ny crp imorgen, å så forklare de "vondtene" mine.. Eller synes dere det er bortkastet tid??:)

Trenger råd og beklager for rotete  innlegg og skriveleifer(trøtt)..

På forhånd takk damer:)

Ha en fortsatt fin natt;-)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 |*Mamma til A*|

|*Mamma til A*|

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 61 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 07:13

Ingen??:-/

#3 Plutselig_gravid

Plutselig_gravid

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 117 Innlegg:
  • StedVestlandet

Skrevet 20 august 2012 - 07:24

Hvordan er allmenntilstanden ellers da? Feber? Slapp?
Crp på 22 er ikke mye. Det vonde i magen høres ut som "gangsperr" i magen pga hosten. Når det er sagt så kan det hende at du har en bakteriell infeksjon (som krever antibiotika) likevel og at crp er stigende.
Ville sett an allmenntilstanden. Hvis du har feber, slapp og vondt så hadde jeg nok tatt en tur til legen igjen for ny crp.

#4 |*Mamma til A*|

|*Mamma til A*|

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 61 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 07:39

Feber har jeg ikke, men er litt slapp. Det kan jo også skyldes at jeg er sliten etter all hostingen. Antibiotika får jeg vel ikke? Jeg er 31+1 idag:-/ Jeg får bare dra ned å ta en crp, å høre hva de sier:) Hoster vel ut denne ungen snart:) tusen takk for svar;)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 049 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 10:20

Spør på legekontoret hvor kommunefysioterapeutene holder til, evt kontakt fysioterapeutene på sykehuset for å på en Mini-pep "blåse-fløyte" og bli forklart hvordan den brukes. Da får du opp slimet uten at du trenger å hoste noe særlig!! :)

Det er veldig effektivt, men dessverre så brukes det nesten ikke til andre enn lungepasienter på sykehusene. Mange flere kunne hatt nytte av den. Regner med at du får en gratis, hvis ikke bør den maks koste en 100-lapp.

Lag deg te av timian og ha ferskpresset sitron i også, det virker slimløsende.

hilsen fysioterapeut