Gå til innhold

Par som aldri krangler - noe galt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har noen venner som sier "vi krangler aldri".

 

Er det fordi de mangler passion, og egentlig bare er to venner som fungerer greit i hverdagen? Hvis det er følelser inne i bildet, skjer det jo ofte at man sårer hverandre...

Er det fordi den ene (ofte kvinnen) bestemmer alt, og mannen er en tøffel som aksepterer alt?

Eller er det rett og slett ikke noe galt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres usannsynlig ut, men det kan jo være de ikke vil dele kranglingen sin med andre. Noen liker å tegne et veldig idyllisk bilde av seg selv og sitt, det betyr ikke at det er sant.;)

 

Hvis det virkelig er sånn at de ikke krangler så må en føye seg hele tiden, man er ikke enig med hverandre i alt, det går ikke an. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krangler veldig sjelden. Det kommer en utblåsning en gang i blant, men aldri krangel, der vi slenger stygge ord til hverandre og sier masse vi angrer på. Vi er ofte uenige, men vi prater om det når vi er rolige, og i en god tone. Aggresjonen tar vi ut i naturen...

Tror ikke det er noe galt med oss. Vi har et bra samliv og det er virkelig nok lidenskap... Vi har bare så mye respekt for hverandre at vi velger å snakke fornuftig sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et av de "kjipe" parene som aldri krangler. Og nei, jeg er ikke et hespetre som bestemmer alt :) Vi krangler ikke fordi vi er enige om grunnleggende prioriteringer, og sikkert fordi vi har det greit i hverdagen, og slipper krangler om f.eks økonomi.

I tillegg er vi så latterlig sære begge to, at vi takler den andres særheter uten å bli irritert / sure for det.

Jeg tror at mye sv grunnen til at vi aldri krangler er at vi er ekstremt flinke på å gi hverandre rom, og at ingen forsøker å styre den andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at de definerer krangling som noe ganske ekstremt... De har sikkert sine diskusjoner og uenigheter, bare uten hyling,skriking, grining og slamring ;) He he. Har lite tro på at de alltid er enige og bare flyter gjennom alle aspekter ved et partnerskap med hverandre. Ellers er de vel ganske "følelsesløse" , for man er ikke enige i alt her på denne jord ;) Det har iallefall aldri jeg hørt om. Hadde et sånt par i min vennekrets som sa de ikke krangla og aldri hadde gjort det.... Men da jeg spurte om de hadde noen diskusjoner eller uenigheter svarte de ja :) Altså et spørsmål om definisjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva man anser som en krangel også. Vi kan diskutere og være uenig uten at jeg vil si det er en krangel. For at vi skal rangle mener jeg at det må være litt aggresjon inne i bildet ( høyere stemme, irritasjon). De gangene vi krangler handler det stort sett om følelser, ikke husarbeid, aktiviteter og penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 10 år sammen ,gift 4 år, og vi har aldri kranglet sånn at vi sier stygge ting til hverandre. Diskusjoner og uenighet ja men aldri vært stygge eller fysiske.

 

Vi elsker og respekterer hverandre og holder ikke telling på hvem som skal gjøre hva. Ler masse sammen og koser oss med ungene.

 

Vil en av oss ut en tur er det ingen surmuling eller sjalusi. Stoler på hverandre og ønsker og bli gamle sammen...:)

Vi er 32 og 41 år gamle...

 

Utrolig deilig å ha det sånn. Har vært i helvete før med min eks så vet hvordan det er for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangling betyr ikke nødvendigvis å si stygge ting til hverandre eller slå, vi har heller ikke sånne krangler. Tror nok som ei her opp skrev, det er et spørsmål om hvordan man definerer ordet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krangler egentlig aldri vi heller. Ganske deilig i grunn :)

Er vi uenige i noe så klarer vi stort sett å løse det på en bra måte. Vi er begge flinke til å inngå komprimisser og er flinke til å se hverandres behov. Når det kommer til lidenskapen så går det opp og ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvordan man definerer krangling det vel?

 

Alle par har nok sine uenigheter. Noen løser dem på en god måte og andre på en mindre god måte.

 

Vil tro de som "aldri krangler" er både uenige og diskuterer, man klarer å gjøre det i en ordentlig og respektfull tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 10 år sammen ,gift 4 år, og vi har aldri kranglet sånn at vi sier stygge ting til hverandre. Diskusjoner og uenighet ja men aldri vært stygge eller fysiske.

