Anonym bruker skrev 20 august 2012 - 16:02:
Jeg hater islamister :(
Skrevet 20 august 2012 - 16:17
Snarvei til forumene
Skrevet 20 august 2012 - 16:52
Skrevet 20 august 2012 - 19:28
Synes det er makabert og bør forbys!! Du som forelder har INGEN rett til å ta en slik avgjørelse for barnet som følger det for resten av livet.
Skrevet 20 august 2012 - 22:39
Skrevet 20 august 2012 - 22:53
Skrevet 20 august 2012 - 23:11
Det blir helt feil å sammenligne «vår» kristendom mot islam. Hos oss protestanter har nå kirken måtte føye seg for staten, og for oss er vel mer penger blitt frelse. Katolikkene derimot har hatt ganske sære meninger helt opp til vår tid. Abort er blant annet forbudt, selv om det er snakk om mindreårige barn som er blitt voldtatt og blitt gravid. ( http://www.dagbladet.../abort/5236510/ ). Hadde de kunnet steine homofile uten å miste pengestøtten så tviler jeg ikke på at de ville ha gjort det også. Så klart nå er land hvor kristendommen er utbret i hovedsak I-land, men jeg vil ikke si at dette er takket været kirken. Vi vil altså i hovedsak kunne legge oss i vår egen seng, få mat når vi er sulten og alle kan få gå på skole, men også her i vesten har kvinner måtte kjempe for denne retten. Hva om du ikke kunne gå på skole, eller hadde penger til å sende dine barn til skole? Hva om du ikke kunne gi dine barn mat? Hva om måtte være vitne til at dine barn ble skutt og drep fordi et land langt borte mente de var terrorister? Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg hadde nok på et tidspunkt klikket og gjort det jeg kunne for å ta hevn.
Ta landet Iran, som nå er våres eller kanskje retter sagt USA’s største trussel. Frem til 1979 var dette et ganske så moderne og liberalt land som var styrt av en konge og ikke presteskapet. Iran da kan sammenlignes med den vestlige delen av Tyrkia slik den er i dag. Så trente USA opp Khomeini og hjalp han til å overta makten der, mest sannsynlig i den tro om at de skulle få tak i billig olje eller i alle fall få stengt oljebrønnene der slik at prisene steg.
Hva med de landene USA nå har kriget med? Viste dere at USA har flyet inn millioner av dollar til landene for å sørge for at de landene blir i evig gjeld til USA. Hvem sitter da på kontrollen? Landene sitter igjen med en enorm gjeld, ingen som orker å ta tak i noen ting siden der ikke er penger til gjøre noe for de som bor i landet, så klart blir det mer korrupsjon osv.
Er det rart at unge gutter som har sett mer tragedie enn vi noen gang kan drømme om, som får høre «sannheten» av deres eneste læremester imamen kan ende opp som islamske ekstremister? Leser man kun de opprinnelige tankene bak islam så er ikke de mye annerledes enn bibelen sine grunntanker.
Jeg vil nok tro at både bibelen og koranen er blitt feiltolket og sikkert omskrevet i ganske så mange sammenhenger. Bibelen har i alle 3 utgaver av skapelseshistorien, den siste setter kvinne og mann likestilt, men dette er en ganske ny versjon.
Og nei jeg er ikke muslim selv. Jeg er født og oppvokst i Norge med helnorske foreldre, jeg har bare vært interessert i historie og politikk. Jeg er heller ikke for religiøse plagg i skole eller arbeidsliv, jeg er f.eks. glad det ikke ble lov å bruke hijab i norsk politi, hvorfor skulle man få gjøre det her når man ikke gjør det i muslimske land? Det samme gjelder også turban og nonnedrakt. Jeg er også mot omskjæring av jenter, rett og slett fordi jeg mener dette kommer av kultur og ikke religion.
Skrevet 21 august 2012 - 07:51
Anonym bruker skrev 20 august 2012 - 23:11:
Religion er roten til mye vondt, det er sant. Men det som kommer fra din munn er bare synsing, du kan ikke med sikkerhet si at katolikkene hadde vært like gærne i hodet som jihadistene om de ikke hadde fått pengestøtte. Tror du virkelig at de vestlige landene hadde tillatt steining av homoseksuelle uten noe form for reaksjon? Islamistene driter i om vesten ikke liker det, de skyter opp raketter fra tettbefolkede strøk for å bruke befolkningen som levende skjold i Allahs navn! Hva er så vakkert med det? Skremmer det deg så mye at folk er opptatt av andre som lider under sånne regimer? Hva er så galt med å hate de ekstreme innenfor islam? De som mener at alle ikke troende damer er horer, blasfemi blir straffet med døden i et land hvor det ikke bare finnes muslimer,er man homo blir man hengt, æresdrap av jenter som blir voldtatt,pedofili er helt ok i følge Allah. Det er mer skremmende at folk ikke tenker lenger enn nesa si. Se på sos rasisme og blitzerne- det burde skremme deg mye mer enn de som hater det verste og mest ekstreme som finnes av muslimer! Og jeg vil igjen påpeke at her drar man ikke alle muslimer inn under en kam, jeg har selv inngifte muslimer i familien som kommer fra terror regimer..jeg VET!!
HI
Skrevet 21 august 2012 - 08:45
Bare sånn at det var sagt.
Og til deg som sier at det er 60% mindre sjans å få HIV når man er omskjært har jeg bare en ting å si : Bullshit.
Hvis man vet det grunnleggende for hvordan en slik sykdom overføres så skjønner man at det ikke er sant.
Skrevet 22 august 2012 - 07:19
Hvor vanskelig er dette å forstå egentlig?
Sunni muslimene følger ikke Sharia lovene, det er det Shia muslimene som gjør.
Er det rart det er krig i verden når folk innen samme forbanna religion ikke en gang klarer å bli enige? Det gjelder alle religioner.
Internett er til for å brukes. Og om jeg velger å søke opp informasjon som backer opp mine "bastante" påstander, så er vel det bedre enn å ikke henvise til noe som helst? Ikke at jeg skjønner hvordan Bibelen på nett er en feil kilde å henvise til når det var Bibelen jeg siterte fra.
Jeg har ikke sovet meg gjennom historietimene, tvert i mot. Men i motsetning til mange her så ser jeg ikke verden i svart/hvitt. Ser ikke poenget med å forherlige Kristendommen selv om Islam er "fæl og skummel".
Igjen; Jeg sidestiller Kristendommen og Islam, ikke kristne og Muslimer, som er enkeltindivider og tolker sin tro forskjellig.
Jeg kommer ikke over kommentaren "Hva skal dere med internett når det eneste dere bruker det til er å søke etter støtte for deres bastante påstander"
Dette innlegget har blitt redigert av Miip: 22 august 2012 - 07:20
Skrevet 22 august 2012 - 08:16
http://www.dagbladet...kehus/23055591/
http://ekstrabladet....m_campaign=tiny
Begynner å ligne på episodene i Paris dette her..
Skrevet 22 august 2012 - 08:19
Miip skrev 21 august 2012 - 08:45:
Skrevet 22 august 2012 - 08:27
Anonym bruker skrev 22 august 2012 - 08:16: