Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Par som aldri krangler - noe galt?

• Logg inn for å svare
23 svar til dette emnet

#21 Scaniabusslastebilmjau

Scaniabusslastebilmjau

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 605 Innlegg:
  • StedEidsvoll

Skrevet 20 august 2012 - 00:02

Vis innleggAnonym bruker skrev 19 august 2012 - 20:00:

Vi krangler veldig sjelden. Det kommer en utblåsning en gang i blant, men aldri krangel, der vi slenger stygge ord til hverandre og sier masse vi angrer på. Vi er ofte uenige, men vi prater om det når vi er rolige, og i en god tone. Aggresjonen tar vi ut i naturen... Tror ikke det er noe galt med oss. Vi har et bra samliv og det er virkelig nok lidenskap... Vi har bare så mye respekt for hverandre at vi velger å snakke fornuftig sammen...

Høres akkurat ut som oss. Vi og har det sånn...

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Soveposen

Soveposen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 616 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 20 august 2012 - 10:35

Vis innleggAnonym bruker skrev 19 august 2012 - 19:53:

Har noen venner som sier "vi krangler aldri".

Er det fordi de mangler passion, og egentlig bare er to venner som fungerer greit i hverdagen? Hvis det er følelser inne i bildet, skjer det jo ofte at man sårer hverandre...
Er det fordi den ene (ofte kvinnen) bestemmer alt, og mannen er en tøffel som aksepterer alt?
Eller er det rett og slett ikke noe galt.?

Eller kanskje bare god kommunikasjon? Vi krangler heller aldri :) selvsagt er vi uenige, men vi sårer aldri hverandre bevisst og holder diskusjonen saklig.

#23 Cmyk1112

Cmyk1112

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 352 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 12:34

Syns igrunn helt motsatt av HI at det ikke er bra å krangle, er man i et forhold hvor man krangler støtt og stadig over store å små ting burde man vel gå inn i seg selv og spørre om det er slik man vil ha det..

Har venninner som kan fortelle om krangel med kjæresten gang etter gang og jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg er ofte den som som sier at vi krangler aldri vi...

Har vært sammen 6 år, bor sammen og har et barn sammen kranglet har vi aldri gjort, akkurat fordi det er ikke slik vi vil ha det, respekterer hverandre og om den ene vil noe med sine venner en kveld kan vi gjøre det med full støtte fra hverandre. Eller hvis jeg vil ha det ryddig, rydder jeg fordi jeg vil (samboer gjør også dette om han vil, ofte så spør jeg) men om han vil sitte på sofaen eller leke med mini unner jeg han dette, så denne respekten går helt til barneoppdragelsen, da han var nyfødt var det aldr en diskusjon om hvem som skulle skifte bleie eller stå opp å gi nattmat for det var den som våknet eller fant stinkebleia som gjorde det først

Unner alle jeg kjenner i å være i et slikt sunt forhold, tilogmed mine venninner enda de til tross for krangling innmellom elsker personen de er sammen med, og jeg skjønner de godt, men det går jo an å uttrykke seg på finere måter enn drittslenging og kamper når man elsker hverandre :)

-kanskje noen tenner på makeupsex -hehehe ;)

#24 Scaniabusslastebilmjau

Scaniabusslastebilmjau

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 605 Innlegg:
  • StedEidsvoll

Skrevet 20 august 2012 - 12:42

Vis innleggScania skrev 20 august 2012 - 00:01:

For meg er det å krangle og å diskutere, eller å krangle og å være uenig to forskjellige ting da. En krangel er gjerne en videreføring av diskusjonen eller uenigheten. Men det går an å gi seg før en kommer så langt. Jeg og min kjære "krangler" ikke, men ja vi kan være uenige og sure på hverandre. Men siden vi begge er veldig konfliktskye så tar vi det aldri videre til neste level....

Skal også sies at vi slenger aldri dritt til hverandre, og jeg mener at om man krangler mye, så har man også lite respekt for hverandres ulikheter. Tror ikke det har noe med lidenskap å gjøre.  Vi krangler aldri. Vært sammen i snart 6 år og har et kjempegodt forhold.

Dette innlegget har blitt redigert av Scania: 20 august 2012 - 12:43