 

Vi elsker og respekterer hverandre og holder ikke telling på hvem som skal gjøre hva. Ler masse sammen og koser oss med ungene.

 

Vil en av oss ut en tur er det ingen surmuling eller sjalusi. Stoler på hverandre og ønsker og bli gamle sammen...:)

Vi er 32 og 41 år gamle...

 

Utrolig deilig å ha det sånn. Har vært i helvete før med min eks så vet hvordan det er for å si det sånn.

 

Gift i 4 år, sammen i seks år. Har det som beskrevet over. Med unntak av at jeg kan bli sjalu en sjelden gang. Vi prater om absolutt alt, men mannen er ingen krangler og tar opp ting han syns er kjipt når han har tenkt seg grundig om. Jeg er mer hissig men av en eller annen pussig grunn blir jeg ikke sint på mannen min på en "rasende" måte om dere skjønner. Blir jeg irritert tar jeg det opp og vi finner en løsning på den ene eller andre måten. Må si at i svært mange tilfeller tenker vi likt. Det gjør nok ting enklere.

 

Jeg har vært i et stikk motsatt forhold og er utrolig takknemlig for å slippe et sånt helvete det er å krangle hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva man definerer som krangling. I min verden er en krangel når en rolig og sivilisert diskusjon går over i at man blir irritert og kanskje litt hissig. Jeg har kranglet mye uten å knuse servise og hyle høyt med tårene sprettende ut av øynene. I min verden er det ikke mulig å gå gjennom livet uten å heve stemmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig diskuterer vi, selv om vi ikke krangler :) Vi diskuterer veldig mye, men det er mest fordi begge to syns det er morsomt, og har meninger om det meste.

Krangling for meg er når en diskusjon går over til at man blir så irritert at man ikke hører på den andres argumenter, eller ønsker å høre på den andres argumenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi krangler ikke, og har det helt fint :) Ikke noe galt med forholdet.

 

Jeg tror at noen forhold er avhengige av å krangle litt innimellom, uten at det er galt. For oss er limet i forholdet det at vi ler masse sammen. Lidenskapen går som noen over så fint sa, litt opp og ned med, men det regner jeg med er vanlig i alle forhold som går gjennom svangerskap, fødsel, barnestell ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hva man legger i det. Men hvis man aldri har noen diskusjoner eller uenigheter så tror jeg at det er hvertfall en som holder igjen ting. Ingen er fornøyd med alt alltid.

 

Så kommer det vel også ann på hva slags personlighet man har.

Aldri opplevd mine foreldre krangle, de er begge rolige personer som sjelden/aldri lar seg irritere over ting eller andre mennesker.

 

Synd det ikke var arvelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen sier til meg at de aldri krangler tenker jeg stille for meg selv:

 

"Du vet ikke om forholdet ditt vil tåle en krangel. Jeg VET at forholdet mitt tåler ganske enorme krangler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par som aldri kranglet, deres sterke side var utvilsomt rasjonelle diskusjoner uten de store følelsesutbruddene. Etter 14 år var plutselig ene parten utro, dvs det kom frem at personen hadde hatt et forhold bak ryggen på den andre i nesten 2 år. Fremdeles kranglet de ikke, selv da dette ble oppdaget. Det var på den ene siden imponerende, og litt underlig for meg. Kanskje de burde ha kranglet inne i mellom, og ikke alltid vært så "høflige og siviliserte?" Vet ikke, folk er forskjellige og forhold har ulike styrker og svakheter.

 

Selv opplever jeg det er sunt å krangle litt inne i mellom, så lenge det ikke blir "farlig" på noen som helst måte og man holder seg innenfor visse verbale grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

Jeg tror, som noen andre skrev, at det handler om definisjoner. Hva er en krangel? Jeg tror ikke at man uten videre kan si at par som hevder at de aldri krangler har et forhold uten lidenskap. Men de har kanskje en annen definisjon av krangel enn dere som sier dere krangler ofte/av og til.

 

Det finnes ingen fasit for samliv. Hvert enkelt par må selv finne ut hvordan de vil ha det i sitt samliv, og hva som funker for dem. Selv lever jeg i et ekteskap hvor vi sjelden krangler, både fordi vi har levd sammen lenge og fått gått oss til sammen, men også fordi vi ikke er krangletypen, noen av oss. Jeg definerer krangle som å være så sinte og oppgitt at man blir usaklig og vanskelig.

 

Noen definerer krangle som å være uenige. Andre definerer det som å være så sinte at man knuser tallerkener og kaster ting i veggen. Det er vel nokså logisk at de som bruker den første definisjonen vil si at de krangler oftere enn de som bruker den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri kranglet i løpet av de 8 årene vi har vært sammen. Har aldri såret hverandre, skreket til hverandre eller noe sånt.

 

Vi har selvfølgelig vært uenige et par ganger, men det har vært filleting, som vi har snakket ut om som voksne, rasjonelle mennesker.

 

Og vi er lidenskapelige vi altså ;) Vi har samme verdisyn, og deler de fleste "viktige" meningene, så da er det lite igjen å krangle om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det å krangle og å diskutere, eller å krangle og å være uenig to forskjellige ting da. En krangel er gjerne en videreføring av diskusjonen eller uenigheten. Men det går an å gi seg før en kommer så langt.

 

Jeg og min kjære "krangler" ikke, men ja vi kan være uenige og sure på hverandre. Men siden vi begge er veldig konfliktskye så tar vi det aldri videre til neste level....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krangler veldig sjelden. Det kommer en utblåsning en gang i blant, men aldri krangel, der vi slenger stygge ord til hverandre og sier masse vi angrer på. Vi er ofte uenige, men vi prater om det når vi er rolige, og i en god tone. Aggresjonen tar vi ut i naturen... Tror ikke det er noe galt med oss. Vi har et bra samliv og det er virkelig nok lidenskap... Vi har bare så mye respekt for hverandre at vi velger å snakke fornuftig sammen...

 

Høres akkurat ut som oss. Vi og har det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen venner som sier "vi krangler aldri".

 

Er det fordi de mangler passion, og egentlig bare er to venner som fungerer greit i hverdagen? Hvis det er følelser inne i bildet, skjer det jo ofte at man sårer hverandre...

Er det fordi den ene (ofte kvinnen) bestemmer alt, og mannen er en tøffel som aksepterer alt?

Eller er det rett og slett ikke noe galt.?

 

Eller kanskje bare god kommunikasjon? Vi krangler heller aldri :) selvsagt er vi uenige, men vi sårer aldri hverandre bevisst og holder diskusjonen saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ________

Syns igrunn helt motsatt av HI at det ikke er bra å krangle, er man i et forhold hvor man krangler støtt og stadig over store å små ting burde man vel gå inn i seg selv og spørre om det er slik man vil ha det..

 

Har venninner som kan fortelle om krangel med kjæresten gang etter gang og jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg er ofte den som som sier at vi krangler aldri vi...

 

Har vært sammen 6 år, bor sammen og har et barn sammen kranglet har vi aldri gjort, akkurat fordi det er ikke slik vi vil ha det, respekterer hverandre og om den ene vil noe med sine venner en kveld kan vi gjøre det med full støtte fra hverandre. Eller hvis jeg vil ha det ryddig, rydder jeg fordi jeg vil (samboer gjør også dette om han vil, ofte så spør jeg) men om han vil sitte på sofaen eller leke med mini unner jeg han dette, så denne respekten går helt til barneoppdragelsen, da han var nyfødt var det aldr en diskusjon om hvem som skulle skifte bleie eller stå opp å gi nattmat for det var den som våknet eller fant stinkebleia som gjorde det først

 

Unner alle jeg kjenner i å være i et slikt sunt forhold, tilogmed mine venninner enda de til tross for krangling innmellom elsker personen de er sammen med, og jeg skjønner de godt, men det går jo an å uttrykke seg på finere måter enn drittslenging og kamper når man elsker hverandre :)

 

 

-kanskje noen tenner på makeupsex -hehehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det å krangle og å diskutere, eller å krangle og å være uenig to forskjellige ting da. En krangel er gjerne en videreføring av diskusjonen eller uenigheten. Men det går an å gi seg før en kommer så langt. Jeg og min kjære "krangler" ikke, men ja vi kan være uenige og sure på hverandre. Men siden vi begge er veldig konfliktskye så tar vi det aldri videre til neste level....

 

Skal også sies at vi slenger aldri dritt til hverandre, og jeg mener at om man krangler mye, så har man også lite respekt for hverandres ulikheter. Tror ikke det har noe med lidenskap å gjøre. Vi krangler aldri. Vært sammen i snart 6 år og har et kjempegodt forhold.

Endret av Scania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...